Hvor var det nu jeg så det?
Fra : TDN

Dato : 20-02-09 21:24

Jeg så den anden dag på nettet at Volvo havde sat nogle af deres modeller
ned med over 100.000 og op til over 300.000 for S80, men nu kan jeg ikke
finde artiklen. Det er konkret en V70 jeg er mest interesseret i da vi skal
købe en firmabil til en af direktørerne i firmaet jeg arbejder i. Er der
nogen der kan hjælpe? har prøvet at Google og søge på de netaviser jeg mener
at have læst de sidste dage uden held.

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus G.

Dato : 20-02-09 23:02

> [...]
> der nogen der kan hjælpe? har prøvet at Google og søge på de netaviser jeg
> mener at have læst de sidste dage uden held.
Lyder interessant. Men hvis nu fabrikken lukker. Hvad så med reservedele?

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 21-02-09 00:06

Klaus G. wrote:

> Lyder interessant. Men hvis nu fabrikken lukker. Hvad så med
> reservedele?

Med tanke på det enorme antal Volvoer der futter rundt i verden, varer det
nok maaaajed længe inden det bli'r svært at finde stumper
--
Mvh. John

Fra : Klaus G.

Dato : 21-02-09 01:24

> Med tanke på det enorme antal Volvoer der futter rundt i verden, varer det
> nok maaaajed længe inden det bli'r svært at finde stumper
Originale stumper må vel udgå, hvis fabrikken lukker? Så er der kun de
uoriginale tilbage. Men ok, Mekonomen sælger da ganske gode stumper.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-02-09 08:55

> Originale stumper må vel udgå, hvis fabrikken lukker? Så er der kun de
> uoriginale tilbage. Men ok, Mekonomen sælger da ganske gode stumper.

Nu skal man ikke tro Volvo selv laver de originale stumper. Dem køber de hos
underleverandører rundt omkring i verden.
Se eks. Saab, 3600 medarbejdere, som samler biler, de laver ikke dele.

Mvh Niels

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-02-09 12:22

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in

> Originale stumper må vel udgå, hvis fabrikken lukker?

Ikke nødvendigvis. Mange dele laves af underleverandører, og hvis der er et
marked for løsdele skal de nok producere dem.

Det sker også at fabrikker sælger værktøjet til fremstilling til andre, som
så fortsætter produktionen.

Jeg ville ikke være bekymret for reservedele ved køb af ny bil fra en
konkurs truet virksomhed.

Fra : Armand

Dato : 21-02-09 12:33

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
> så fortsætter produktionen.
>
> Jeg ville ikke være bekymret for reservedele ved køb af ny bil fra en

Nej, Det skulle snarere være gensalgsværdien om føje år.
Hvem ville i sin tid købe en 7 år gammel Simca af sidst producerede
årgang :-/

--
Armand.

Fra : VolvoSnak.dk

Dato : 20-02-09 23:12

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der nogen der kan hjælpe? har prøvet at Google og søge på de netaviser jeg
> mener at have læst de sidste dage uden held.

Prøv
http://www.volvocars.com/dk
http://www.brdr-olsen.dk
http://www.bilia.dk/