Nyere st.car..
Fra : Brian Mørch

Dato : 20-02-09 00:08

Hej NG!
Vi er på udkig efter en erstatning til vores aldrende Renault. I den
forbindelse har vi kigget på følgende biler:
- Nissan Primera 1.6 (2006)
- Skoda Octavia 1.6 (faceliftede model)
- Mitsubishi Lancer 1.6 (2007)
- Mazda 6 2.0 (2007)

Idag har vi så prøvekørt både Nissan og Mitsubishi. Førstnævnte lokkede med
sin store kabine og prisen. Men for pokker... Den kører som et badekar. Er
meget blød i undervognen og gearskiftet er ligesom hård franskbrødsdej. Den
blev venligst afleveret tilbage med et tak for turen. Så snakker vi lidt
frem og tilbage med sælgeren og han foreslår (naturligvis) en anden bil i
hans vognpark, Lanceren. Hvad er nu det, tænker jeg? Den virker jo mindre
end vores egen Megane og det var ikke lige det jeg har i sigte. Men kæresten
vil gerne prøve den og jeg hopper med. Og jeg blev overrasket. Fast
undervogn og perfekt gearskift. Kabinen synes også at minde lidt om
Corolla-kvalitet hvilket jeg sætter pris på. Men bagagerummet virker noget
mindre end jeg havde turde håbe. Kunne man ikke bare få en større model end
Lancer'en, men nej.
I næste uge venter så en prøvetur med Skoda og Mazda. Jeg er spændt på hvad
der byder sig af overraskelser dér.. :)

Mvh
Brian

Fra : KASO

Dato : 20-02-09 00:23

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> I næste uge venter så en prøvetur med Skoda og Mazda. Jeg er spændt på
> hvad der byder sig af overraskelser dér.. :)

Hvis I har været tilfredse med jeres Mégane, er der jo også muligheder i
"familien" - Grand Scénic er f.eks. vældigt praktisk og komfortabel.
Sikkerheden er i top - og rustbeskyttelsen milevidt over de japanere, du
nævner. Kun Skoda'en på din liste byder på rimelig rustbeskyttelse - Mazdaen
ruster væk inden du kommer hjem (overdrivelse fremmer forståelsen). Vælger
du en af japanerne - så vælg et eksemplar, der har fået supplerende
rustbeskyttelse fra starten af.

Fra : Klaus G.

Dato : 20-02-09 06:47

> I næste uge venter så en prøvetur med Skoda og Mazda. Jeg er spændt på
> hvad der byder sig af overraskelser dér.. :)
Herhjemme holder der en Skoda Octavia Combi(betyder stationcar) fra 2005,
som er året hvor den faceliftede udgave udkom, hvilket det også er. Vi
valgte en Elegance, hvilket jeg også må anbefale dig/jer at købe. Den har
2zone Klima, parkeringsensor(for/bag), lækker inteniør osv. og merprisen er
til at overkomme. Man kan, hvis man har adgang til VagCOM kode den til at
have coming/leaving home lys. Dvs. at når du låser bilen op, så tænder lyset
på bilen, ikke det i sidespejlene, nej alt lyset(dog ikk langt lys). Samme
hvis man parkere og ikke drejer lyskontakten hen på "nul", så bliver lyset
ved med at brænde, selvom man låser bilen. Det slukker i begge tilfælde af
sig selv efter 60sek.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : KASO

Dato : 20-02-09 07:02

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Samme hvis man parkere og ikke drejer lyskontakten hen på "nul", så bliver
> lyset ved med at brænde, selvom man låser bilen. Det slukker i begge

Blot for min nysgerrigheds skyld

Når I taler/skriver om den "faceliftede" - er det så reelt OctaviaII, som I
mener - eller er det en faceliftet version af Octavia II?

OctaviaII er jo en del mere end et facelift af I'eren - den er svjv. baseret
på en helt anden platform og med betragteligt mere plads på bagsædet.

Fra : Brian Mørch

Dato : 20-02-09 07:50

> [...]
>
> OctaviaII er jo en del mere end et facelift af I'eren - den er svjv.
> baseret på en helt anden platform og med betragteligt mere plads på

Der er den med radiobilsfronten. Den der f.eks. bliver kaldt Tour modellen.
"Det gamle udseende" om man vil. Der kom en ny opdateret version i 05 med
anderledes forlygter og lidt anden kabine. Det er den jeg kalder den
faceliftede.
Jeg kunne nok godt sagtens nøjes med den gamle model, men kæresten sidder
ikke godt i sæderne. Nu ved jeg at den nyere model har fået anderledes
sæder, og derfor skal den lige prøves.

Mvh
Brian

Fra : HB

Dato : 20-02-09 17:21

> [...]
> Samme hvis man parkere og ikke drejer lyskontakten hen på "nul", så bliver
> lyset ved med at brænde, selvom man låser bilen. Det slukker i begge

Er det en Octavia II du snakker om?

--
/HB

Fra : Klaus G.

Dato : 20-02-09 17:47

> Er det en Octavia II du snakker om?
Yes... Det er måske ikk den man kalder for faceliftede ? Min fejl så :)
http://bilmodel.dk/images/cars/236_2.jpg

Fra : HB

Dato : 21-02-09 18:17

> Yes... Det er måske ikk den man kalder for faceliftede ? Min fejl så :)
> http://bilmodel.dk/images/cars/236_2.jpg

Niks det er den nye model. Der kommer derimod snart en facelifted model af
den i butikkerne til marts eller april.

http://bilmagasinet.dk/gallery/23395/83617

Men ret interessant det med lyset - Det skal jeg lige have undersøgt

--
/HB

Octavia Combi 2.0 Tdi 08'