Lave et ansigt
Fra : kasper

Dato : 20-02-09 13:01

Heey allesammen...
jeg har set her:
http://www1.cs-manager.com/data/face.php?id=151111021000113
http://www1.cs-manager.com/data/face.php?id=143334162000003
jeg kan se at denne face.php generere en random ansigt efter det
der id næsten hver gang...
men hvordan gør den det?
nogen der kan hjælpe?
tror de har nogen af alle delene til at ligge i en mappe og så
face.php klipper dem alle sammen... men hvordan?

//kasper Helsted

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-02-09 13:15

kasper wrote:
> [...]
> tror de har nogen af alle delene til at ligge i en mappe og så
> face.php klipper dem alle sammen... men hvordan?

En masse GIF'er der kombineres.

Kan "nemt" gøres via php's GD/Image funktioner, hvis man har de rigtige
elementer.
http://php.net/image

Kig især på funktionerne imagecopy() / imagecopyresampled()

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : kasper

Dato : 20-02-09 13:35

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> elementer.
> http://php.net/image
>
> Kig især på funktionerne imagecopy() / imagecopyresampled()

laver den så alle de der til 1 billede?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-02-09 13:47

kasper wrote:

> laver den så alle de der til 1 billede?

Nu har jeg ikke tjekket hvor meget variabelt der er på de ansigter du
sendte mig.

Men lad os for sjovt sige det er håret + hudfarven.

Så vil du have f.eks.

5 forskellige billeder med ansigtet (uden håret - reelt skaldet) - i
forskellige "hudfarver".

15 forskellige billeder af håret - og kun hår. Intet andet

I så fald har du til knap 760.000 forskellige kombinationer af ansigter!

Du bruger så php.net's image funktioner til at lave en ny billedet.

Det kan gøres via følgende funktioner:
1. Laver et tomt billede med imagecreate();
2. Kopierer ansigtet ind via imagecreatefromgif() + imagecopyresampled()
3. Samme som ovenstående med håret
4. Outputter via f.eks. imagepng()

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-02-09 17:38

Johan Holst Nielsen udtrykte præcist:

> [...]
> 1. Laver et tomt billede med imagecreate();
> 2. Kopierer ansigtet ind via imagecreatefromgif() + imagecopyresampled()

Måske driller regnemaskinen lidt...
5 ansigter, 15 parykker... For at give 760.000 kombinationer, skal der
så bruges rundt regnet 10133 forskellige hudfarver...

Men ideen eer god nok ;>)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-02-09 19:06

Birger Sørensen wrote:
> Måske driller regnemaskinen lidt...
> 5 ansigter, 15 parykker... For at give 760.000 kombinationer, skal der
> så bruges rundt regnet 10133 forskellige hudfarver...
>
> Men ideen eer god nok ;>)

Flot jeg har vidst fået en tand for mange fredagsøl. Regnede
kombinationer ud med 15^5. Ved sky ikke helt hvad jeg tænkte på :)

Skal selvfølgelig rettes til 15*5 = 75. Haha - faktor lidt over 10.000
fra eller til ;)

Fra : kasper

Dato : 21-02-09 00:02

> [...]
> kombinationer ud med 15^5. Ved sky ikke helt hvad jeg tænkte på :)
>
> Skal selvfølgelig rettes til 15*5 = 75. Haha - faktor lidt over 10.000

jo tak det var alligevel mange :D
men ka' sku ikke helt hitte ud af det :S
man du måske komme med sampel fra en sted eller noget?
takker og bukker