Embed video på siden (fejl)
Fra : Lucas Dias

Dato : 19-02-09 21:29

Hej alle sammen, jeg er igang med at få en lille video ind på min
side, men når jeg så vil embed den, så vil den simpelt nok ikke
vise sig.

Skal jeg have et specielt plug-in eller noget ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 19-02-09 22:41

Den Thu, 19 Feb 2009 20:29:16 +0000 skrev Lucas Dias:

> Hej alle sammen, jeg er igang med at få en lille video ind på min side,
> men når jeg så vil embed den, så vil den simpelt nok ikke vise sig.
>
> Skal jeg have et specielt plug-in eller noget ?

Hvilken filtype er det - wmv, mpg eller flash, eller?

---
Karl Erik.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-02-09 22:59

Lucas Dias skrev:
> Hej alle sammen, jeg er igang med at få en lille video ind på min
> side, men når jeg så vil embed den, så vil den simpelt nok ikke
> vise sig.
>
> Skal jeg have et specielt plug-in eller noget ?

Måske. Det afhænger af filformat - som Karl Erik Christensen
skriver - og af den benyttede browser, og så selvfølgelig af
den kode, du forsøger at indsætte med.

Tag et kig på denne side, den burde besvare alle dine
spørgsmål (eller i hvert fald de fleste af dem) om
indsættelse af multimedia på hjemmesider:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-multimedia.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 19-02-09 23:12

Den Thu, 19 Feb 2009 22:59:25 +0100 skrev Kim Ludvigsen:

> http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-multimedia.php

Eller ganske simpelt på YouTube som giver koden til at indsætte videoer
(Flash). Så er det bare at udskifte efter behov.

De fleste har vel FlashPlayer på deres pc, og mange (gratis)programmer
kan omsætte næsten alt til Flash.

<object width="425" height="344">
<param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/
O4_ghOG9JQM&hl=en&fs=1"></param>
<param name="allowFullScreen" value="true"></param>
<param name="allowscriptaccess" value="always"></param>
<embed src="http://www.youtube.com/v/O4_ghOG9JQM&hl=en&fs=1"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always"
allowfullscreen="true" width="425" height="344">
</embed>
</object>

---
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-02-09 01:14

Den Fri, 20 Feb 2009 00:32:27 +0100 skrev Kim Ludvigsen:

> Problemet med den kode er, at den ikke overholder standarderne, og det
> plejer vi ikke at være så glade for herinde.

Ingen grise uden orne

Har kikket på den - det er "piece of cake" at få den til at validere.

---
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-02-09 13:36

Den Fri, 20 Feb 2009 03:01:42 +0100 skrev Kim Ludvigsen:

> Jeg kæmpede i en god tid med at finde en løsning, der validerer, og som
> virker i såvel IE7 og Firefox m.fl. - og IE6. Så hvis du har en nemmere
> løsning, så lad os få den på bordet.

<embed> kan ikke validere så derfor skal den fjernes. Men Philip har
forklaret hvordan.
Min kode validerer, men jeg kan desværre ikke teste den i IE6.

<object type="application/x-shockwave-flash" style="width:425px;
height:344px;" data="http://www.youtube.com/v/O4_ghOG9JQM">
<param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/O4_ghOG9JQM">
</object>

IE7 og FF3.0.6 viser den udmærket.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.ranunkelvej.com%
2Fapache2-default%2Ftest%2Findex.html&charset=(detect+automatically)
&doctype=Inline&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.606

http://www.ranunkelvej.com/apache2-default/test/index.html

---
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-02-09 16:15

Den Fri, 20 Feb 2009 14:00:14 +0100 skrev Kim Ludvigsen:

> Din kode svarer til Phillips, så den vil sikkert også virke i IE6. Som
> skrevet til Phillip, så havde jeg ikke tænkt over, at vi i denne deltråd
> snakker om Flash. Hvis du prøver at starte en wmv-fil med noget svarende
> til din Flash-kode, får du problemer.

Nu er det at streame media ikke nogen nem opgave
wmv er jo en Microsoft ting, som ikke uden besvær lader sig se på andre
systemer, feks. Linux, men det lader sig gøre.
Derfor bør man bestræbe sig på at bruge standarter som er "åbne".

Det kræver en "Streaming Server", som feks. Darwin Streaming Server, som
er et Apple open source projekt:
http://developer.apple.com/opensource/server/streaming/index.html

Der findes et skriv om hvorledes det lader sig gøre på:
http://davemoore.org/blog/archives/2005/02/streaming_video.html

---
Karl Erik.