Crash Test Dummies og Pure Pain update
Fra : Claus Rittig

Dato : 28-07-01 18:12

Hæj.

Jeg er lige kommet hjem fra en dags RR løb (RR Herning Open) i Herning. Der
er iøvrigt DM imorgen (Landskuepladsen ved messecentret).

Da jeg kom derned var stemningen fin. Tidskørslerne og træningen havde været
plaget lidt af tekniske defekter, men Mikkel havde da ikke sidste startpos.
og Mads var ganske højt oppe - 6te start bås tror jeg. Min helt personlige
vurdering er at Mikkels racer er een stor teknisk defekt, men Mikkel så
tilfreds ud... Nå, Mads kører nu heller ikke på jordens mest perfekte
materiel - hvordan den cykel slap igennem teknisk kontrol er mig en gåde!
Forskiven havde form som en tallerken - en DYB tallerken! Så man kunne
fuldstændig uden modstand klemme bremsegrebet helt ind til styret uden at
der var den fjerneste bremseeffekt. Han påstod, at hvis han bare kørte og
hang i bremsen på hele opvarmningsomgangen, så blev den varm, og så virkede
den okay.

Mikkels første heat gik ikke så godt, han blev sidst - men ikke pinligt
sidst, han hang pænt på. Mads nåede ikke lige første sving (noget med
bremsen) så selvom han lavede en god start mistede han 5-6 pladser allerede
der... Han sluttede som 7'er tror jeg nok, i det 19 mand store felt.

Andet heat gik bedre, Mikkel lavede en fin start og kom foran "rivalen" på
en orange Honda. Desværre klodsede han i en af kurverne, og Honda-gutten
slap forbi, og trak noget fra. Mikkel lignede en opvridningsklar karklud
efter den tur. Han sad længe og skumlede for sig selv i et hjørne, mens han
messede noget der lød lidt som "For fanden, hvor er jeg træt, for fanden,
hvor..."
Mads kørte et rigtig flot løb, og blev 4'er da 1'eren smed en sikker sejr
væk med 3 omgang tilbage. Mads havde vist planlagt at cruise de sidste
omgange, men gutten der crashede syntes han lige kunne nappe Mads' 4'de
plads, så Mads måtte kæmpe alt hvad han kunne hele vejen hjem.

Tredje heat var ren succes! Mikkel fik en god start og kæmpede hele vejen,
og det lykkedes ham at holde Honda-piloten bag sig, så han lignede en der
havde nået sit mål efter det heat.
Mads kæmpede hårdt hele heatet, og bortset fra hans obligatoriske 3-4
sandkasseture pr. heat gik alt som i olie. Han blev 3'er og lå faktisk i
røven af 2'eren indtil en backmarker kørte ham af banen. Nu er Mads jo ikke
typen der lader sig afskrække af lidt græn, så han holdt bare på, men det
kostede 20-30 meter, og han kunne ikke nå op til 2'eren igen.
Efter det heat var verden dejlig, men det var godt motorcykel støvler ikke
er med snørebånd, for hverken Mikkel eller Mads ville have haft kræfter til
at binde dem op.

Sikke en dag! Det kan godt anbefales, en fin lille lørdags-udflugt.

Nå, nu vil jeg pakke, imorgen er det min tur.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-07-01 19:06

Claus Rittig skrev:
(...)
> N� nu vil jeg pakke, imorgen er det min tur.

Det lyder da egentlig til at være ret sjovt, også når man bare kigger
Hvornår starter i imorgen? Så tror jeg da at jeg vil kigge forbi, hvis der
ikke kommer noget i vejen

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-07-01 20:11

"Jes Vestervang" <jesvj@2mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> Det lyder da egentlig til at være ret sjovt, også når man bare kigger
> Hvornår starter i imorgen? Så tror jeg da at jeg vil kigge forbi, hvis der

Det er naturligvis sjovest når man kender nogen der er med, så kan man også
hænge ud i pitten og få lidt førstehånds info.

Vi starter kl. 10.00, men du skal nok være der 15 min. før, for at finde ud
til starten og få en god plads.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-07-01 02:28

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev:

> Det er naturligvis sjovest når man kender nogen der er med, så kan man
også
> hænge ud i pitten og få lidt førstehånds info.

Ja, det har du selvf. ret i, men man får vel stadig lidt god underholdning
ud af bare at være tilskuer 'udenfor', eller?

> Vi starter kl. 10.00, men du skal nok være der 15 min. før, for at finde
ud
> til starten og få en god plads.

Damn, det blev vist lidt sent her til aften... Men, er der ikke flere løb og
sådan, eller hvad?

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-07-01 19:27

On Sat, 28 Jul 2001 19:11:55 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Sikke en dag! Det kan godt anbefales, en fin lille lørdags-udflugt.

Fin-fin beretning,forhåbentlig kan det give lidt flere mod på RR,det
er fint nok at kigge på,men det er 1000 gange sjovere at køre selv !!

>Nå, nu vil jeg pakke, imorgen er det min tur.

Good luck,og vi får jo utvivlsomt en længere historie derfra også )

BTW: Jeg er nu lidt skuffet over at Mikkel har opgivet sin status som
Backmarker Extraordinaire ...og så til en Honda NSR )

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-07-01 20:24

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<in06mt8nlp16b6qcnpnb1q8kopmgm34k7c@4ax.com>...

> BTW: Jeg er nu lidt skuffet over at Mikkel har opgivet sin status som
> Backmarker Extraordinaire ...og så til en Honda NSR )

Ha!

Men jeg var vist bare heldig at brænde en kanon start af samtidig med at
Hr. Honda bommede sin. Heldigivis trak jeg så lige så stille fra, så der
denne gang var råd til mine obligatoriske 5-6 kører fejl

--
Mikkel

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-07-01 20:21

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3b62f5f5$1$5974$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Hæj.
>
> Jeg er lige kommet hjem fra en dags RR løb (RR Herning Open) i Herning.
Der
> er iøvrigt DM imorgen (Landskuepladsen ved messecentret).

Og straks man vender ryggen til skal straks stilles til skue

>...men Mikkel havde da ikke sidste startpos.

Ahem... jo faktisk... Men 5 omgange inde i første tidstagning
besluttede min kæde at hoppe af. En møtrik der klemmer bagsvingeren samme
om akslen havde løsnet sig, og kæden var blevet slappere og slappere
indtil... Men jeg kunne da trille lige så stille i pit.

> ... Min helt personlige vurdering er at Mikkels racer er een stor teknisk
defekt, men Mikkel så
> tilfreds ud...

Arh den fejler sgu ikke noget. Den er da lidt grim og nusset at se på, men
motoren er tip-top, min bremseskive er pæn, lige og ikke mindst så flydende
at den forbliver lige Men jeg vil give dig ret i at den kunne trænge
til en ny kåbe...

> Forskiven havde form som en tallerken - en DYB tallerken!

*LOL* Men den var jo fin da vi startede.

> Tredje heat var ren succes! Mikkel fik en god start og kæmpede hele
vejen,
> og det lykkedes ham at holde Honda-piloten bag sig, så han lignede en der
> havde nået sit mål efter det heat.

Muahahahahaaaarrr

> Nå, nu vil jeg pakke, imorgen er det min tur.

Yep, og jeg er på pletten som pit crew. Jeg glæder mig stadig som en lille
dreng til at se og høre den fællesstart! +200 cykler der bliver vredet af
på een gang...

--
Mikkel

Fra : Per Emborg

Dato : 28-07-01 20:36

Ja jeg var kun tilskuer og det var sku da meget sjovt at se på , jeg har
taget en del billeder som jeg lige smider på dk.binaer.motor
det var nu mest Blom + Lisbeth fra team Stunt Racing som jeg heppede på

X-Eleven
Per Emborg
kvikkerten@mail.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-07-01 21:31

"Per Emborg" <kvikkerten@mail.dk> skrev i en meddelelse

> det var nu mest Blom + Lisbeth fra team Stunt Racing som jeg heppede på

Hmmm...
Enten Mikkel (54, sort Aprilia) eller Mads (55, gul Aprilia) er nu på næsten
alle billederne!

Rittig

Fra : Per Emborg

Dato : 28-07-01 21:40

Ja jeg har nu også kun lagt ca 15 ud af 75 på

--
Per Emborg
kvikkerten@mail.dk

Fra : Per Emborg

Dato : 28-07-01 21:50

Ja men Blommen ligger nu lige i baghjulet og dytter for at komme forbi :)))

Per Emborg
kvikkerten@mail.dk
www.kvikkerten.dk

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 28-07-01 23:10

> Ja jeg var kun tilskuer og det var sku da meget sjovt at se på , jeg har
> taget en del billeder som jeg lige smider på dk.binaer.motor

Det ligner da godtnok en kart-bane - det må være rimeligt scary at køre MC
på den?

Mvh
Steen

Fra : Mads Lund

Dato : 30-07-01 13:03

> Det ligner da godtnok en kart-bane - det må være rimeligt scary at køre MC
> på den?

Tricket er at kunne køre 100% rene linier hver gang. Kommer man off line er
en tur på græsset uundgåelig. Hvilket desværre stadig ofte sker for mig. Men
da den normale forstand er slået fra, holder man blot hane på, og peger
cyklen i retning af banen igen.

Mads Lund, stadig småøm over hele kroppen efter 1 dags RR totur
RS125RR, der overlevede uden skrammer og som er ret stolt af en samlet 4.
plads i sit andet løb.

Fra : Mads Lund

Dato : 30-07-01 14:31

> Ja jeg var kun tilskuer og det var sku da meget sjovt at se på , jeg har
> taget en del billeder som jeg lige smider på dk.binaer.motor
> det var nu mest Blom + Lisbeth fra team Stunt Racing som jeg heppede på

Kanon pics.

Især de sidste er gode (guess why men der kan man faktisk iagttage nogle
ret forskellige stilarter i svinget før langsiden. Men klarer fyren med nr
41 svinget ??

Jeg havde en brav fight med Blom i første heat om 6. pladsen, som jeg på
sidste omgang med 99% sikkerhed havde vristet fra ham, men han napede
pladsen tilbage på den sidste %, med en vil udbremsning af undertegnede,
meget imponerende og vi fik da også en lille handshake bagefter som tag for
kampen. Faktik vil jeg rate de sidste 4 omgange i 1. Heat som dagens
oplevelse.

På billederne fra 3. Heat kan man se hvor tæt løb der egentlig var, Jeg blev
nr 3 (#55) men de næste kommer altså ret tæt efter, og det var nok meget
godt jeg ikke opdagede hvor presset jeg var.

Mads Lund
RS125RR

Fra : Mads Lund

Dato : 30-07-01 13:36

Tak for den fyldige rapport.

Jeg kan faktisk kun tilføje, at jeg kun har lidt ondt i armene idag, og jeg
er taknemmelig for at merceren har servostyring, ellers var vi aldrig kommet
hjem. nå ja, og så var jeg urimeligt tæt på et styrt i 1. tidstagning, da en
tumpe baldrede ind i siden af min cykel under gult flag. Men pånær nogle
skrammer på hagen og et løsrevet kåbeglas skete der ingen ting. Og jeg nåde
at køle noget af før han kom ud i pitten.

Noget helt ander er at vi er på jagt efter en fælles crew til vores team's.
Vi skal bl.a. bruge:

En lægekyndig, gerne med en del erfaring med tuning af Tour ryttere (Vi
bruger kun gorilla EPO og jorbærsaftevand og der rækker ikke)

Et par mekanikkere, som er parate til at tage ansvaret for de stribevise af
tekniske defekter vi oplever, for det er irriterende kun at kunne skælde ud
på sig selv.

En body paintet storbarmet blondine med talent for at holde paraplyer og
give massage (Og naturligvis er der indtænkt et gammelt benny Hill trick der
skal svække konkurrenternes koncentration.)

En meget koncentreret fotograf med et highspeed kamara, så vi i løbet af en
måneds tid kan få produceret en "Crash greatest" video, samt en "Unsuccesful
attempts, beating gravity". Men han skal være hurtig, for det senest
optagede medlem i Team CTD, Poul Erik Jensen, præsterede at vælte på han
bror's (og tidligere ganske pæne Suki125) efter blot 1½ omgang, hvilket er
ny rekord i CTD.

Andre med specielle talenter (eks penge) er naturligvis også mere end
velkommende

Mads Lund
RS125RR

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-07-01 13:48

Mads Lund <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote in article
<vwc97.94$WS1.17263@news.get2net.dk>...

> En lægekyndig, gerne med en del erfaring med tuning af Tour ryttere (Vi
> bruger kun gorilla EPO og jorbærsaftevand og der rækker ikke)

*LOL* Gorilla EPO

Jeg er faktisk temmelig træt af bananer... Og jeg kan næsten ikke holde
tanken ud at vi skal æde dem igen om 14 dage i Løgstør. Er der nogen derude
der kender et fornuftigt alternativ?

> [...]
> optagede medlem i Team CTD, Poul Erik Jensen, præsterede at vælte på han
> bror's (og tidligere ganske pæne Suki125) efter blot 1½ omgang, hvilket

Hehe, ja vi havde lige sendt ham afsted på træningspasset, vendte ryggen
til et øjeblik og da vi vender os igen var det en stor støvsky et stykke
uden for banen

> Andre med specielle talenter (eks penge) er naturligvis også mere end
> velkommende

Yep. Jeg er villig til _hvad_som_helst_ for en sponsor

--
Mikkel

Fra : Mads Lund

Dato : 30-07-01 13:59

> Yep. Jeg er villig til _hvad_som_helst_ for en sponsor

Hvad som helst ???????

Jeg var desuden ude og køre sort træning i søndags, og man kan faktisk godt
få en ca 500m lang bane vredet ud af et traffikcenter og nogle
lastbilparkeringspladser. Men selvfølgelig skulle et par kammier lige prøve
en tur, og da jeg så fik dem vist, at man sagtens kan skrabe kæn med 15 kmt
ved at køre i cirkler, kulle de også prøve, med det resultat at den lille
gule endte på siden, men den er klar til imorgen aften.

Desuden har jeg været ved at lede efter en ny/brugt bremseskive, og prisen
ligger sku på 1400 spir hvis det skal være en brembo. Så det tager sku
luften ud af rr budgettet i nogle uger, og udsigten til at fordækket er ved
at være nede betyder også at der kommer ekstra træk på budgettet iår.

Mads Lund
Ninaj9RT

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-07-01 14:09

Mads Lund <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote in article
<kSc97.96$WS1.17839@news.get2net.dk>...

> Hvad som helst ???????

Ja. ( )

> ...men den er klar til imorgen aften.

Skidt, du har til den 7. Jeg har lige opdaget at det først er der vi
starter træningen

--
Mikkel

Fra : Mads Lund

Dato : 30-07-01 14:22

> Skidt, du har til den 7. Jeg har lige opdaget at det først er der vi
> starter træningen

ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV
ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV
ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV

ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV
ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV

ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV

Så må traffikcenteret ligge asfalt til igen i næste weekend.

Mads Lund
RS125RR

Fra : Claus

Dato : 30-07-01 15:52

> Desuden har jeg været ved at lede efter en ny/brugt bremseskive, og prisen
> ligger sku på 1400 spir hvis det skal være en brembo

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej Mads.

Tjek her.:

http://www.geiwiz.de/start.html

Claus

Fra : Morten Dahl

Dato : 30-07-01 14:00

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En lægekyndig, gerne med en del erfaring med tuning af Tour ryttere (Vi
> bruger kun gorilla EPO og jorbærsaftevand og der rækker ikke)

Hmm. hvad med de her kinesiske piller er de ikke længere gode nok? Men
jeg stiller mig da gerne til rådighed hvis du ellers tør lade mig føre en
kanyle der skal i enten armen eller røvballen på dig

> [...]
af
> tekniske defekter vi oplever, for det er irriterende kun at kunne skælde

Der er jeg nu nok ikke et oplagt valg, jeg er bedre til at smadre ting
(eksempelvis gixxere)

> [...]
der
> skal svække konkurrenternes koncentration.)

No comments! (og nej mads jeg tør ikke engang spørge)

> [...]
> bror's (og tidligere ganske pæne Suki125) efter blot 1½ omgang, hvilket er

Imponerende rekord, den bliver svær at stikke.
Se nu begynder det at ligne noget, men har jo ikke alt for gode erfaringer
med kameraer og CTD komsammens

> Andre med specielle talenter (eks penge) er naturligvis også mere end
> velkommende

Øhh pauseklovn, ølophælder og konkurentsabotør er det noget af det du havde
i tankerne?

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 30-07-01 14:21

> Imponerende rekord, den bliver svær at stikke.

Jep, men Poul Erik er også gammel SS600 ræv, så han har smugtrænet i andre
klasser. Men indsatsen blev godkendt, da det var på en lånt cykel, som stod
i perfekt stand før styrtet
Desuden måtte vi høre på en del kommentarer om at banen i Herning var meget
sværer end alt andet han havde prøvet, samt utallige undskyldninger om at
han var rusten og lavede i snit 1 køre fejl i hvert sving. Men har er tændt
på at skrinlægge CBR'en og få en RS'er istedet.

> Øhh pauseklovn, ølophælder og konkurentsabotør er det noget af det du
havde
> i tankerne?

I pauserne er der nu masser af underholdning, og uden at rose Mikkel for
meget varetager han nu den stilling på imponerende vis . Det med øllene
er en lidt pinlig sag. For i Per P's fravær havde jeg overtaget tjansen som
"Medbringer af den røde værktøjskasse". Og det hverv kunne jeg ikke løfte.
Og sidste gang havde vi lagt en sidrig sabotage plan i bedste Olsen banden
stil, men vi er sku for fair anlagte så vi glemte at iværksætte den da løbet
blev flaget igang.
Og du besætter jo allerede pladsen som vores eneste sponsor, omend
sponsermøderne er noget hårdt for leveren. I den forbindelse kan det jo lige
nævnes at klistermærkerne ikke har fået en eneste ridse endnu. Men næste år
tror jeg vi går efter et lidt simplere design.

Mads Lund
RS125RR

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 30-07-01 16:39

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> writes:

> En meget koncentreret fotograf med et highspeed kamara, så vi i løbet af en
> måneds tid kan få produceret en "Crash greatest" video, samt en "Unsuccesful
> attempts, beating gravity".

Jeg har både kamera og erfaring, men jeg kommer nok til at melde pas
aliwl, eftersom jeg bor på den "forkerte" side af storebælt for disse
arrangementer.

Men tak for dfm-underholdningen

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@exbit.com> Opinions are mine...

Fra : Søren L Hansen

Dato : 31-07-01 00:10

> [...]
> optagede medlem i Team CTD, Poul Erik Jensen, præsterede at vælte på han
> bror's (og tidligere ganske pæne Suki125) efter blot 1½ omgang, hvilket

sidste år var der en der styrtede på opvarmningsomgangen på jyllandsringen
i vist nok ss600. Han måtte køres væk i bil og båre og det hele..,
piinligt...
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Morten Christensen

Dato : 05-08-01 00:55

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote in message
> [...]
*snip*
> Noget helt ander er at vi er på jagt efter en fælles crew til vores
team's.
> Vi skal bl.a. bruge:

En hel masse

> Andre med specielle talenter (eks penge) er naturligvis også mere end
> velkommende

Også det nu??? )

Nå - men er i på banen i Løgstør næste weekend, så vil jeg holde godt øje
med jer, hvis jeg får æren af at vifte med et farvet flag ?

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Morten Christensen

Dato : 05-08-01 01:00

"Morten Christensen" <mhc@gsx600f.dk> wrote in message

> Nå - men er i på banen i Løgstør næste weekend, så vil jeg holde godt øje
> med jer, hvis jeg får æren af at vifte med et farvet flag ?

Ellers låner jeg måske min fætters cam, og kan fyre nogle scener af med jer
på :c)

(Det værste er helikopteren for at følge jer rundt på hele banen :c) )

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 05-08-01 02:23

> (Det værste er helikopteren for at følge jer rundt på hele banen :c) )

Det kan vel gøre det med en årf-rowder af en slags, eller også kunne et
steadycam i ambulancen bringe gode billeder

Sorry - kun ønsker om god vind herfra

Mvh
Steen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-08-01 15:34

Morten Christensen <mhc@gsx600f.dk> wrote in article
<9ki248$13dq$1@news.cybercity.dk>...

> Nå - men er i på banen i Løgstør næste weekend, så vil jeg holde godt øje
> med jer, hvis jeg får æren af at vifte med et farvet flag ?

Yeps, vi stiller op i (næsten) stærkeste opstilling lørdag. Mads og jeg
kommer ihvertfald, og eftersom jeg aldrig har kørt der før skulle der være
rig mulighed for at se mig dumme mig...

--
Mikkel

Fra : Mads Lund

Dato : 06-08-01 09:08

Det er en kanon måde at komme til at se ræs på.

Og jeg tror det bliver noget rigtig fint ræs. Dels blandt de rutinerede, og
dels fordi der kommer en god håndfuld debutanter, hvilket nærmest er garanti
for underholdning af den dyre karakter (læs : smadret glasfiber

Mads Lund
RS125RR