Sådan undgår man ethvert retskrav / enhver~
Fra : sunebeck@gmail.com

Dato : 19-02-09 10:58

Hej

Som alle ved, gælder en forældelsesfrist på 5 år.

Som alle også ved, kan man få udsat et retsmøde eller en
hovedforhandling hvis blot man har en meget gyldig grund.
Bestyrelsesmøder anses som værende en sådan god grund.

Nu skal man blot starte en forening eller et ApS eller et A/S og være
i bestyrelsen. Hver gang man indkaldes til retsmødet, så aftaler man
et ekstraordinært bestyrelsesmøde med foreningen eller selskabet.
Dette foregår i fem år, indtil sagen er forældet.

Man kan eventuelt alternere med andre gyldige grunde, fx ved at
injicere sygdomskim i ens årer og herved fremkalde et behov for
lægelig indsats.

Med venlig hilsen

Sunager.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 19-02-09 19:16

On 2009-02-19, sunebeck@gmail.com <sunebeck@gmail.com> wrote:

> Som alle ved, gælder en forældelsesfrist på 5 år.

For hvad? Der gælder forskellige frister for forskellige
lovovertrædelser.

> Som alle også ved, kan man få udsat et retsmøde eller en
> hovedforhandling hvis blot man har en meget gyldig grund.
> Bestyrelsesmøder anses som værende en sådan god grund.

Men det har ingen betydning for forældelsesfristen, jf straffelovens §
94 stk 5: Forældelsesfristen afbrydes, når den pågældende gøres bekendt
med sigtelsen, eller når anklagemyndigheden anmoder om
rettergangsskridt, hvorved den pågældende sigtes for overtrædelsen.
Forældelsesfristen for en juridisk persons ansvar kan afbrydes over for
en person, der efter retsplejelovens § 157 kan modtage forkyndelser på
den juridiske persons vegne.

--
Andreas

Fra : -= JF =-

Dato : 19-02-09 23:22

sunebeck@gmail.com wrote:

> Man kan eventuelt alternere med andre gyldige grunde, fx ved at
> injicere sygdomskim i ens årer og herved fremkalde et behov for
> lægelig indsats.

For nu at sige det kort: Du er syg i hovedet!

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 12:33

-= JF =- wrote:
> For nu at sige det kort: Du er syg i hovedet!

Det har han vel også lov at være?

Fra : -= JF =-

Dato : 20-02-09 15:03

Fra : -= JF =-

Dato : 20-02-09 15:06

St. M. wrote:

> Det har han vel også lov at være?

Ser du da noget sted at jeg siger at han ikke har lov?
Eller er det bare et spørgsmål om at du vil se dit navn på tryk?

For min skyld kan tåben da pumpe sig med sygdomskim alt hvad han lyster -
det forandrer ikke på at man skal være syg i hovedet for at gøre det.

--
Mvh. John

Fra : Hauge

Dato : 20-02-09 16:02

-= JF =- wrote:
> Eller er det bare et spørgsmål om at du vil se dit navn på tryk?

Det er måske af samme årsag du også sendte et tomt indlæg?

/Hauge

Fra : -= JF =-

Dato : 20-02-09 17:07

Hauge wrote:

> Det er måske af samme årsag du også sendte et tomt indlæg?

Ja ja hauge... Lad os da bare sige det.
--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 20:36

-= JF =- wrote:
> [...]
>
> For min skyld kan tåben da pumpe sig med sygdomskim alt hvad han
> lyster - det forandrer ikke på at man skal være syg i hovedet for at

Det er da utroligt så sur du er. Lighten up...
Hvis du skal kommentere folk hver gang de har et andet synspunkt end dig
selv, så får du travlt i denne verden.

Fra : -= JF =-

Dato : 21-02-09 00:02

St. M. wrote:

> Det er da utroligt så sur du er. Lighten up...
> Hvis du skal kommentere folk hver gang de har et andet synspunkt end
> dig selv, så får du travlt i denne verden.

Jeg er hverken sur eller har brug for at lighten up!
Og jeg behøver såmænd heller ikke at kommentere andres synspunkter - men nu
skrev du en svar til min kommentar, og den besvarede jeg. Kan du ikke tåle
at folk besvarer dine henvendelser skulle du nok finde en anden sandkasse at
lege i.
--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 21:03

-= JF =- wrote:
> [...]
> men nu skrev du en svar til min kommentar, og den besvarede jeg. Kan
> du ikke tåle at folk besvarer dine henvendelser skulle du nok finde

Godt så.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 20-02-09 00:46

<sunebeck@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Som alle ved, gælder en forældelsesfrist på 5 år.

Alle kan så her kun gælde dem, der ikke følger med i lovudviklingen. Hvis
man følger med vil man vide, at forældelsesfristen for en lang række
fordringer er nedsat til 3 år.

For visse andre fordringer gælder en forældelse på en længere årrække end 5
år.

Bortset fra det er resten af indlægget også baseret på et dybt manglende
kendskab til juraen på området, - hvad andre også har påpeget.

/Per

Fra : Claus U

Dato : 20-02-09 17:20

Hauge skrev:

> Det er måske af samme årsag du også sendte et tomt indlæg?

Mens vi nu er i gang med ordkløveriet! Rent teknisk, så var indlægget
ikke tomt. Jeg vil faktisk postulere, at det er umuligt at finde et
indlæg på Usenet som er tomt. RFC 1036 angiver hvilke informationer et
indlæg som minimus skal indenholde.

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : sunebeck@gmail.com

Dato : 24-02-09 15:04

On Feb 19, 6:57 pm, "suneb...@gmail.com" <suneb...@gmail.com> wrote:

> Som alle ved, gælder en forældelsesfrist på 5 år.

Tak for svarene folkens!

Som tiden går, lærer man mangt og meget. Jeg indser, at der ikke
nødvendigvis gjælder en forældelsesfrist som jeg påtænker at der bør;
idet denne kan forlænges på dynamisk vis.

I stedet må man så holde skansen indtil egen død og bortkomst, ved at
blive ved med at afholde bestyrelsesmøder "extraordinaire" til man
afgår med den visse død.

--
Sunager