|
| PS3 Fra : Søren Larsen |
Dato : 18-02-09 19:10 |
|
Hej
Lad mig lige prøve denne her:
Køber en PS3 i oktober 2007, 20 oktober 2008 går den stykker, og kan ikke
laves , får en ny, så er der garanti fra denne dag, den 4 februar altså ca.2
måneder efter, går denne PS3 istykker og kan ikke laves, nu kommer pointen,
det drejer sig om en 60 giga, der kan afspille PS2 Spil, som jeg har en del
af og de kan ikke skaffes mere, hvad så hvis han siger at de ikke kan skaffe
den og jeg kan få en 80 giga,
Skal jeg tage i mod det ?
Eller kan jeg ophæve købet og selv gå på jagt efter en ny 60 giga ?
Og skal jeg have det beløb tilbage som den har kostet, altså det beløb der
står på fakturen ?
--
Mange Hilsner
Søren
| |
Peter Knutsen (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Peter Knutsen |
Dato : 18-02-09 20:21 |
|
Søren Larsen wrote:
> Hej
>
> Lad mig lige prøve denne her:
>
> Køber en PS3 i oktober 2007, 20 oktober 2008 går den stykker, og kan ikke
> laves , får en ny, så er der garanti fra denne dag, den 4 februar altså ca.2
> måneder efter, går denne PS3 istykker og kan ikke laves, nu kommer pointen,
> det drejer sig om en 60 giga, der kan afspille PS2 Spil, som jeg har en del
> af og de kan ikke skaffes mere, hvad så hvis han siger at de ikke kan skaffe
> den og jeg kan få en 80 giga,
Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål, men det er nok meget godt hvis du
præciserer hvorvidt det forholder sig sådan at den PS3 du forventer at
få tilbudt, en "80 giga" *ikke* kan bruges til PS2-spil.
--
Peter Knutsen
sagatafl.org
| |
Peter (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 18-02-09 21:57 |
|
"Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:gnhita$2cpm$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej
>
> Lad mig lige prøve denne her:
>
> Køber en PS3 i oktober 2007, 20 oktober 2008 går den stykker, og kan ikke
> laves , får en ny, så er der garanti fra denne dag, den 4 februar altså
> ca.2 måneder efter, går denne PS3 istykker og kan ikke laves, nu kommer
> pointen, det drejer sig om en 60 giga, der kan afspille PS2 Spil, som jeg
> har en del af og de kan ikke skaffes mere, hvad så hvis han siger at de
> ikke kan skaffe den og jeg kan få en 80 giga,
>
> Søren
Det lyder som om, at du får tilbudt en 80GB harddisk i stedet for en 60 GB.
Jeg kan kun se det som en fordel, at få en større harddisk.
Peter
| |
Per Henneberg Kriste~ (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 19-02-09 00:30 |
|
"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:499c760b$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det lyder som om, at du får tilbudt en 80GB harddisk i stedet for en 60
> GB.
> Jeg kan kun se det som en fordel, at få en større harddisk.
Men den med den store HDD kan ikke spille PS2-spil.
--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte
| |
Bertel Lund Hansen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 19-02-09 01:23 |
|
Søren Larsen skrev:
> Køber en PS3 i oktober 2007, 20 oktober 2008 går den stykker, og kan ikke
> laves , får en ny, så er der garanti fra denne dag, den 4 februar altså ca.2
> måneder efter, går denne PS3 istykker og kan ikke laves, nu kommer pointen,
> det drejer sig om en 60 giga, der kan afspille PS2 Spil, som jeg har en del
> af og de kan ikke skaffes mere, hvad så hvis han siger at de ikke kan skaffe
> den og jeg kan få en 80 giga,
Sælger tilbyder hverken reparation eller ombytning (det skal
nemlig være til identisk vare). Du har derfor alle fire
valgmuligheder som forbruger, og det betyder at du kan hæve
handelen. I så fald skal du have alle penge retur - uanset hvad
tingene koster i dag.
> Skal jeg tage i mod det ?
Du har ingen juridisk pligt til at acceptere ombytning til en
anden vare.
Af ren nysgerrighed: Er der nogen ulemper ved at tage imod det?
> Eller kan jeg ophæve købet og selv gå på jagt efter en ny 60 giga ?
Ja.
> Og skal jeg have det beløb tilbage som den har kostet, altså det beløb der
> står på fakturen ?
Ja.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Preben Larsen. (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Preben Larsen. |
Dato : 19-02-09 04:32 |
|
Følgende er skrevet af Bertel Lund Hansen:
> Af ren nysgerrighed: Er der nogen ulemper ved at tage imod det?
Ja, Søren får en mindre maskine end den han har.
<citat>
Hvad er forskellen på den nye 80 GB model contra 40GB modellen og den
gamle 60GB model?
Den nye 80GB PS3 er næsten magen til den gamle 40GB, blot med en større
harddisk og Dualshock 3 controller. Dette er forskellene i forhold til
den gamle 60 GB model:
- 80 (40) GB harddisk i stedet for 60GB
- 2 USB porte i stedet for 4
- Ingen port til multimediekort (kort fra digitalkamera etc)
- Ingen bagudkompatibilitet. Dvs ingen mulighed for at spille
PlayStation 2 spil på maskinen, ud over de spil der kan downloades via
PSstore.
</citat>
http://www.coolshop.dk/catalog/minisite/playstation-3-info
--
http://www.projecthoneypot.org/
| |
\"Claus E. Petersen\ (19-02-2009)
| Kommentar Fra : \"Claus E. Petersen\ |
Dato : 19-02-09 05:00 |
|
Søren Larsen skrev:
> Hej
>
> Lad mig lige prøve denne her:
>
> Køber en PS3 i oktober 2007, 20 oktober 2008 går den stykker, og kan ikke
> laves , får en ny, så er der garanti fra denne dag, den 4 februar altså ca.2
> måneder efter, går denne PS3 istykker og kan ikke laves, nu kommer pointen,
> det drejer sig om en 60 giga, der kan afspille PS2 Spil, som jeg har en del
> af og de kan ikke skaffes mere, hvad så hvis han siger at de ikke kan skaffe
> den og jeg kan få en 80 giga,
>
> Skal jeg tage i mod det ?
> Eller kan jeg ophæve købet og selv gå på jagt efter en ny 60 giga ?
> Og skal jeg have det beløb tilbage som den har kostet, altså det beløb der
> står på fakturen ?
>
Som jeg læser svaret fra Preben kan du afvise da det tilbudte kan være
en væsentlig forringelse i forhold til det produkt du oprindeligt har
købt, f. eks i forhold til komponenter der ikke kan tilsluttes den
tilbudte vare i modsætning til den du oprindeligt købte.
Du kan self. finde og købe en ny, men det forpligter på ingen måde
forretningen til at betale regningen for din nye box (købt i din fætters
onkels forretning som sælger den sidste på lager til kun 25000,-)
Om forretningen så vil acceptere ophævelse er noget helt andet.
- cep
| |
Bertel Lund Hansen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 19-02-09 11:38 |
|
"\"Claus E. Petersen\" <\"Snurrberget\"@" <"REMOVE> skrev:
> Som jeg læser svaret fra Preben kan du afvise da det tilbudte kan være
> en væsentlig forringelse i forhold til det produkt du oprindeligt har
> købt,
Bemærk at der ikke behøver være tale om forringelse. Køber er
ikke forpligtet til at modtage en anden vare end den aftale -
uanset om den er dåligere eller bedre.
> Om forretningen så vil acceptere ophævelse er noget helt andet.
Nej, for det skal de slet ikke acceptere. Det skal de bare tage
til efterretning.
Men om de gør det, er noget andet, og det er måske det du mener.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Nikolai R. jensen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Nikolai R. jensen |
Dato : 19-02-09 16:44 |
|
lige et tillægs spørgsmål...
hvad hvis jeg fx har købt en mobil for 1 krone... den går istykker og kan
ikke skaffes mere... og man vil ophæve handelen... får man så 1 kr. eller?
prisen på 1 kr. er jo lavet udfra at man binder sig i 6 mdr...
Nikolai
"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:6gdqp4tkllpq7ut7je67ukov5d8mjp6i16@news.stofanet.dk...
> "\"Claus E. Petersen\" <\"Snurrberget\"@" <"REMOVE> skrev:
>
>> Som jeg læser svaret fra Preben kan du afvise da det tilbudte kan være
>> en væsentlig forringelse i forhold til det produkt du oprindeligt har
>> købt,
>
> Bemærk at der ikke behøver være tale om forringelse. Køber er
> ikke forpligtet til at modtage en anden vare end den aftale -
> uanset om den er dåligere eller bedre.
>
>> Om forretningen så vil acceptere ophævelse er noget helt andet.
>
> Nej, for det skal de slet ikke acceptere. Det skal de bare tage
> til efterretning.
>
> Men om de gør det, er noget andet, og det er måske det du mener.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Bertel Lund Hansen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 19-02-09 17:35 |
|
Nikolai R. jensen skrev:
> hvad hvis jeg fx har købt en mobil for 1 krone... den går istykker og kan
> ikke skaffes mere... og man vil ophæve handelen...
Der er den komplikation at man har benyttet abonnementet i en
periode.
> får man så 1 kr. eller?
Køber får en krone tilbage for mobilen, og så opgør man med et
slag på tasken hvad der skal betales for den tid abonnementet er
blevet benyttet. Bindingen er derefter ophævet.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Nikolai R. jensen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Nikolai R. jensen |
Dato : 19-02-09 17:38 |
|
"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:882rp4heurelodo4ak6lnvejk4fmcuepq4@news.stofanet.dk...
> Nikolai R. jensen skrev:
>
>> hvad hvis jeg fx har købt en mobil for 1 krone... den går istykker og kan
>> ikke skaffes mere... og man vil ophæve handelen...
>
> Der er den komplikation at man har benyttet abonnementet i en
> periode.
>
>> får man så 1 kr. eller?
>
> Køber får en krone tilbage for mobilen, og så opgør man med et
> slag på tasken hvad der skal betales for den tid abonnementet er
> blevet benyttet. Bindingen er derefter ophævet.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
takker:)
| |
\"Claus E. Petersen\ (19-02-2009)
| Kommentar Fra : \"Claus E. Petersen\ |
Dato : 19-02-09 22:32 |
|
Bertel Lund Hansen skrev:
> "\"Claus E. Petersen\" <\"Snurrberget\"@" <"REMOVE> skrev:
>
>> Som jeg læser svaret fra Preben kan du afvise da det tilbudte kan være
>> en væsentlig forringelse i forhold til det produkt du oprindeligt har
>> købt,
>
> Bemærk at der ikke behøver være tale om forringelse. Køber er
> ikke forpligtet til at modtage en anden vare end den aftale -
> uanset om den er dåligere eller bedre.
>
>> Om forretningen så vil acceptere ophævelse er noget helt andet.
>
> Nej, for det skal de slet ikke acceptere. Det skal de bare tage
> til efterretning.
Kan ikke loven i hovedet men skal der ikke være tale om en "væsentlig
forringelse" ?
>
> Men om de gør det, er noget andet, og det er måske det du mener.
>
Det var det! ;)
| |
Per Christoffersen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 19-02-09 23:12 |
|
""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse
news:499dd049$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Kan ikke loven i hovedet men skal der ikke være tale om en "væsentlig
> forringelse" ?
Nej, der skal blot være tale om en mangel, når det gælder forbrugerkøb.
Manglen udløser mangelsbeføjelserne, og kan butikken ikke anvise en anden
løsning kan forbrugeren hæve købet.
/Per
| |
|
|