PS3
Fra : Søren Larsen

Dato : 18-02-09 19:10

Hej

Lad mig lige prøve denne her:

Køber en PS3 i oktober 2007, 20 oktober 2008 går den stykker, og kan ikke
laves , får en ny, så er der garanti fra denne dag, den 4 februar altså ca.2
måneder efter, går denne PS3 istykker og kan ikke laves, nu kommer pointen,
det drejer sig om en 60 giga, der kan afspille PS2 Spil, som jeg har en del
af og de kan ikke skaffes mere, hvad så hvis han siger at de ikke kan skaffe
den og jeg kan få en 80 giga,

Skal jeg tage i mod det ?
Eller kan jeg ophæve købet og selv gå på jagt efter en ny 60 giga ?
Og skal jeg have det beløb tilbage som den har kostet, altså det beløb der
står på fakturen ?

--
Mange Hilsner

Søren

Fra : Peter Knutsen

Dato : 18-02-09 20:21

Søren Larsen wrote:
> [...]
> af og de kan ikke skaffes mere, hvad så hvis han siger at de ikke kan skaffe

Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål, men det er nok meget godt hvis du
præciserer hvorvidt det forholder sig sådan at den PS3 du forventer at
få tilbudt, en "80 giga" *ikke* kan bruges til PS2-spil.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter

Dato : 18-02-09 21:57

"Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har en del af og de kan ikke skaffes mere, hvad så hvis han siger at de
> ikke kan skaffe den og jeg kan få en 80 giga,

Det lyder som om, at du får tilbudt en 80GB harddisk i stedet for en 60 GB.
Jeg kan kun se det som en fordel, at få en større harddisk.

Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-02-09 00:30

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det lyder som om, at du får tilbudt en 80GB harddisk i stedet for en 60
> GB.
> Jeg kan kun se det som en fordel, at få en større harddisk.

Men den med den store HDD kan ikke spille PS2-spil.

--
Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-02-09 01:23

Søren Larsen skrev:

> [...]
> af og de kan ikke skaffes mere, hvad så hvis han siger at de ikke kan skaffe

Sælger tilbyder hverken reparation eller ombytning (det skal
nemlig være til identisk vare). Du har derfor alle fire
valgmuligheder som forbruger, og det betyder at du kan hæve
handelen. I så fald skal du have alle penge retur - uanset hvad
tingene koster i dag.

> Skal jeg tage i mod det ?

Du har ingen juridisk pligt til at acceptere ombytning til en
anden vare.
Af ren nysgerrighed: Er der nogen ulemper ved at tage imod det?

> Eller kan jeg ophæve købet og selv gå på jagt efter en ny 60 giga ?

Ja.

> Og skal jeg have det beløb tilbage som den har kostet, altså det beløb der
> står på fakturen ?

Ja.

--
Bertel

Fra : Preben Larsen.

Dato : 19-02-09 04:32

Følgende er skrevet af Bertel Lund Hansen:

> Af ren nysgerrighed: Er der nogen ulemper ved at tage imod det?

Ja, Søren får en mindre maskine end den han har.

<citat>
Hvad er forskellen på den nye 80 GB model contra 40GB modellen og den
gamle 60GB model?

Den nye 80GB PS3 er næsten magen til den gamle 40GB, blot med en større
harddisk og Dualshock 3 controller. Dette er forskellene i forhold til
den gamle 60 GB model:
- 80 (40) GB harddisk i stedet for 60GB
- 2 USB porte i stedet for 4
- Ingen port til multimediekort (kort fra digitalkamera etc)
- Ingen bagudkompatibilitet. Dvs ingen mulighed for at spille
PlayStation 2 spil på maskinen, ud over de spil der kan downloades via
PSstore.
</citat>

http://www.coolshop.dk/catalog/minisite/playstation-3-info

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-02-09 05:00

Søren Larsen skrev:
> [...]
> Eller kan jeg ophæve købet og selv gå på jagt efter en ny 60 giga ?
> Og skal jeg have det beløb tilbage som den har kostet, altså det beløb der

Som jeg læser svaret fra Preben kan du afvise da det tilbudte kan være
en væsentlig forringelse i forhold til det produkt du oprindeligt har
købt, f. eks i forhold til komponenter der ikke kan tilsluttes den
tilbudte vare i modsætning til den du oprindeligt købte.

Du kan self. finde og købe en ny, men det forpligter på ingen måde
forretningen til at betale regningen for din nye box (købt i din fætters
onkels forretning som sælger den sidste på lager til kun 25000,-)

Om forretningen så vil acceptere ophævelse er noget helt andet.

- cep

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-02-09 11:38

"\"Claus E. Petersen\" <\"Snurrberget\"@" <"REMOVE> skrev:

> Som jeg læser svaret fra Preben kan du afvise da det tilbudte kan være
> en væsentlig forringelse i forhold til det produkt du oprindeligt har
> købt,

Bemærk at der ikke behøver være tale om forringelse. Køber er
ikke forpligtet til at modtage en anden vare end den aftale -
uanset om den er dåligere eller bedre.

> Om forretningen så vil acceptere ophævelse er noget helt andet.

Nej, for det skal de slet ikke acceptere. Det skal de bare tage
til efterretning.

Men om de gør det, er noget andet, og det er måske det du mener.

--
Bertel

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-02-09 16:44

lige et tillægs spørgsmål...

hvad hvis jeg fx har købt en mobil for 1 krone... den går istykker og kan
ikke skaffes mere... og man vil ophæve handelen... får man så 1 kr. eller?
prisen på 1 kr. er jo lavet udfra at man binder sig i 6 mdr...

Nikolai

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-02-09 17:35

Nikolai R. jensen skrev:

> hvad hvis jeg fx har købt en mobil for 1 krone... den går istykker og kan
> ikke skaffes mere... og man vil ophæve handelen...

Der er den komplikation at man har benyttet abonnementet i en
periode.

> får man så 1 kr. eller?

Køber får en krone tilbage for mobilen, og så opgør man med et
slag på tasken hvad der skal betales for den tid abonnementet er
blevet benyttet. Bindingen er derefter ophævet.

--
Bertel

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 19-02-09 17:38

> [...]
> slag på tasken hvad der skal betales for den tid abonnementet er
> blevet benyttet. Bindingen er derefter ophævet.

takker:)

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 19-02-09 22:32

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> uanset om den er dåligere eller bedre.

> Nej, for det skal de slet ikke acceptere. Det skal de bare tage

Kan ikke loven i hovedet men skal der ikke være tale om en "væsentlig
forringelse" ?

> Men om de gør det, er noget andet, og det er måske det du mener.

Det var det! ;)

Fra : Per Christoffersen

Dato : 19-02-09 23:12

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse

> Kan ikke loven i hovedet men skal der ikke være tale om en "væsentlig
> forringelse" ?

Nej, der skal blot være tale om en mangel, når det gælder forbrugerkøb.

Manglen udløser mangelsbeføjelserne, og kan butikken ikke anvise en anden
løsning kan forbrugeren hæve købet.

/Per