kan alle komme til at køre bane ræs??
Fra : D19S

Dato : 28-07-01 18:17

hvilke regler er der for at komme til at køre bane ræs??

Dennis
Randers

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-07-01 19:22

On Sat, 28 Jul 2001 19:16:35 +0200, "D19S" <poppe@tdcadsl.dk> wrote:

>hvilke regler er der for at komme til at køre bane ræs??

Orker ikke lige den lange version nu så du får den korte:

TD's = Trackdays = alm. banekørsel for private

Her kan du f.eks gå ind at kigge hos Sports-MC :

http://www.sports-mc.dk/

RR=Roadrace= regulær konkurrencekørsel på bane

Her kan du gå ind og kigge på :

http://www.dmusport.dk/roadrace/

Har du derefter mere specifikke spørgsmål så kom bare med dem !!

-M

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 29-07-01 15:00

"D19S" <poppe@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hvilke regler er der for at komme til at køre bane ræs??
>
> Dennis
> Randers

Jeps, se her http://www.haasum-mc.dk/lige_nu.html

Thore Jensen

Fra : Poul Nyrup

Dato : 31-07-01 08:00

Hej Dennis!!

Alle kan komme til at køre banerace. Det er jeg selv et levende bevis på.
Jeg kom i den heldige situation, at en far til en min søns crosskammerater
pludselig fik lyst til at trække sin sidevognsracer ud af garagen efter
nogle års pause og jeg har tjansen som sandsæk og det er virkelig en
oplevelse, men desværre med begrænsede udfoldelsesmuligheder i DK. Der er
vist kun 4 aktive cykler pt.

Men der er andre muligheder, jeg har valgt at købe en "super mutard" og det
er sjovt. Man tager en 500cc kawasaki crossmotorcykel, sænker den i
forgaffel og bagdæmper, sætter en par racerfælge på, en kraftig forbremse
fra en gadecykel og nogle slicksdæk og så går det ellers bare derud af.

Kravet for at komme ud at køre er til at overse, et klubmedlemskab, en
licens, bestå en baneprøve og så ellers bare gi den noget gas.

Det værste er nok økonomien. Ovenstående "super mutard" er erhvervet for
10.000,- kr og det incl. nogle rimelige dæk og et sæt regnvejrsdæk. Det er
såmænd billigt nok, men har man større ambitioner bliver det dyrt!

Men kik forbi Ring Djursland d. 1. og 2. sep.
Hvis du vil hilse på, er vores sidevognsracer malet blå i år.

Kik forbi http://www.amk-racing.dk/

mvh. poul nyrup