Månebase alfa :) ?
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-02-09 18:05

jeg kan huske der var en sf serie da jeg barn månebase alfa den må have
været fra ja jeg kan huske vi snakkede om den i anden klasse og det var i
1974
jeg husker den svagt med nogen poser hvor de lavede gas i ... jeg kunne
egentligt godt tænke mig at se den igen - er der nogen der ved om den findes
?

jeg har nu godt nok brandt fingeren på et nostalgi flip " Colorada sagaen "
købte jeg ...jeg har set de første 3 dvdr og gik så i stå - men det var
ligesom det

jeg har også købt den første del af 2 brødere - håber den kan noget mere ...

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-09 18:22

In news:499c3fda$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,
Bo Mørch Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

> jeg har nu godt nok brandt fingeren på et nostalgi flip " Colorada
> sagaen " købte jeg ...jeg har set de første 3 dvdr og gik så i stå -
> men det var ligesom det

Det kan du da ikke for alvor mene. Jeg har også lige købt den og glædede mig
over gensynet. Dejlig serie, men smag og behag kan jo som bekendt ikke
diskuteres. Min datter har lånt den, og hun glæder sig også til gensynet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Rene Madsen

Dato : 18-02-09 18:43

hvis du gerne vil a med colorado sagaen, så sig til

Rene

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-09 19:32

In news:499c4892$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Rene Madsen <asian-movies@asian-movies.dk> typed:
> hvis du gerne vil a med colorado sagaen, så sig til
>
> Rene

Jeg gav kun 280,- kr. for den hos Moviezoo. Det synes jeg ikke er dyrt.

Fra : Rene Madsen

Dato : 18-02-09 19:40

nej det er skam ikke dyrt..men jeg har intet imod at spare lidt penge hvis
han ville a med den

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-09 19:46

In news:499c561b$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Rene Madsen <asian-movies@asian-movies.dk> typed:
> nej det er skam ikke dyrt..men jeg har intet imod at spare lidt penge
> hvis han ville a med den

Det kan jeg da godt forstå. Hvad der er sparet er fortjent, som man siger.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-02-09 19:53

"Rene Madsen" <asian-movies@asian-movies.dk> skrev i en meddelelse
> hvis du gerne vil a med colorado sagaen, så sig til

Nahh jeg vil da lige se den færdig :) jeg mangler den sidste sæson af weed
også er jeg et eller andet sted i sæson 4 af angel
også har spilberge lavet en sf serie som jeg også kørte død i men som jeg da
også skal se færdig ...

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-02-09 19:52

> [...]
> diskuteres. Min datter har lånt den, og hun glæder sig også til gensynet.

ha ha
jeg skal ikke kunne udelukke at den blev set før jeg var klar til :)
meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen jeg synes stadigt ikke den gjorde mirakler for mig

Fra : Per

Dato : 18-02-09 21:25

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> jeg husker den svagt med nogen poser hvor de lavede gas i ... jeg
> kunne egentligt godt tænke mig at se den igen - er der nogen der ved

Sjovt at læse dit indlæg - jeg har netop selv tænkt på serien månebase alpha
her i dag

Der ligger en del klip på www.youtube.com søg på moon base alpha

mvh. Per

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-02-09 21:33

> Sjovt at læse dit indlæg - jeg har netop selv tænkt på serien månebase
> alpha her i dag

Ha ja sådan kan det overlappe hinanden :) men jeg kan ikke rigtigt huske
noget jeg har været en 7 - 8 da den var i TV :)

> Der ligger en del klip på www.youtube.com søg på moon base alpha

det vil jeg da se på

fedt du lige kunne den på engelsk den findes med dk subs og det hele :)
http://www.dvdcity.dk/?52X31X3531X37A13638O603

bedste hilsner
Bo

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-02-09 13:01

In news:499c6efe$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Per <mesked@hotmail.com> typed:

> Sjovt at læse dit indlæg - jeg har netop selv tænkt på serien
> månebase alpha her i dag
>
> Der ligger en del klip på www.youtube.com søg på moon base alpha
>
> mvh. Per

Jeg husker endnu dengang de sendte "Månebase Alpha" en gang om ugen. Man
kunne næsten ikke vente til det næste afsnit kom. Ak ja, det var dengang. Nu
er vi jo blevet en hel del mere forvænte med opsætningerne i sci-fi
film/serier. Martin Landau og Barbara Bain var også ægtepar i virkeligheden,
og de spillede nu deres roller godt efter datidens begreber.

Man kan stadig købe den hos Moviezoo. Sæson 1 og 2 for hhv. 170,- og 180,-
kr. pr. boks. Det er da til at overkomme hvis man er i det nostalgiske
hjørne:

http://www.moviezoo.dk/dvd-film/soeg/m%E5nebase%20alpha/

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-02-09 21:35

På Månebase Alpha foretages videnskabelig research og man
overvågeribeholdere med atomaffald fra Jorden, som opbevares på Månen. I
1999 forårsagerien voldsom strøm af magnetisk energi en enorm eksplosion i
atomaffaldet og Månen slynges ud af solsystemer. Mandskabet på Månebase
Alpha kan ikke vende tilbage til Jorden og må overleve på Månen, som stadigt
bevægerisig længere og længere ud i rummet, men de eriikke alene derude.
------------

så det

det er åbenbart fra 75 så den er Hmm Nyer ind jeg troede :) men jeg kan
huske fra min skole tid vi snakkede en del om den

Fra : Kim2000

Dato : 19-02-09 00:20

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> det er åbenbart fra 75 så den er Hmm Nyer ind jeg troede :) men jeg kan
> huske fra min skole tid vi snakkede en del om den

Den er jo på mange måder også meget realistisk specielt i sæson 1, og der
kom åbenbart kun to sæsoner, de sidste afsnit i serien var nu heller ikke
noget at råbe hurra for.

Det var forresten sjovt at man huskede seriens afslutning og lavede en
epilogi som man sendte i 1999, et kort tv signal, hvor man fortalte at de
havde fundet en beboelig planet og havde slået sig ned på den. I Star trek
term havde man fundet en M-class planet.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 19-02-09 01:10

> Den er jo på mange måder også meget realistisk specielt i sæson 1, og der
> kom åbenbart kun to sæsoner, de sidste afsnit i serien var nu heller ikke
> noget at råbe hurra for.

jamen jeg husker tæt på ingenting ud over de vist lavede gas i nogen plastik
poser ( hvad jeg var ret imponeret over )

> Det var forresten sjovt at man huskede seriens afslutning og lavede en
> epilogi som man sendte i 1999, et kort tv signal, hvor man fortalte at de
> havde fundet en beboelig planet

ha ha det er sjovt at tænke på at den fjerne fremtid er for 10 år siden :)

Fra : Hagar

Dato : 18-02-09 23:56

> [...]
> ligesom det
>
> jeg har også købt den første del af 2 brødere - håber den kan noget mere

Var der ikke også en dukkefilm serie med samme navn ?
Jeg mener bestemt den hed sådan, og det var noget jeg faldt i dybe staver
over, jeg mener det var sidst i 60'erne, eller først i 70'erne, og jeg mener
så absolut at den serie også hed månebase alfa

Hagar

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 19-02-09 01:07

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> over, jeg mener det var sidst i 60'erne, eller først i 70'erne, og jeg
> mener så absolut at den serie også hed månebase alfa

Puhhhhhhhhh det er før min tid - jeg tror det første tv jeg kan huske er
Ingrid & Lillebror og mon ikke de havde kronede dage omkring 1970 :) ?
jeg er fra 66 det første jeg med sikkerhed kan huske er Julemærket fra 1969

Fra : Mads

Dato : 19-02-09 16:25

On Wed, 18 Feb 2009 23:56:16 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>over, jeg mener det var sidst i 60'erne, eller først i 70'erne, og jeg mener
>så absolut at den serie også hed månebase alfa

Jeg tror du tænker på Thunderbirds, en sci-fi dukkeserie
der kørte sidst i tresserne. Jeg er selv fra 63 og Tbirds
er noget af det første TV jeg kan huske at have set.

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 19-02-09 17:58

> Jeg tror du tænker på Thunderbirds, en sci-fi dukkeserie
> der kørte sidst i tresserne. Jeg er selv fra 63 og Tbirds
> er noget af det første TV jeg kan huske at have set.
>
> mvh Mads

Jamen du har da helt ret, jeg mente bare det var månebase den hed, men her
er den http://www.imdb.com/title/tt0057790/ og så er den fra 65

Hagar

Fra : Mr. D

Dato : 19-02-09 11:27

> [...]
> jeg husker den svagt med nogen poser hvor de lavede gas i ... jeg kunne
> egentligt godt tænke mig at se den igen - er der nogen der ved om den

Jeg mener at have set sæson 1 i Kvickly til ikke ret mange penge.

Jeg så den som barn, når jeg kunne snige mig til det. Fik ellers ikke lov.
Den var da også ret uhyggelig.

Har lige set begge sæsoner igen, og fik fuld valuta for pengene. Huskede
mere end jeg regnede med, og oplevede de samme følelser igen.

Det var en sjov sammensat oplevelse. For mens jeg hyggede mig genkaldte
stemninger fra en svunden tid, så ER det jo en serie fra halvfjerdserne, og
det er vel det eneste årti, hvor der kun blev produceret skrald i film og
tv.

Og samtidig med, at jeg varf fascineret, kunne jeg jo også se, at
skuespillerpræstationerne er grotesk latterlige. Man har simpelthen samlet
skuespillerne ud fra det ene kriterie, at de max måtte kunne producere to
ansigtsudtryk. Dette gælder selvfølgelig ikke heltinden dr. Helena Russel,
spillet af Barbara Bain. Hun ejer kun ét udtryk, en let undren. Til gengæld
bruger hun flittigt af dette udtryk, uanset situationens karakter i øvrigt.

Alt i alt et godt gensyn

simon

Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-02-09 16:59

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> egentligt godt tænke mig at se den igen - er der nogen der ved om den findes
[...]

Det har du allerede fået svar på af andre, såvidt jeg kan se, men jeg
vil lige gøre opmærksom på at TV2Zulu sendte serien, eller i hvert fald
noget af den, i forbindelse med deres "tømmermands-TV" søndag formiddag,
for relativt få år siden. De sendte også "Shogun", og andre gamle serier.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-02-09 17:13

In news:499d81d6$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> typed:

> [...]
> fald noget af den, i forbindelse med deres "tømmermands-TV" søndag
> formiddag, for relativt få år siden. De sendte også "Shogun", og

Åh ja, "Shogun", "The Macahans", "Europa i flammer" og "Familien Ashton" er
blandt dem TV gerne må sende igen. Hvis man skal købe alle dem man gerne vil
gense bliver man jo nok hurtigt ruineret.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 22-02-09 10:26

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> In news:499d81d6$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
> Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> typed:

> Åh ja, "Shogun", "The Macahans", "Europa i flammer"

jeg har lige set Europa i glammer den er formidabel ( du kan låne den af mig
:)

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-02-09 11:40

In news:49a11a2e$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
Bo Mørch Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

> jeg har lige set Europa i glammer den er formidabel ( du kan låne den

> af mig :)

Ja, den er nemlig formidabel. Jeg holder meget af Robert Mitchum. Min mand
har fødselsdag i maj, så jeg har tænkt mig at bestille bl.a. den til ham +
et par andre. Den koster kun 180,- kr. hos Moviezoo.

Han kom ellers glædestrålende hjem med den for et par år siden ( troede
han), d.v.s. den hed godt nok "Europa i Flammer", men det var en dokumentar
(9 DVD'er) fra 2. verdenskrig, han var så skuffet at han forærede den væk.

Men ellers tak for dit tilbud.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 22-02-09 17:42

> [...]
> han), d.v.s. den hed godt nok "Europa i Flammer", men det var en
> dokumentar (9 DVD'er) fra 2. verdenskrig, han var så skuffet at han

jeg har brændt naller på nøjagtigt det samme - jeg troede jeg købte den og
fik
7 dvd er med nær optagelser fra befrielsen af 7 kz lejre ... det var måske
ik
lige hvad jeg havde tætænkt mig

> Men ellers tak for dit tilbud.

det manglede bare :)

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 22-02-09 10:25

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige gøre opmærksom på at TV2Zulu sendte serien, eller i hvert fald noget
> af den, i forbindelse med deres "tømmermands-TV" søndag formiddag, for

ja ok jeg har pt ikke noget tv signal så ...

> De sendte også "Shogun", og andre gamle serier.

Ohh kender den skam godt jeg har den :)

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-02-09 17:51

Bo Mørch Mogensen har bragt dette til os:
> [...]
> egentligt godt tænke mig at se den igen - er der nogen der ved om den findes

Jeg huskede også serien som noget spændende man glædede sig til hver
uge. Men da jeg så for nogle år siden fik set noget af den igen, ja så
var jeg så skuffet at interessen helt forsvandt. Samme skuffelse fik
jeg også i forbindelse med Kojak og Mc-Klud. Noget værre 2. rangs
performance. Columbo kan jeg dog stadig godt lide at gense.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Kim2000

Dato : 21-02-09 18:04

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelse med Kojak og Mc-Klud. Noget værre 2. rangs performance.
> Columbo kan jeg dog stadig godt lide at gense.

Det synes jeg tit sker. Det er på samme måde når man finder en C64, Spectrum
eller Amiga500 emulator frem.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-02-09 20:58

Følgende er skrevet af Kim2000:

> Det synes jeg tit sker. Det er på samme måde når man finder en C64, Spectrum
> eller Amiga500 emulator frem.

Jeps

Fra : Peter Knutsen

Dato : 22-02-09 12:41

Kim2000 wrote:
> Det synes jeg tit sker. Det er på samme måde når man finder en C64, Spectrum
> eller Amiga500 emulator frem.

Der er dog alligevel gamle ting der holder. F.eks. Amiga-spillet
"Speedball II", eller TV-serien "Mission Impossible".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim2000

Dato : 22-02-09 13:10

> Der er dog alligevel gamle ting der holder. F.eks. Amiga-spillet
> "Speedball II", eller TV-serien "Mission Impossible".

SilkWorm (Amiga) og IK+ (C64) holder også

Fra : Peter Knutsen

Dato : 22-02-09 19:40

Kim2000 wrote:

> SilkWorm (Amiga) og IK+ (C64) holder også

Silkworm har jeg aldrig spillet, men jeg spillede en smule SWIV. IK+ og
andre kampspil siger mig ikke rigtig noget men musikken i Amiga-udgaven
af netop IK+ var rigtig god, og bagrunden var også fed.

Og af endnu ældre spil, så er der gode gamle Sorcery til Amstrad CPC
464. God stemning, og superflot grafik når man tager de tekniske
begrænsninger i betragtning.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 22-02-09 10:28

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Bo Mørch Mogensen har bragt dette til os:
>
> Jeg huskede også serien som noget spændende man glædede sig til hver uge.

sagen med den her serie er at den kom lige omkring jeg lærte at læse så jeg
husker kun
nogen få billeder i hovedet - så jeg skal bare have den :)

> [...]
>forbindelse med Kojak og Mc-Klud. Noget værre 2. rangs performance. Columbo

jeg tror jeg har de 3 første sæsonner at colombo men har dog ikke set dem
endnu

Fra : Peter Knutsen

Dato : 22-02-09 12:40

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> egentligt godt tænke mig at se den igen - er der nogen der ved om den findes
[...]

Der var et indslag om Månebase Alfa i DRs kulturprogram "Troldspejlet" i
går klokken 12.10. Det genudsendes mandag eftermiddag på DR1, og vistnok
også endnu en gang lørdag formiddag. Desuden kan det formodentlig ses på
Troldspejlets hjemmeside, der ligger et eller andet sted på www.dr.dk,
muligvis stadig i "Oline"-sektionen (ja, uden "n"!) hvor det lå for
nogle år siden.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org