Engelske Pund
Fra : Mort1s1

Dato : 19-02-09 20:31

Jeg er på vej til London, og har fundet nogle Pund frem fra de gamle
"valutareserver" så opdager jeg til min store overraskelse, at de 10-Pund
sedler jeg har fået i min bank er mindre (formatet) end den jeg havde
liggende i skuffen - er der nogen som ved om den "gamle" 10-Pund seddel
stadig er gangbar.

Mvh
Mort1s1

Fra : Poul Christensen

Dato : 19-02-09 22:59

"Mort1s1" <mortensensfjern@fjernmail.dk> wrote in news:499db388$0$56769
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> sedler jeg har fået i min bank er mindre (formatet) end den jeg havde
> liggende i skuffen - er der nogen som ved om den "gamle" 10-Pund seddel

næppe i alm omsætning, men læs mere her

http://www.bankofengland.co.uk/banknotes/current/current_10.htm

mvh poul christensen

Fra : Mort1s1

Dato : 25-02-09 13:53

"Mort1s1" <mortensensfjern@fjernmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sedler jeg har fået i min bank er mindre (formatet) end den jeg havde
> liggende i skuffen - er der nogen som ved om den "gamle" 10-Pund seddel

Svaret, som jeg fabdt ud af under mit besøg, er at England tilsyneladende
har det lige som USA, deres pengesedler og mønter er gyldige "til evig tid",
Jeg kunne dog ikke betale med dem i butikkerne, men gå i banken og få
vekslet dem til gangbar mønt.
Da jeg lagde dem i bankmedarnejderens "skuffe" kommenterede han det
humoristisk med "Ønsker du dem der byttet til rigtige penge", hvorefter jeg
fik tilsvarende gangbare sedler.

Mort1s1