Justering af det lange lys
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-02-09 11:02

Hej!

Jeg har monteret nogle bedre forlygter i min fine, rustfrie og snart
tilkørte Escort 1.6 fra '96. Jeg har justeret nærlyset så
lygtetesteren melder ok (niveauet er sat til 10cm/10m og v'ets knæk er i
centrum). Men hvordan justerer man det lange lys? Det er jo en separate
paraboler og således får man jo ikke denne justering gratis med.
Hvordan gør værksteder normalt dette? Lygtetesteren kan åbenbart ikke
bruges - den viser bare et diffust feldt over hele.
Kunne selvfølgelig justere dem ind via en mur, men hvis der lige er et
trick så vil jeg gerne have det :)

Har også monteret kraftigere 12V ledning + slaverelæer (incl. sikringer)
så der er godt blus på :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (stadig uden Xenon-kit)

Fra : martin bjerre

Dato : 19-02-09 16:45

> [...]
> så der er godt blus på :)
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader (stadig uden Xenon-kit)

Hej

Juster det lange lys så centrum af lyskeglen rammer der hvor "knækket" er på
nærlyset. Prøv evt. at føre en hånd over parabolen så du dækker lidt af den,
så er det nemt at se centrum.

Martin

Fra : oz3bto

Dato : 19-02-09 18:26

> [...]
> så der er godt blus på :)
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader (stadig uden Xenon-kit)

Justere dem normalt så de giver det lys jeg ønsker ..

At finde en mørk ikke trafikeret vej også ryk dem indtil du syntes at de
lyser som du ønsker

Selv har jeg mine justeret så de tager over hvor mit eget fjernlys begynder
på at blive svagt = noget der ligner dagslys de næste 8-900m

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-09 20:09

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Men hvordan justerer man det lange lys? Det er jo en separate
>paraboler og således får man jo ikke denne justering gratis med.

Kan du justere fjernlyset separat ? På en Fordvogn ? Spøjst ;)
--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-02-09 09:02

Hej!

jan_stevns wrote:

> Kan du justere fjernlyset separat ? På en Fordvogn ? Spøjst ;)

Jep, det kan jeg faktisk. Men det er heller ikke originale Ford lygter
længere. Så nu er der to paraboler pr. side og 5 justeringsskruer der
skal pilles ved for at justere skidtet ind (pr. side).

Er der ingen af jer der ved hvordan et _værksted_ klarer sagen på det
lange lys? Det kan da være Martin er inde på det rigtige(?)

Tillægsspørgsmål:

Er det lovligt, at koble nærlyset, så det tænder, mens det lange også er
tændt?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-02-09 09:08

Kim Voss Schrader wrote:

> Er det lovligt, at koble nærlyset, så det tænder, mens det lange også er
> tændt?

Jeg kan ikke forestille mig andet - Min Audi 80 (med dobbeltparaboler
fra V6 udgaven) har 4 blus ved fjernlys - dejligt!

--
vh
Torben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-02-09 14:22

Hej!

Torben Scheel wrote:

> Jeg kan ikke forestille mig andet - Min Audi 80 (med dobbeltparaboler
> fra V6 udgaven) har 4 blus ved fjernlys - dejligt!

Jøsses, så skal der monteres flere relæer i bilen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Claus Frørup

Dato : 20-02-09 15:47

Isang tao pinangalanan, Kim Voss Schrader nagsulat:

Så skal den vel også snart vejes op?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-02-09 16:16

Kim Voss Schrader skriver:

> Er der ingen af jer der ved hvordan et _værksted_ klarer sagen på det
> lange lys? Det kan da være Martin er inde på det rigtige(?)

Han arbejder netop på et værksted....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-02-09 18:01

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Han arbejder netop på et værksted....

Ah, det vidste jeg ikke. Nå, men så har jeg da lidt at gå efter :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : martin bjerre

Dato : 20-02-09 18:11

> Han arbejder netop på et værksted....
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Arbejder er vist så meget sagt, men jeg er da ansat på et værksted :)

Martin

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-02-09 20:41

Kim Voss Schrader skrev:

> [...]
> lygtetesteren melder ok (niveauet er sat til 10cm/10m og v'ets knæk er i
> centrum). Men hvordan justerer man det lange lys? Det er jo en separate

Det var da en særpræget Escort?

--
Niels

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-02-09 21:45

Niels P Sønderskov wrote:

> Det var da en særpræget Escort?

Nah - den ligner vel de fleste andre fra samtiden :
http://www.motorimania.net/manifestazioni/sportive/ford/images/Ford.Escort.1.jpg

--
vh
Torben

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 20-02-09 00:12

Torben Scheel skrev:

> Nah - den ligner vel de fleste andre fra samtiden :
> http://www.motorimania.net/manifestazioni/sportive/ford/images/Ford.Escort.1.jpg

Ha, ha; jeg troede de hed fjernprojektører? Og sikke nogen!

--
Niels

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-02-09 18:00

Hej!

Niels P Sønderskov wrote:
> Det var da en særpræget Escort?

Pga. hvad præcis? :)

Er du faldet over samme "fælde" som Jan?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 20-02-09 18:50

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!

> Pga. hvad præcis? :)
>
> Er du faldet over samme "fælde" som Jan?

For lidt fantasi, viser det sig...

--
Niels

Fra : Mogens

Dato : 20-02-09 18:34

> Jeg har monteret nogle bedre forlygter i min fine, rustfrie og snart
> tilkørte Escort 1.6 fra '96.

Hvornår får du dog købt den BMW 528i ??

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-02-09 20:31

Hej!

Mogens wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår får du dog købt den BMW 528i ??

Heh, den er skam ikke gået i glemmebogen

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 20-02-09 20:33

> Heh, den er skam ikke gået i glemmebogen

Du må sgu være jyde med al den betænkningstid, dit nye brugtvognskøb kræver.
Jeg kender til det - er selv jyde

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-02-09 20:36

Hej!

Mogens wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Du må sgu være jyde med al den betænkningstid, dit nye brugtvognskøb kræver.
> Jeg kender til det - er selv jyde

Tja, nu er der også andre prioriterer i livet end biler.

Kender det - er selv menneske ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 20-02-09 20:39

> Tja, nu er der også andre prioriterer i livet end biler.

HVAD?? - diskvalificeret bilentusiast

> Kender det - er selv menneske ;)

Jow jow...