iPhoto og Faces
Fra : Ger

Dato : 18-02-09 18:55

Jeg er blevet meget glad for iPhoto og har nu kastet mig over Faces i den
nye '09. Kan man ikke selv bestemme dét billede man vil have af personen
ligesom man kan under Events, hvor man kan vælge Key Picture eller hvad det
hedder? Det er jo ikke altid lige heldigt hvilket billede iPhoto har valgt
som forside Face billede

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-09 00:16

"Ger" <sdfsdjfgergsdf@gmail> wrote:

> [...]
> hedder? Det er jo ikke altid lige heldigt hvilket billede iPhoto har valgt

Det kan man sagtens (naturligvis)

<http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyarchives/1209.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-09 00:12

> Det kan man sagtens (naturligvis)
>
> <http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyarchives/1209.html>

Du vil måske også gerne vide, hvordan?
Åbn opslagstavlen med ansigter. Marker et ansigt. Der dukker nu et lille
"i" op nede i højre hjørne. Klik på det, og et lille vindue dukker op i
midten af skærmen med et billede af ansigtet. Man kan så køre musepilen
fra side til side hen over ansigtet og se alle billederne ligesom ude på
tavlen med ansigter. Nå man gør det, dukker der et felt op forneden,
hvor der står: "Klik, indstil nøglefoto". Man skal blot klikke i det
felt, når det ønskede billede er fremme.
Vær opmærksom på, at billedet ikke skifter, før man trykker OK.
Så snart man bevæger musen, skifter billedet. Det er lidt forvirrende.
Man kan endda gøre det med flere ansigter ved at bruge pilene i det
lille vindue, før man trykker OK og accepterer det eller de nye
nøglefoto.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ger

Dato : 20-02-09 19:48

> [...]
> Man kan endda gøre det med flere ansigter ved at bruge pilene i det
> lille vindue, før man trykker OK og accepterer det eller de nye

Jeg har fundet ud af at det er endnu nemmere. Man skal bare (på
opslagstavlen) skifte mellem billederne med musen og vælge billede med
mellemrumstasten - dvs. når man har fundet et billede, så trykker man bare
space. Nemt og ligetil.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-09 20:36

> [...]

> opslagstavlen) skifte mellem billederne med musen og vælge billede med
> mellemrumstasten - dvs. når man har fundet et billede, så trykker man bare

Det er nemlig det smarte ved Apples programmer. Man kan bare prøve sig
lidt frem, og efterhånden finder man en nemmere metode. Tak for tippet.
--
Henrik Münster
Esbjerg