Formular lavet i Word
Fra : Frede

Dato : 18-02-09 04:32

Hej

Jeg er helt ny angående udvikling af hjemmesider.
Jeg er begyndt på en hjemmeside "fynslund-elteknik.dk" hvor jeg er
kommet til at jeg gerne vil lave en formular der kan udfyldes og så
sendes til min mail adresse.
Det er lige nu som test på fynslund-elteknik.dk/testside

Da jeg ikke har det store kendskab til HTML koder har jeg lavet det
hele i Word.
Men kan nu ikke få formularen til at virke.

Send formular er gjort aktiv hos udbyder af webhoten (internet123)

På deres hjemmeside fandt jeg også de koder der skal indsættes:

<FORM ACTION = "cgi-all/formmail/FormMail.pl" METHOD = "POST">
<input type=hidden name="recipient" value="email-adresse">
<input type=hidden name="redirect" value="http://www.domain.dk/
svarside.htm">

I word under egenskaber for "knappen send" har jeg under Action
skrevet:
cgi-all/formmail/FormMail.pl
Under Method har jeg skrevet post.

Jeg får nu en fejlmeddelse der siger at jeg mangler at angive mail
adresse, og ja det ved jeg godt, men hvor og hvordan skriver jeg det
ind?

Skal det skrives efter "cgi-all/formmail/FormMail.pl"???
Det må jo kunne klares uden at skulle om i koder

Nogen der kan hjælpe

Frede

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-02-09 13:56

Den Wed, 18 Feb 2009 03:31:54 -0800 skrev Frede:

> [...]
> ind?
>
> Skal det skrives efter "cgi-all/formmail/FormMail.pl"??? Det må jo kunne

WORD!!! - Hold da kaje mand!!. Den du'r ikke.
GÃ¥ straks til http://kompozer.sourceforge.net/download.php og download
KompoZer.

name="recipient" value="email-adresse" - det må da vist være her du skal
indsætte en valid e-mail adresse.

---
Karl Erik.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-09 14:10

Karl Erik Christensen skrev:

> WORD!!! - Hold da kaje mand!!. Den du'r ikke.
> Gå straks til http://kompozer.sourceforge.net/download.php og download
> KompoZer.

Jeg er enig i, at KompoZer er langt bedre end Word til at
lave hjemmesider, men der er nu ingen grund til at downloade
den engelske version, når der findes en dansk. Der findes
også en dansk guide:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.php
(der er downloadlink til den danske udgave af programmet på
siden)

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-02-09 14:31

Den Wed, 18 Feb 2009 14:10:20 +0100 skrev Kim Ludvigsen:

> [...]
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.php (der er
> downloadlink til den danske udgave af programmet på siden)

Nogle kan lide datteren, nogle kan bedst lide moderen - vi er en del der
kan lide dem begge

Jeg foretrækker den engelske, da mange udtryk alligevel er på engelsk.

Se nu bare på Sverige, som skal forsvenske alt; "Komputer-minne" - bvadr.

Friheden til at vælge - Sprog

---
Karl Erik.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-02-09 17:59

Karl Erik Christensen skrev:

> Jeg foretrækker den engelske, da mange udtryk alligevel er på engelsk.
>
> Se nu bare på Sverige, som skal forsvenske alt; "Komputer-minne" - bvadr.
>
> Friheden til at vælge - Sprog

Jeg tror dog nok at de fleste ikke-nørder foretrækker at få tingene
serveret på deres eget sprog.
Nu har trådstarter begge muligheder.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Frede

Dato : 18-02-09 13:21

Jamen det kan da godt være at Word ikke duer og andre programmer er
bedre, så jeg bliver måske nød til at sadle om, når nu ingen kan
hjælpe her (haha)

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-02-09 23:02

Frede skrev:

> Jamen det kan da godt være at Word ikke duer
> og andre programmer er bedre, så jeg bliver måske
> nød til at sadle om

Word er et tekstbehandlingsprogram, og det er det
ganske glimrende til at være.

Det kan de godt være at det ser limeligt ud i IE, når
det bliver konverteret til html, men koden er virkelig
skrækkelig og fuld af fejl.

Det er årsagen til at mange krummer tæer når du
nævner Word - alene på den simple forside er der
308 fejl:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.fynslund-elteknik.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&ss=1&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.606

.... og de øvrige sider er ikke bedre.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-02-09 07:34

Allan Vebel skrev:

> Det er årsagen til at mange krummer tæer når du
> nævner Word - alene på den simple forside er der
> [...]

Jeg skulle lige til at spørge hvor du fandt link til hans side henne.
Sådan går det når man glemmer at sætte http:// foran sin webadrersse. Så
overser jeg det, da det ikke er klikbart.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-02-09 21:27

Den Wed, 18 Feb 2009 12:21:08 -0800 skrev Frede:

> Jamen det kan da godt være at Word ikke duer og andre programmer er
> bedre, så jeg bliver måske nød til at sadle om, når nu ingen kan hjælpe
> her (haha)

Har du læst _hele_ mit første svar?

---
Karl Erik.