hotel booking
Fra : dan

Dato : 16-02-09 11:55

Er det normalt at man også skal betale når man booker et hotel over
nettet?

Fra : JK

Dato : 16-02-09 20:06

"dan" <ebbega@gmail.com> skrev i en meddelelse
Er det normalt at man også skal betale når man booker et hotel over
nettet?

Jepper helt normalt rejser div. billetter hotelophold o lign. betales oftes
når de bestilles.

Så længe det ikke er en fysisk vare der skal sendes er denne fremgangsmåde
helt ok.

Alternativt kan du de fleste steder ringe og bestille hotelopholdet dog til
en anden pris.

tit er internet prisen billig på bekostning af at bordet fanger ved
bestillingen og der ikke betales noget tilbage

Hilsen

Johnny

Fra : Klaus

Dato : 16-02-09 20:18

"dan" <ebbega@gmail.com> skrev i meddelelsen
Er det normalt at man også skal betale når man booker et hotel over
nettet?

Mange steder ja, men ikke på f.eks. http://www.booking.com/

Mvh Klaus

Fra : Heidi

Dato : 17-02-09 19:52

Klaus wrote:
> "dan" <ebbega@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Er det normalt at man også skal betale når man booker et hotel over
> nettet?
>
> Mange steder ja, men ikke på f.eks. http://www.booking.com/

De udmærker sig også ved at man i mange tilfælde kan afbestille helt op
til dagen før uden at betale gebyr - selvom der kræves
afbestillingsgebyr for samme hotel gennem andre udbydere.

--
Heidi

Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-02-09 00:05

On Feb 16, 10:54 am, dan <ebb...@gmail.com> wrote:

> Er det normalt at man også skal betale når man booker et hotel over
> nettet?

Det har jeg aldrig været ude for. Jeg har dog altid oplyst VISA-
oplysninger, så hotellet kunne trække penge for én overnatning i
tilfælde af, at jeg skulle udeblive (derudover giver det også mulighed
for sent check-in).

--
Michael Knudsen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 19-02-09 19:06

On Mon, 16 Feb 2009 10:54:52 -0800 (PST), dan <ebbega@gmail.com>
wrote:

>Er det normalt at man også skal betale når man booker et hotel over
>nettet?

Hvis man gør det gennem et lavpris-bureau som hotels.com f.eks., så er
det. Jeg formoder de bruger det for at højne deres likviditet og måske
tjene lidt rentepenge.

Men de refunderede også de 6.900 kr. uden problemer da jeg annullerede
en bestilling (indenfor de regler der var for den pgl booking).

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-02-09 20:06

dan wrote:
> Er det normalt at man også skal betale når man booker et hotel over
> nettet?

Nej.

Men f.eks. hotels.com har gjort det i flere år. - Altid?

Jeg har brugt dem 1 gang, og ikke siden.
(Det undrer mig at de er så populære som jeg mener at kunne se at de er,
udfra hvor ofte man ser henvisninger til dem)

Til din orientering er det en side der sælger ophold, ikke direkte
hotelhjemmesider. De kan formentlig lønne en hær af mnedarbejder udfra
den forrentning de får. Selv i disse tilsyneladende dårlige tider.

Det er umiddelbart under al kritik. Men en ny måde at tjene penge på.
Så længe der er kunder der betaler, ja så længe kører forretningen.

Det eneste nye jeg kan acceptere er at det tiere og tiere er væelse uden
morgenmad, som så skal betales ekstra.

Mvh. Jørgen

Fra : ostlund@sol.dk

Dato : 08-03-09 03:00

On 19 Feb., 20:06, Jørgen Rasmussen <aa_bb...@tele2.dk> wrote:

> [...]
> Så længe der er kunder der betaler, ja så længe kører forretningen.
>
> Det eneste nye jeg kan acceptere er at det tiere og tiere er væelse uden

Hej.
Hvis du booker på hotellets egen hjemmeside , betaler man først når
man tjekker ud, ofte er det også billigere end alle de hjemmesider som
f.eks Hotels. com
Hilsen J.Oe