Spartle og male betongulv - noget jeg skal~
Fra : Morten

Dato : 17-02-09 11:40

Hej

Jeg har et ældre og hullet badeværelsesgulv i kælderen som jeg skal have
lavet en hurtig og midlertidig i stand sættelse af.

Min plan er at spartle det med Lip Multi fliseklæb, sprøjte det med
forankningsgrunder, og male det med betonmaling.

Tanken var kun at spartle det så tyndt, at det beholder det eksisterende
fald (altså sådanset kun spartle ujævnhedderne ud).

Er der noget jeg skal tænke på eller tage højde for?
Og vil I anbefale olie eller vandbaseret maling til gulvet?

/Morten

Fra : Ceroy

Dato : 17-02-09 13:22

http://www.lip.dk/Media/PDFDansk/Brochurer/V%C3%A5drumssystem.pdf

http://www.betongconsult.no/betongis/Fargekart/Fargekart_ensfarget_2.pdf

Fra : tobi

Dato : 17-02-09 16:29

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der noget jeg skal tænke på eller tage højde for?
> Og vil I anbefale olie eller vandbaseret maling til gulvet?

Hej igen Morten

Hvis vi er enige om, at det er en "fuskerløsning" med midlertidig holdbarhed
og hvis formål er at gøre et utidigt gulv nogenlunde acceptabelt i en
begrænset periode, så gå bare igang med en oliemaling beregnet til
betongulve.

Skal det være en "rigtig" løsning, så starter du med at gå i banken og
dernæst ringer du til en murermester

Tom

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-02-09 17:48

tobi wrote:

> Skal det være en "rigtig" løsning, så starter du med at gå i banken og
> dernæst ringer du til en murermester

Kunne der ikke være noget ide i at snakke med mureren først, så man ved,
hvor meget man skal låne i banken?

Erik Ginnerskov

Fra : tobi

Dato : 18-02-09 20:18

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne der ikke være noget ide i at snakke med mureren først, så man ved,
> hvor meget man skal låne i banken?

Nej, for så ender det med, at murermesteren overtaler konen til en ny
udestue i stedet og så tvinges Morten - af økonomiske årsager - til at
fortsætte badet i det nuværende kælderbrus

Tom

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-02-09 15:49

tobi wrote:

> Nej, for så ender det med, at murermesteren overtaler konen til en ny
> udestue i stedet og så tvinges Morten - af økonomiske årsager - til at
> fortsætte badet i det nuværende kælderbrus

Send konen i byen, når mureren skal komme.

Erik Ginnerskov

Fra : tobi

Dato : 19-02-09 18:08

Fra : Morten

Dato : 17-02-09 17:59

"tobi" <ingen@jmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> holdbarhed og hvis formål er at gøre et utidigt gulv nogenlunde
> acceptabelt i en begrænset periode, så gå bare igang med en oliemaling

Det er netop det det er - det skal sættes ordentligt i stand om 1-2 år
alligevel ....