Echo $row
Fra : Nederbasse

Dato : 17-02-09 14:29

Hej

Hvorfor bliver navnet vist her:
echo "Navn" . $row['kontakt_navn'] . "<br>";

og ikke her:
<input type="text" name="kontakt_navn" size="50" value="<?php echo
$row["kontakt_navn"]; ?>">

?

--
Lars
http://www.neder.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-02-09 14:44

Nederbasse wrote:
> [...]
>
> og ikke her:
> <input type="text" name="kontakt_navn" size="50" value="<?php echo

Fordi du har en fejl et andet sted. Du bliver nødt til at vise mere af
koden ;)

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : haris

Dato : 17-02-09 15:00

Nederbasse wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> $row["kontakt_navn"]; ?>">

Burde det ikke hedde: $row['kontakt_navn'];
Ikke fordi at de nødvendigvis betyder noget.

Har lige set din hjemmeside igennem. En god idé til dig, ville være at
sætte en doc-type ind.

//Haris.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 17-02-09 15:09

haris skrev:

> Burde det ikke hedde: $row['kontakt_navn'];
> Ikke fordi at de nødvendigvis betyder noget.

I direkte relation til det; hvad mener du forskellen på
$row["kontakt_navn"];
og
$row['kontakt_navn'];
?

Udover single/double quotes?

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : haris

Dato : 17-02-09 16:04

Det var bare det med dobbel.
- læg mærke til at jeg sagde, at det ikke betød noget.

Fra : Dan Storm

Dato : 17-02-09 21:37

haris skrev:
> Det var bare det med dobbel.
> - læg mærke til at jeg sagde, at det ikke betød noget.

Det var jo ikke det du skrev.
Du forvirrer OP unødvendigt ved at indikere at der er forskel (og jeg
citerer):
> Burde det ikke hedde: $row['kontakt_navn'];

Du retter ikke op på det ved at sige at det 'ikke nødvendigvis betyder
noget'.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Haris

Dato : 17-02-09 15:01

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-02-09 16:53

Haris skrev:

> Burde det ikke hedde: $row['kontakt_navn'];

Nej. Det er valgfrit i det her tilfælde.

Forskellen på ' og " er vigtig i PHP. Kun ved " erstattes
variabelnavne og koder af de rigtige værdier. Med ' gengives alle
tegn præcis som skrevet, f.eks. også $.

Hvis man har en streng uden koder og variable, er det ligegyldigt
hvad man bruger.

--
Bertel

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 18-02-09 16:12

http://dk.php.net/var_dump - i dette tilfælde kan du med

<?php var_dump($row); ?>

se hvad variablen indeholder, og på den måde fejlsøge.
--
Kristian Risager Larsen
http://kezze.dk