DVD rip til fil på mac
Fra : jagge

Dato : 17-02-09 12:02

Jeg kan ikke finde et program der kan rippe DVD film til højkvalitet
video filer (mpeg4, xvid, .mow etc). Har prøver aimersoft dvd ripper
(låste systemet) og handbrake der ikke funger hos mig.

Har du et bud vil jeg meget genre høre det.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-09 12:47

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> handbrake der ikke funger hos mig.

fungerer fint for mig .. hvad er problemet ?

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 17-02-09 14:04

> fungerer fint for mig .. hvad er problemet ?

Fungerer også her. Handbrake er et super program.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Horn

Dato : 17-02-09 15:08

> Fungerer også her. Handbrake er et super program.

Der er også denne her unix model - super alsidig

http://www.ffmpegx.com/

Michael Horn

Fra : jagge

Dato : 17-02-09 15:26

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> http://www.ffmpegx.com/

Den kigger jeg lige på :0)

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 17-02-09 15:42

> Der er også denne her unix model - super alsidig
>
> http://www.ffmpegx.com/

af en eller anden irreterende grund kan jeg ikke få lov til at hente
mplayer and mencoder binaries, så jeg kan ikke få prøvet den løsning af,
suk.

Jeg får timeouts når jeg prøver at hente. Prøver igen senere, tak for
tippet.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-09 15:47

> af en eller anden irreterende grund kan jeg ikke få lov til at hente
> mplayer and mencoder binaries, så jeg kan ikke få prøvet den løsning af,
> suk.

Det er de samme stumper som er "indbygget" i handbrake ... så ..

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-09 21:24

On 2009-02-17 15:42:03 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> af en eller anden irreterende grund kan jeg ikke få lov til at hente
> mplayer and mencoder binaries, så jeg kan ikke få prøvet den løsning af,
> suk.

svn checkout svn://svn.mplayerhq.hu/mplayer/trunk mplayer
cd mplayer
../configure
make
sudo make install

kræver at du har en compiler på din maskine, eks den fra xcode.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : jagge

Dato : 17-02-09 22:32

> [...]
> make
> sudo make install
>
> kræver at du har en compiler på din maskine, eks den fra xcode.

takker.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : jagge

Dato : 17-02-09 15:15

> fungerer fint for mig .. hvad er problemet ?

Jeg har tidligere prøvet at rippe DVD'er med det, og det kunne det ikke.
har læst lidt i deres FAQ og det viser sig så at det måske slet ikke er
beregnet til det.

Jeg har brug for et program ala DVDfab til pc, der kan tage en standard
DVD film, hvor man kan vælge hvad man vil have af menuer etc, og smide
inholdet i høj kvalitet over på en anden DVD. Det er det ene behov.

Det andet er at tage film fra en DVD og kopiere dem til en ikke
multiplexet filformat der kan arbejdes videre med, gerne .mov i høj
kvalitet.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-09 15:40

> [...]
> DVD film, hvor man kan vælge hvad man vil have af menuer etc, og smide
> inholdet i høj kvalitet over på en anden DVD. Det er det ene behov.

mactheripper .. men den er svær af få fat i nu om dage ..

> Det andet er at tage film fra en DVD og kopiere dem til en ikke
> multiplexet filformat der kan arbejdes videre med, gerne .mov i høj
> kvalitet.

Det kan handbrake ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 17-02-09 15:45

> mactheripper .. men den er svær af få fat i nu om dage ..

ahh jeg har blandet det lidt sammen. Det er faktisk den jeg prøvede
først den har jeg nemlig tidligere installeret, men den virker heller
ikke. Det virker som om den har problemer med formatet, på trods af at
jeg kan afspille det.

> Det kan handbrake ..

Jo men det virker ikke som om den kan håndtere kopibeskyttelse. Og så er
den ikke anvendelig. Jeg vil kunne kopiere købte DVD til brug andet
sted.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-09 15:47

> [...]
>
> Jo men det virker ikke som om den kan håndtere kopibeskyttelse. Og så er
> den ikke anvendelig. Jeg vil kunne kopiere købte DVD til brug andet

det må man jo heller ikke ... ;)

Men Handbrake kan sagtens bruges på købe dvd'er .. du skal bare have VLC
og pege handbrake til den ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 17-02-09 15:55

> det må man jo heller ikke ... ;)

Det må man vel godt. har man ikke lov til at lave en backup til eget
brug af en DVD jeg selv ejer. Det mener jeg bestemt er lovligt på trods
af at der kan være kopi beskyttelse på skiverne.

> Men Handbrake kan sagtens bruges på købe dvd'er .. du skal bare have VLC
> og pege handbrake til den ..

Ok jeg har lige installeret VLC, skal jeg bare bruge handbrake, så
aktiverer der selv VLC ?

Hygge

Jakob

Fra : jagge

Dato : 17-02-09 15:24

> fungerer fint for mig .. hvad er problemet ?

Ok her er et problem. Jeg har lige fundet ud af at jeg skal have VLC
installeret sammen med handbrake. Det har jeg så gjort og nu kan jeg
afspille filer på en DVD der tidligere blev nægtet af systemet. Så langt
så godt.

Men når jeg i handbrake prøver at vælge disse filer (.vob) filer på
DVD'en, eller scanne den mappe hvori de ligger får jeg beskeden i
handbrake "no valid source found"...

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-09 15:41

> [...]
>
> Men når jeg i handbrake prøver at vælge disse filer (.vob) filer på
> DVD'en, eller scanne den mappe hvori de ligger får jeg beskeden i

Du skal scanne i top nivueaet for dvd'en ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 17-02-09 15:45

> Du skal scanne i top nivueaet for dvd'en ...
>
> /thomas

Ok det prøver jeg lige

Tak for tippet

Jakob

Fra : jagge

Dato : 17-02-09 16:00

> Du skal scanne i top nivueaet for dvd'en ...

Øv det virker ikke. Det er ikke en købe DVD men et projekt fra en
samarbejdspartner. Det ser dog multiplexet ud. Der er en video_ts mappe
og jeg kan afspille de .vob filer der er i den via VLC.

Men uanset om jeg vælger "source" til at være disken, Video_ts mappen
eller de enkelte .vob filer får jeg samme besked, "no valid source
found" Øv.

Det er sådan et problem man kan spilde en dag på. Har bare brug for at
få de sata.. filer ud så jeg kan importe dem til final cut.. SUK.

Men tak for indsatsen, jeg begynder at lede på PC siden, men det piner
mig ;0).

MVH

Jakob