Nok en oppgradering av en fantastisk appli~
Fra : Snorre Berg

Dato : 16-02-09 22:09

http://mirasoftware.com/BPE2/

Den er en av mine beste investeringer i programvare så langt. Versjon
2.1 er kommet nå, og det er en skikkelig ytelesesforbedring i forhold
til den forrige utgaven.

Så langt har jeg ikke betalt for oppgradering. Jeg kjøpte versjon en ett
eller annet.

BluePhoneElite fås for tida for 20$. Det gir mye for pengene. Ennå har
jeg ikke funnet noe tilsvarende for Windows.

Fra : Harald Hanche-Olsen

Dato : 17-02-09 17:36

+ Snorre Berg <snorremacbergfake@gmail.com>:

> http://mirasoftware.com/BPE2/
>
> Den er en av mine beste investeringer i programvare så langt. Versjon
> 2.1 er kommet nå, og det er en skikkelig ytelesesforbedring i forhold
> til den forrige utgaven.

Ah. Takk for tips. Nå også med en spiselig lisens. Etter en bokstavelig
tolkning av den gamle lisensen deres ville Mira Software eie dataene
dine (fordi de eide alle filer generert av programmet). Jeg mailet dem
og sa jeg ikke ville bruke programmet så lenge lisensen så slik ut, og
sannelig min hatt har de hørt på meg og presisert et unntak for
personlige data.

--
* Harald Hanche-Olsen <URL:http://www.math.ntnu.no/~hanche/>
- It is undesirable to believe a proposition

Fra : jagge

Dato : 17-02-09 19:08

Snorre Berg <snorremacbergfake@gmail.com> wrote:

> http://mirasoftware.com/BPE2/
>
> Den er en av mine beste investeringer i programvare så langt. Versjon
> 2.1 er kommet nå, og det er en skikkelig ytelesesforbedring i forhold
> til den forrige utgaven.

Hej det ser sgu fantastisk smart ud. Jeg er netop ved at investere i
noget bluetooth headset fordi jeg har brug for at tale mens jeg bruger
min macbook. Virker det godt ??

Hvis man kan bruge det som medhør er det jo genialt, venter spændt på
dit svar :0)

MVH

Jakob

Fra : Snorre Berg

Dato : 17-02-09 23:32

jagge skrev:

> [...]
> min macbook. Virker det godt ??
>
> Hvis man kan bruge det som medhør er det jo genialt, venter spændt på

Jeg har en tid brukt den på en gammel Powerbook G4.
Den har en funksjon som heter Talk Through. Som navnet sier gjør den at
du kan snakke gjennom maskinen. Har du et headset, skulle vel dette
fungere som mikrofon og høytalere i stedet for maskinens, men jeg har
ikke prøvd det ennå.
Om du har et hodesett som er koplet opp via BT, tror jeg det også skulle
gå. Jeg har vært koblet til BPE med flere telefoner på en gang. ganske
fiffig.

Fra : jagge

Dato : 18-02-09 00:02

> [...]

> Om du har et hodesett som er koplet opp via BT, tror jeg det også skulle
> gå. Jeg har vært koblet til BPE med flere telefoner på en gang. ganske

Jeg har lige prøvet og jeg kan bruge macbookens højtaler og mikrofon så
det hele går via den. Det er sgu smart MEN, det virker altså som om det
er lidt plaget af problemer.

Eks gik det helt kold (inkl min telefon) da jeg trak stikket til
højtalleren ud, meget mærkeligt. Til nogle opkald blev forbindelsen bare
ikke lavet etc.

Alt i alt er mit første indtryk et potentielt fedt og brugbart program
der bare er ret ustabilt og buggy.

Men jeg prøver da lige lidt videre.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 17-02-09 19:08

> [...]

> Den er en av mine beste investeringer i programvare så langt. Versjon
> 2.1 er kommet nå, og det er en skikkelig ytelesesforbedring i forhold

Tak for tippet, har lige prøvet demoudgaven. Det er et FEDT program,
lige det jeg har manglet, det er sgu genialt :0)

Hygge

Jakob

Fra : Esben

Dato : 18-02-09 20:34

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Tak for tippet, har lige prøvet demoudgaven. Det er et FEDT program,
> lige det jeg har manglet, det er sgu genialt :0)
>
> Hygge
>
> Jakob

Absolut uundværligt!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : severin.eskeland@gma~

Dato : 18-02-09 08:41

On 16 Feb, 18:08, Snorre Berg <snorremacbergf...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> BluePhoneElite fås for tida for 20$. Det gir mye for pengene. Ennå har
> jeg ikke funnet noe tilsvarende for Windows.

synes det er dårlig at den ikke støtter sms på iphone.

Fra : Claus Diseth

Dato : 18-02-09 18:38

severin.eskeland@gmail.com skrev:

> synes det er dårlig at den ikke støtter sms på iphone.

Det er dog ikke BPE sin skyld, men skyldes «Donald-Duck-versjonen» av
Bluetooth Apple har kastet inn i iPhone. No forbanna herk, er det
--
claus

Fra : Snorre Berg

Dato : 18-02-09 21:53

severin.eskeland@gmail.com skrev:

> synes det er dårlig at den ikke støtter sms på iphone.

Jeg tor det er iPhone som er problemet.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 19-02-09 00:52

In article <bvednQm_rpC86AHURVnzvQA@telenor.com>, Snorre Berg
<snorremacbergfake@gmail.com> wrote:

> Jeg tor det er iPhone som er problemet.

Et alternativ som støtter SMS på iPhone:
http://www.markspace.com/missingsync_iphone.php

Fra : jagge

Dato : 22-02-09 21:15

SMS virker på en cheapo Nokia (vel den billigste i deres program) bare
for at illustrere hvor kikset Iphonen er på det område.

MVH

Jakob

Fra : Lars A. Gundersen

Dato : 18-02-09 22:18

On 2009-02-16 22:08:52 +0100, Snorre Berg <snorremacbergfake@gmail.com> said:

> http://mirasoftware.com/BPE2/
>
> Den er en av mine beste investeringer i programvare så langt. Versjon
> 2.1 er kommet nå, og det er en skikkelig ytelesesforbedring i forhold
> til den forrige utgaven.

Har brukt BP og BPE2 i mange år, og den er en flott liten sak ... når
den virker. Har hatt en del problemer med at den ikke gjør det den skal
når telefonen kommer ut og inn av range, særlig med versjon 2.
Utvikleren har vært veldig responsiv, men ikke alle problemene har
blitt fikset. Den er uovertuffen til SMS, dog!
Synd at, som det har blitt nevnt, Apple ikke har implementert skikkelig
Bluetooth i iPhonen, slik at den ikke kan brukes med den. Jeg tror
egentlig det bare er Apple som tar ting ett skritt av gangen, mer enn
en ondhet, så jeg håper at det kommer med en firmware-oppgradering.

lars
--
Lars A. Gundersen
http://www.sonorait.no/

Fra : Thomas Lundquist

Dato : 19-02-09 07:32

Lars A. Gundersen <lars@-getridofthis-larsgagundersen.no> writes:

> [...]
> den. Jeg tror egentlig det bare er Apple som tar ting ett skritt av
> gangen, mer enn en ondhet, så jeg håper at det kommer med en

Med tanke på at de allrede har en Bluetooth-stack til OSX så er
det nok noe de bevisst har valgt vekk.

ez
--
Med infrastruktur bygger vi landet.

Siteringsproblemer? : http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html

Fra : Claus Diseth

Dato : 19-02-09 11:57

Thomas Lundquist skrev:

> Med tanke på at de allrede har en Bluetooth-stack til OSX så er
> det nok noe de bevisst har valgt vekk.

Det tror jeg også. Men det skulle vært veldig interessant å vite årsaken
til at de har valgt det vekk.
--
claus

Fra : Thomas Lundquist

Dato : 19-02-09 12:18

Claus Diseth <claus.diseth@gmail.com> writes:

> Det tror jeg også. Men det skulle vært veldig interessant å
> vite årsaken til at de har valgt det vekk.

Selv med mine mest konspiratoriske briller på klarer ikke jeg å
se det heller.

Spesiellt med tanke på at Apple tilsynelatende gjør mye for å unngå
knapper, ledninger og kontakter er det rart at de på iPhone krever
slikt (dvs, i hovedsak ledninger og bruk av kontaker)

ez

Fra : Claus Diseth

Dato : 19-02-09 15:21

Thomas Lundquist skrev:

> [...]
> knapper, ledninger og kontakter er det rart at de på iPhone krever
> slikt (dvs, i hovedsak ledninger og bruk av kontaker)

En *teori* handler vel om at Apple ønsker at vi bruker iTunes til alt av
filoverføring, og at de «er redd for»/ikke har løst/ikke vil løse
hvordan filoverføring via bluetooth skal foregå, og eventuelt hvor de
filene som overføres, skal havne/bør havne. Men alle andre løser jo
dette enkelt, så det handler vel mest om en eller annen slags «politisk»
beslutning, vil jeg tro.

Dog, som du sier; det er jo lite «applesk» å satse på ledninger når ting
godt kan gjøres trådløst.
--
claus

Fra : jagge

Dato : 22-02-09 21:17

Claus Diseth <claus.diseth@gmail.com> wrote:

> Det tror jeg også. Men det skulle vært veldig interessant å vite årsaken
> til at de har valgt det vekk.

Det er fordi Apple med hård hånd vil bestemme hvordan deres brugere skal
bruge det købte produkt.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 23-02-09 20:13

Snorre Berg <snorremacbergfake@gmail.com> wrote:

> http://mirasoftware.com/BPE2/

Ok jeg var begejstret for IDEEN, men nu har jeg testet det en del og jeg
må sige at det fungerer så dårligt for mig at det er ubrugeligt.

For det meste går telefonen ikke i "håndfri" mode når det startes op. Så
skal jeg ind og lukke/åbne for nogle settings.

Ofte får jeg ikke lyden ud gennem min macbook. MEGET ofte kan der bare
ikke opnås forbindelse mellem macbook og telefon når jeg bedre bluephone
om at ringe et nummer op, der kommer bare en fejlmeddelse.

Alt i alt er det totalt ubrugeligt, hvilket jeg nærmest begræder.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 28-02-09 13:07

> [...]

> BluePhoneElite fås for tida for 20$. Det gir mye for pengene. Ennå har
> jeg ikke funnet noe tilsvarende for Windows.

Ja - jeg har begge versioner, men Bluetooth i iPhone lader vist en hel
del tilbage at ønske - det virker i hvert fald ikke

M.

Fra : Snorre Berg

Dato : 01-03-09 13:06

Morten Lind skrev:

> Ja - jeg har begge versioner, men Bluetooth i iPhone lader vist en hel
> del tilbage at ønske - det virker i hvert fald ikke
>
> M.

Etter en heldig innkjøringsperiode ble jeg også, dessverre, oppmerksom
på disse begrensningene. Talk through har i særdeleshet en usjarmerende
tendens til å få maskineriet til å gå i stå.

Men jeg har jo allerede lisens, og nytter i travle stunder
SMS-funksjonen mens jeg venter på nok en oppdatering.

Fra : jagge

Dato : 01-03-09 13:53

Snorre Berg <snorrebergfake@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Men jeg har jo allerede lisens, og nytter i travle stunder
> SMS-funksjonen mens jeg venter på nok en oppdatering.

Det er ærgeligt, selv med en standard nokia virker det alt alt alt for
ringe, for tilfældigt og uforudsigeligt.

Fantastisk ide, meget ringe implementering.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Snorre Berg

Dato : 01-03-09 22:32

jagge skrev:

> [...]
> ringe, for tilfældigt og uforudsigeligt.
>
> Fantastisk ide, meget ringe implementering.

De utbedrer dog stadig:

Version 2.1.1 (build 2769)
2009-02-23 00:19:37
[AppleScript] AddressBook chat script did not open new chat
[Bezel] Bezel took too long to close/minimize if keyboard or mouse were
not idle
[Date+Time] Extended maximum allowed clock skew
[Messages] Fixed corruption that could occur when saving selection changes
[Phonebook] 3 digit phone numbers are now valid
[Phonebook] Names with comma characters were not parsed correctly
[Phones] Added option to ignore Hands-Free channel if it fails during setup
[Phones] Added work-around for "I/O error" when sending SMS on
Hands-Free channel
[Phones] Call log reading was ignored on Siemens S55 and possibly a few
other phones
[Phones] Device will not try to reconnect until connection error dialog
has closed
[Phones] Hands-Free on Sony Ericsson phones is too unstable for
full-time use... we will only connect during calls now
[Phones] Sending the BPEnabler to the phone resulted in an error when
there was no error
[Setup] Added option to setup to ignore serial channel
[Setup] BPEnabler should not have been sent to Nokia 7710
[Setup] Serial channel on Skype phone will be ignored
[Setup] Setup failed when using older Bluetooth hardware not supporting
audio connections
[Sound+Speech] Phone numbers should not have been read when name was
available