udtræden af en fonds bestyrelse
Fra : HAWK

Dato : 16-02-09 11:44

Hej NG

JEg har siddet i en fonds bestyrelse, og meddelte i maj måned 2008 formanden
at jeg ønskede at udtræde med øjeblikkelig virkning. Vi blev dog enig om at
jeg skulle blive siddende hen over sommeren til der var fundet en
kvalificeret afløser.

Denne blev fundet i oktober måned og jeg udtrådte herefter og troede alt var
i skønneste orden. Men nu får jeg så et brev fra Erhvers og
selskabsstyrelsen med en bøde på Kr 3000 fordi man ikke har indleveret
regnskab inden den 4.2 2009

Det viser sig at ændringerne i bestyrelsen endnu ikke er registreret i
erhvers og selkabsstyrelsen.

Så mit spørgsmål er: hvor når er man formelt ude af bestyrelsen, og
hvorlænge er mit betyrelsesansvar gældende?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-02-09 20:54

"HAWK" <forget@itpal.ru> wrote in message

> Så mit spørgsmål er: hvor når er man formelt ude af bestyrelsen, og
> hvorlænge er mit betyrelsesansvar gældende?

Når det er registreret hos Erhvers- og Selskabsstyrelsen.

Fra : HAWK

Dato : 16-02-09 21:41

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> "HAWK" <forget@itpal.ru> wrote in message

> Når det er registreret hos Erhvers- og Selskabsstyrelsen.

vil det sige at hvis den siddende bestyrelse ikke meddeler erhvervs og
selskabsstyrelsen at man er udtrådt eller hvis erhvervs og selskabstyrelsen
ikke opdaterer deres registre så er man ansvarlig for beslutninger man ikke
har været med til at træffe eller som man er uenig i?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-02-09 22:32

"HAWK" <nej@ikketale.om> wrote in message

> vil det sige at hvis den siddende bestyrelse ikke meddeler erhvervs og
> selskabsstyrelsen at man er udtrådt

Du må gerne selv følge op på, at ændringen rent faktisk er registreret. Hvis
du ikke mener det sker hurtigt nok, så kontakt erhvervs- og
selskabsstyrelsen. Lidt i stil med omregistrering af biler. Sålænge man står
som ejer, kan man få problemer også selvom bilen er solgt.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-02-09 21:31

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse

> [...]
> selskabstyrelsen ikke opdaterer deres registre så er man ansvarlig for
> beslutninger man ikke har været med til at træffe eller som man er uenig

Ja, men bestyrelsen vil formentlig være erstatningspligtig overfor dig for
din udgift, hvis den ikke har fulgt aftalen om at meddele din udtræden af
bestyrelsen (og din udtræden i øvrigt kunne foregå i overensstemmelse med
fondens vedtægtsbestemmelser om den slags).

/Per