hjælp til film.
Fra : Peter Morthensen

Dato : 15-02-09 19:26

hej jeg mangler titlen på en film jeg har set engang. kan ikke huske så
meget. så det bliver nok en svær en.

det er en gyser.
jeg så den på tv2 (tror jeg) for en del år siden.

den handler om nogen der er på en slot der er hjemsøgt. tror de er fem
personer. de kan da ikke komme ud fra slottet. kan huske en scene. hvor der
er en der sover, og så bliver hele rummet levende og prøver at opsluge
personen. og mener at de tilsidst finder ud af at fordi huset er hjemsøgt,
har noget at gøre med en lille pige eller noget...

der er også en scene. hvor der står en ved kaminen. og så får han hugget
hovedt af(eller måske en del af hovedet) af noget der kommer svingene gennem
luften.

ja den er nok svær men stil gerne spørgsmål. det kan jo være jeg kommer i
tanke om mere. når i sprøger ind til nogle ting.

mvh Peter

Fra : Janus A.

Dato : 15-02-09 20:32

Det kunne godt være The Haunting: http://www.imdb.com/title/tt0171363/

mvh Janus

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-02-09 00:03

"Janus A." <"janus[SLET]"@fanzine.dk> wrote in

> Det kunne godt være The Haunting: http://www.imdb.com/title/tt0171363/
>
> mvh Janus

Husk at der findes også originalen af den remake du henviser til:
http://www.imdb.com/title/tt0057129/
Den er faktisk mere uhyggelig end remaken, har også været vist på
Dansk tv for en del år siden.

--
Henrik Laursen

Fra : Janus A.

Dato : 16-02-09 13:49

Henrik Laursen skrev:
> [...]
> http://www.imdb.com/title/tt0057129/
> Den er faktisk mere uhyggelig end remaken, har også været vist på

Helt enig. Originalen er usandsynligt meget bedre end remaken og fanger
faktisk bogen ganske godt, så vidt jeg husker. Men jeg tror, det er
remaken, der spørges til :)

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-02-09 14:14

> Helt enig. Originalen er usandsynligt meget bedre end remaken og fanger
> faktisk bogen ganske godt, så vidt jeg husker. Men jeg tror, det er
> remaken, der spørges til :)

Sikkert, men den er værd at tage med hvis man vitterlig er til film
der får det til at løbe koldt ned af ryggen på en og give en god omgang
forskrækkelser, gør remaken ikke just.

--
Henrik Laursen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-02-09 20:56

Henrik Laursen har bragt dette til os:
> [...]
>>

> Sikkert, men den er værd at tage med hvis man vitterlig er til film
> der får det til at løbe koldt ned af ryggen på en og give en god omgang

Nu snakkes der om noget jeg ikke er med på
Hvad fan... er remarken

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-02-09 20:59

Andersen [3650] kom med denne ide:
> Henrik Laursen har bragt dette til os:

> Nu snakkes der om noget jeg ikke er med på
> Hvad fan... er remarken

Ja der var jeg sq selv lidt for hurtig.
Fandt selv denne på Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Remake