Diamant kopbor Ø56+1
Fra : Optimus Prime

Dato : 16-02-09 08:31

Jeg skal have sat en gristryne i en vægflise (som er sat op) og skal
derfor have boret et Ø56/Ø57mm hul til den.

Nogen der ved hvor man kan købe/leje sådan et bor til en billig penge på
Sydsjælland?

Jeg er med på alternativer som at bore mange små huller, forsøge med
vinkelsliberen osv; men tør ikke risikere at ødelægge flisen

Fra : Elmer Fjort

Dato : 16-02-09 09:56

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er med på alternativer som at bore mange små huller, forsøge med
> vinkelsliberen osv; men tør ikke risikere at ødelægge flisen

Med mindre det er noget som haster meget, så er der et alternativ til at
leje her.
http://stores.ebay.ca/THK-Diamond-Tools

Har selv købt diamantbor hos dem flere gange. Det kam meget vel være at
man kan få en bedre kvalitet, men
hvis det kun er ganske få huller man skal lave, er de fine nok.
Jeg har brugt dem til at bore i glas med.

Elmer

Fra : Optimus Prime

Dato : 16-02-09 14:07

Elmer Fjort skrev:
> Har selv købt diamantbor hos dem flere gange. Det kam meget vel være at
> man kan få en bedre kvalitet, men
> hvis det kun er ganske få huller man skal lave, er de fine nok.
> Jeg har brugt dem til at bore i glas med.

Jeg har købt det her:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320170228771

Står mig i knap 85kr til adressen og skal kun bore 2-3 huller, så helt
galt kan det vel ikke gå

Mange tak for linket...

Fra : Optimus Prime

Dato : 09-03-09 08:47

Optimus Prime skrev:
> Jeg har købt det her:
> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320170228771
>
> Står mig i knap 85kr til adressen og skal kun bore 2-3 huller, så helt
> galt kan det vel ikke gå

Vil da lige melde tilbage at boret kom hurtigt hjem og virkede
fortræffeligt, så endnu engang tak

Iøvrigt tikkede der et Harald Nyborg katalog ind et par dage efter jeg
havde bestilt - ved ikke om jeg har overset det før, eller det er nyt i
deres sortiment; men denne her kan sikkert også bruges:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9311&n=30100

Fra : Per H

Dato : 16-02-09 10:26

On Mon, 16 Feb 2009 08:31:13 +0100, Optimus Prime <optimus@prime.dk>
skrev:

> [...]
>derfor have boret et Ø56/Ø57mm hul til den.
>
>Nogen der ved hvor man kan købe/leje sådan et bor til en billig penge på

Jeg købte et billigt sæt for en del år siden, som svarer til disse
http://cgi.ebay.ca/45-50mm-Diamond-tipped-core-drill-bit-hole-saw-marble_W0QQitemZ120376547803QQihZ002QQcategoryZ41501QQcmdZViewItem

Jeg mener at det var hos harald nyborg.

per

Fra : Optimus Prime

Dato : 16-02-09 14:05

Per H skrev:
> Jeg mener at det var hos harald nyborg.

Synes ikke jeg har kunnet finde den rigtige diameter hos HN (på deres
hjemmeside i hvert fald)... mener Bauhaus havde et på tilbud til 299 for
nylig; men Elmer's indlæg gjorde udslaget - der er et stk på vej fra HK
nu