værktøj til at lave riller i træ
Fra : Leonard

Dato : 15-02-09 17:06

Hvilket værktøj er optimalt til at lave riller igennem en
krydsfinerplade?

Jeg vil lave en reol af 6mm krydsfiner.
Forestiller mig at samle den ved at lave nogle riller halvvejs på tværs
af pladerne, der alle skæres i samme bredde. Så samles det hele ved at
de lodrette plader har rillerne vendende udad og de vandrette rillerne
indad og det kan skubbes sammen.

Er det en overfræser med 6mm fræsejern, der er bedst til det job eller ?

--
Leonard

Fra : Per H

Dato : 15-02-09 17:59

On 15 Feb 2009 16:06:18 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev:

> [...]
>indad og det kan skubbes sammen.
>
>Er det en overfræser med 6mm fræsejern, der er bedst til det job eller ?

Ja jeg ser ikke andre muligheder.

per

Fra : langwadt@fonz.dk

Dato : 15-02-09 14:41

On 15 Feb., 18:26, Anders Wegge Keller <we...@wegge.dk> wrote:

>  Et dadosæt <http://en.wikipedia.org/wiki/Dado_set> er beregnet til
> den slags. Jeg har engang set en hjemmeside med en fyr der havde
> hacket noget sammen med et par rundsavsklinger stakket ovenpå hinanden
> med et passende antal skiver imellem, men jeg aner ikke om det er en
> helt forsvarlig løsning.
>
> --
> /Wegge

svjv er dado klinger ulovlige i europa fordi man bliver nødt til at
afmontere
sikkerhedsudstyr for at bruge dem.

-Lasse

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 15-02-09 18:26

Fra : Per H

Dato : 15-02-09 19:25

On Sun, 15 Feb 2009 18:26:08 +0100, Anders Wegge Keller
<wegge@wegge.dk> skrev:

> Et dadosæt <http://en.wikipedia.org/wiki/Dado_set> er beregnet til
>den slags. Jeg har engang set en hjemmeside med en fyr der havde

ja det er en slingerklinge der er vist. Den mulighed er der
selvfølgelig også,

men det er nok nemmere at finde en der forhandler løse 6mm notfræsere.

per

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 15-02-09 23:17

"langwadt@fonz.dk" <langwadt@fonz.dk> writes:

> svjv er dado klinger ulovlige i europa fordi man bliver nødt til at
> afmontere sikkerhedsudstyr for at bruge dem.

Det skal jeg ikke kloge mig på. Den side jeg så dem omtalt på, var
skrevet af en amerikaner.

--
/Wegge