Breeeeeeems!
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-02-09 14:25

http://www.youtube.com/watch?v=58VoduuPWFk&NR=1

Kør efter forholdene - der er ikke plads til at køre i grøften, når man
kører i en tunnel :)

--
Per

Fra : Jensen

Dato : 16-02-09 17:26

On Mon, 16 Feb 2009 14:24:56 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>http://www.youtube.com/watch?v=58VoduuPWFk&NR=1
>
>Kør efter forholdene - der er ikke plads til at køre i grøften, når man
>kører i en tunnel :)

Som før vist, skal man ikke sove bag rettet...
http://www.youtube.com/watch?v=clhIce8hteY

--
Thomas

Fra : PMH

Dato : 16-02-09 23:54

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som før vist, skal man ikke sove bag rettet...
> http://www.youtube.com/watch?v=clhIce8hteY
>
> --

Altså ikke sundt at være i den bil der kommer i klemme,
og rammes først... Føj den er slem..

Fra : ShutEye

Dato : 16-02-09 17:59

> http://www.youtube.com/watch?v=58VoduuPWFk&NR=1
>
> Kør efter forholdene - der er ikke plads til at køre i grøften, når man
> kører i en tunnel :)

Ufff. Gad vide om uheldet stoppede der?

Fra : Leif Langgaard

Dato : 17-02-09 10:52

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.youtube.com/watch?v=58VoduuPWFk&NR=1
>
> Kør efter forholdene - der er ikke plads til at køre i grøften, når man
> kører i en tunnel :)

Hvordan kan de forsvare at have den tunnel åben, har vi ikke set nok der fra
til at mene at det er tåbeligt?

Menneskeliv har åbenbart ikke samme pris alle steder i verden. Jeg formoder
at der er samme tunnel som alle de tidligere klip er fra, var det noget med
kondens/utætheder der drypper vand fra loftet, og den kolde luft får
vejbanen til at blive spejlglat.

Hvis det er samme tunnel, så tror jeg jeg har set mindst 15 personer komme
af dage, i de forskellige klip!

OBS:

Motorcyklisten klarer turen forbavsende godt, dog kan han senere være blevet
smadret at en bil

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-02-09 11:22

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in

> [...]
> det noget med kondens/utætheder der drypper vand fra loftet, og den
> kolde luft får vejbanen til at blive spejlglat.

Det er ikke samme tunnel. Den du tænker på er Lefortovo tunnelen i
Moskva. Den går under Yauza floden, og der drypper en smule vand ind i
tunnelen. Fordi temperaturen om vinteren let kommer under -20 i tunnelen,
så fryser vanddråberne til is når de rammer vejbanen, og danner usynlige
ispletter.

Tunnelen er godt 2 km lang og overvåges af 15 kameraer og 55(!)
temperatur følere. Problemet er at billisterne ikke respekterer
advarslerne fordi vejbelægningen jo ser fin ud.

> Hvis det er samme tunnel, så tror jeg jeg har set mindst 15 personer
> komme af dage, i de forskellige klip!

Man skal være meget kritisk overfor Youtube klip. Fordi det er billeder
får de ofte en meget stor sandhedsværdi, der kun sjældent underbygges af
reelle fakta.

Crashtest videoer der angiveligt afslører livsfarlige kinesiske biler, er
et godt eksempel. Alle de "kinesiske crashtests" jeg har set viser klip
af vestlige biler fra 80'erne.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-02-09 14:29

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Crashtest videoer der angiveligt afslører livsfarlige kinesiske biler, er
> et godt eksempel. Alle de "kinesiske crashtests" jeg har set viser klip

.... med et Tons i bagagerummet ..

--
Per

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-02-09 15:00

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> ... med et Tons i bagagerummet ..

Noget du ved eller noget du gætter? Hele pointen var jo hvad der er fakta
og hvad der er gætteri/opspind.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-02-09 23:21

> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> Noget du ved eller noget du gætter? Hele pointen var jo hvad der er fakta
> og hvad der er gætteri/opspind.

Jeg læste et eller andet sted at der var et Tons i bagagerummet på den T1/T2
(hvad ved jeg), der blev smadret under navnet chinesecar (eller noget i den
stil).

Jeg tænker nok det passer fordi den blev bare ved og ved med at køre ind i
forhindringen.

--
Per