Backup af musik.
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 16-02-09 09:48

Det her er sikkert et tåbeligt spørgsmål, men jeg våger pelsen.

Jeg har en MacMini med 10.4 og her ligger alt mit musik. Nu vil jeg
gerne opgradere til 10.5 og samtidig formatere maskinen. Men
selvfølgelig vil jeg først sikre alt min musik.

Spørgsålet er således. Kopiere jeg blot hele musik biblioteket over på
en ekstern disk. og retur efter ende installation? Eller er der noget
jeg bør gøre, det repræsentere jo trods alt en del penge.

Hilsen Henrik

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-02-09 21:54

Henrik Palshøj wrote:
> [...]
> en ekstern disk. og retur efter ende installation? Eller er der noget
> jeg bør gøre, det repræsentere jo trods alt en del penge.

- Og ikke mindst mange timers arbejde, hvis du skal igang med at rippe
igen... - Nej, kopier det hele til en ekstern disk og tilbage igen til
iTunes -> 'Musik', hvis det er den, du bruger, - ellers bare kopiere
musikmapperne tilbage igen efter omformattering.

Svjv. /kan/ der komme problemer, hvis du også kopierer personligt
oprettede spillelister frem/tilbage. - Der har været lidt skriverier
omkring det i nogle engelsksprogede grupper, men jeg har ingen
personlige erfaringer, da jeg ikke bruger mine Mac til 'musikopbevarelse'...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-09 22:00

> [...]
> omkring det i nogle engelsksprogede grupper, men jeg har ingen
> personlige erfaringer, da jeg ikke bruger mine Mac til 'musikopbevarelse'...

iTunes mappen indeholder også ratings, playlister osv. osv, (ligger i
iTunes Library)

Hvis du vil være helt sikker på at få det hele med så tager du også
com.apple.iTunes.plist filen i ~/Library/Preferences/

/thomas

Fra : Dude

Dato : 17-02-09 10:10

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
>
> Hvis du vil være helt sikker på at få det hele med så tager du også
> com.apple.iTunes.plist filen i ~/Library/Preferences/

Og hvad med rettigheder (f.eks ved indkøb fra iTunes) - ligger den slags
også i mappen, så det automatisk følger med?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-02-09 10:17

Dude <mail@*remove_this*johnkjoller.dk> wrote:

> Og hvad med rettigheder (f.eks ved indkøb fra iTunes) - ligger den slags
> også i mappen, så det automatisk følger med?

Indkøb fra iTunes Store er bundet til maskinens hardware så det er der
ingen problemer i. Du bliver højst bedt om at indtaste din iTunes
konto+password første gang du prøver at afspille en købt sang.

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 18-02-09 19:44

On 2009-02-17 10:16:49 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> [...]
> ingen problemer i. Du bliver højst bedt om at indtaste din iTunes
> konto+password første gang du prøver at afspille en købt sang.

Tak for hjælpen, jeg vil formatere og installer 10.5.

Hilsen Henrik