Top 10
Fra : kasper

Dato : 15-02-09 22:53

Heey allesammen.
Jeg vil gerne lave en top10 over de ti rigeste brugere, det er
for sig let nok, men nu er det ikke bare sårn der ET tal jeg skal
gå efter...
de har nemlig alle x antal spillere, og nogen penge, som jeg skal
bruge, og de ligger alle i andre databaser på samme server, men
hvordan får jeg ham der har mest i toppen?

//Kasper Helsted

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-02-09 08:51

kasper wrote:
> [...]
> bruge, og de ligger alle i andre databaser på samme server, men
> hvordan får jeg ham der har mest i toppen?

Vi bliver nødt til at kende lidt mere til tabel-opbygningen for at kunne
hjælpe?

Er det decidereret forskellige databaser? Eller blot forskellige
tabeller (en del har det med at blande de 2 begreber sammen).

Hvis der er tale om forskellige tabeller, kan det formentlig bedst
betale sig at lave en "opsummeringstabel" i en af databaserne - der
opdateres f.eks. hver time (alt efter aktivitetsniveau) med de seneste
scores - og så hente listen derfra.

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-02-09 10:00

kasper skrev:

> [...]
> bruge, og de ligger alle i andre databaser på samme server, men
> hvordan får jeg ham der har mest i toppen?

$spillere = array ();

$score = 7;
$name = 'Ansgar';
$new_player = array($score,$name);
$spillere[] = $new_player;

// Fyld mange flere spillere i ...

sort($spillere,DESC);

Bagefter kan du tilgå data f.eks. således:

foreach ($spillere as $spiller) {
   list($score,$name)=$spiller;
   echo "Spiller: ",$name," har scoret ",$score," mål!";
}

Det er vigtigt at scoren står først i arrayet fordi det så er den
værdi der sorteres på.

--
Bertel

Fra : kasper

Dato : 16-02-09 13:38

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> $spillere = array ();
>
> $score = 7;
> $name = 'Ansgar';
> $new_player = array($score,$name);
> $spillere[] = $new_player;
>
> // Fyld mange flere spillere i ...
>
> sort($spillere,DESC);
>
> Bagefter kan du tilgå data f.eks. således:
>
> foreach ($spillere as $spiller) {
>    list($score,$name)=$spiller;
>    echo "Spiller: ",$name," har scoret ",$score," mål!";
> }
>
> Det er vigtigt at scoren står først i arrayet fordi det så er den
> [...]

tak m8, det var meget helpfull

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-02-09 13:53

kasper skrev: