Layout problemer
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 22:18

Hej !

Jeg har Joomla kørende til en privat hjemmeside.
Dog har jeg det problem at det image jeg har i bund og top ikke forbliver i
bund og top.
Evt. kig på rath-møller.dk for at forstå hvad jeg mener. Men altså det
billede som gør at jeg
har overgang fra lille til hvid - det ville jeg egentligt gerne ha helt oppe
og helt nede uanset indholdet på siden.

Nu er det jo et template så måske er det ikke lige til at få rettet ?

Mvh. Allan

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-02-09 20:42

Allan M skrev:
> [...]
> og helt nede uanset indholdet på siden.
>
> Nu er det jo et template så måske er det ikke lige til at få rettet ?

Du bør lige sætte http:// foran dit domænenavn, så er vi for
at kopiere.

Og så du lige forklare hvad du mener med "helt nede".
Der nemlig to slags helt nede på en webside - der hvor
body-elementet slutter og så underkanten af browser-
vinduet. Det ret sjældent at det er det samme, for eksempel
ændrer det sig med brugerens ændring af skriftstørrelsen,
hvad man nærmest er tvunget til på din side.

Mit forslag skulle være at du sætter det nederste grafiske
element i bunden af din webside, det vil sige som en sidefod
under det øvrige indhold, og dernæst giver dit body-element
en farve, der svarer til den stærkeste lilla farve.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 23:55

http://rath-møller.dk

> Og så du lige forklare hvad du mener med "helt nede".
> Der nemlig to slags helt nede på en webside - der hvor

Det jeg egentligt gerne ville var at min billede med overgang fra lilla til
hvid altid var i toppen af browseren og i bunden af browseren.
Nu skriver jeg bund og top men mener egentligt bund - fordi det er kun der
problemet er.
Men altså uafhængigt af hvor meget indhold der er på siden ville jeg gerne
ha overgangen i bunden til altid at være i bunden af browseren.

Er ikke særligt fortrolig med css og leder efter et sted i templaten hvor
jeg skal rette.

Mvh. Allan

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-02-09 14:56

Allan M skrev:

> [...]
> ha overgangen i bunden til altid at være i bunden af browseren.
>
> Er ikke særligt fortrolig med css og leder efter et sted i templaten hvor

#footer {
position:fixed;width:100%;
bottom:0;
background:#ddd;
height:200px;
border-top:1px solid black;
}

Lægger et 200 pixel bredt sidefod i bunden af browser
vindue, uanset mængden af indhold på siden.

IE har det lidt svært med det. Kan fikses med Dean Edwards
JavaScript patch, se
http://webdesign101.dk/ie7/eksempler/
og
http://code.google.com/p/ie7-js/