Åbne musik i Windows Mediaplayer
Fra : Margit Henriksen

Dato : 15-02-09 12:34

Jeg er ved at lave en hjemmeside for en musiker, der vil have
eksempler af hans musik på siden.

Der skal være en grafisk knap, med titlen på nummeret (der skal
være 20 eksempler ialt) ved tryk på knappen, skulle nummeret
gerne åbne i Windows Mediaplayer, men jeg kan bare ikke få det
til at virke

Nogen der kan hjælpe??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-02-09 13:14

Den Sun, 15 Feb 2009 11:34:01 +0000 skrev Margit Henriksen:

> [...]
> eksempler ialt) ved tryk på knappen, skulle nummeret gerne åbne i
> Windows Mediaplayer, men jeg kan bare ikke få det til at virke

Har du tænkt på at ikke alle bruger Windows?

---
Karl Erik.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-02-09 14:44

Margit Henriksen skrev:

> [...]
> være 20 eksempler ialt) ved tryk på knappen, skulle nummeret
> gerne åbne i Windows Mediaplayer, men jeg kan bare ikke få det

Du kan lave et almindeligt link i stil med: <a
href="musik.mp3">Lyt til min musik</a>. Så vil opsætningen
af den besøgendes browser bestemme, hvad der skal ske med
musikken, altså om den bliver afspillet direkte i browseren,
i et eksternt program, eller om man får tilbudt at downloade
den.

Alternativt kan du bede om at få spillet musikken direkte i
browseren, det kan gøres med kode, du kan finde her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-multimedia.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk