brug af proxy lovligt???
Fra : HAWK

Dato : 15-02-09 00:48

På grund af en dom har TDC spærret for adgang til pirate bay,

men ved at gå til en webside der hedder anonymouse.com og der indtaste
pirate bays webadresse så stryger man lige ind på siden.

er det lovligt??

og hvis det er lovligt, hvad kan så grunden være for at pålægge udbydere at
spære for adgangen når netop de samme udbydere stadig giver adgang - godt
nok via en lille omvej men stadig gennem TDC.

kan nogen forklare mig logikken i det.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 15-02-09 01:13

HAWK wrote:
> På grund af en dom har TDC spærret for adgang til pirate bay,
>
> men ved at gå til en webside der hedder anonymouse.com og der indtaste
> pirate bays webadresse så stryger man lige ind på siden.

Ja du kan få deres webside frem men for at din torrent klient kan
kommunikere med trackeren, skal der være fri adgang, hvilket betyder at
du skal ændre DNS opsætning på din PC så din torrent klient kan finde IP
adresserne på pirate bays trackere.

> er det lovligt??

Selvfølgelig er det lovligt at surfe igennem en proxy, ligesom det er
fuldt lovligt at benytte pirate bay. Det er først i det øjeblik at din
torrent klient rent faktisk udveksler data fra udgivelser som du ikke
har ret til at kopiere, at du bryder loven om ophavsret

> [...]
> at spære for adgangen når netop de samme udbydere stadig giver adgang -
> godt nok via en lille omvej men stadig gennem TDC.

1. ved at lave nævnte spærre, forhindrer man størstedelen af folk i at
få adgang - dem med teknisk snilde kan sagtens omgå den, hvilket de vil
kunne uanset hvor meget du begrænser,men man har forhindret måske 80% af
brugerne i at bruge pirate bay.

2. man har fået sendt et signal om at man reagerer på problemet med
kopiering, det er ofte det vigtigste formål med mange tiltag af politisk
eller lign. karater

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-02-09 01:18

"HAWK" <nej@ikketale.om> wrote in

> er det lovligt??

Ja - du er som internetbruger overhovedet ikke involveret i den sag der har
gjort at internetudbydere blokerer for Piratebay.

> [...]
> udbydere at spære for adgangen når netop de samme udbydere stadig
> giver adgang - godt nok via en lille omvej men stadig gennem TDC.

Dommen specificerer præcist hvordan der skal blokeres - og der er vist
ingen der er i tvivl om at blokeringen er alt andet end effektiv.

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-02-09 14:11

HAWK wrote:
> [...]
> at spære for adgangen når netop de samme udbydere stadig giver adgang -
> godt nok via en lille omvej men stadig gennem TDC.

Sagtens:

Det er ligegyldigt, om det virker. Det drejer sig i første omgang om at
få skabt en retspraksis for, at udbydere kan pålægges at udføre
blokering. Dette er den store, principielle del af arbejdet.

Når det er på plads, er det kun et lille yderligere skridt at bede
domstolene om at sørge for, at udbyderne pålægges at bruge blokering,
som er sværere at omgå.

--
Allan Olesen

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-09 13:46

"Allan Olesen" <usenet.2007.allan@spamcheck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når det er på plads, er det kun et lille yderligere skridt at bede
> domstolene om at sørge for, at udbyderne pålægges at bruge blokering, som

Hvilke herlige perspektiver, dette vil kunne medfører.

Ren Nordkorea---

Egon

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-02-09 21:03

Allan Olesen wrote:

> [...]
>
> Når det er på plads, er det kun et lille yderligere skridt at bede
> domstolene om at sørge for, at udbyderne pålægges at bruge blokering,

Der er dog den finte at ISPernes udgift ved at gennemføre blokeringen
indgik i fogedrettens vurdering. Fordi de kan pålægges at smide et par
adresser i det allerede eksisterende børnepornofilter, er det ikke det
samme som at de kan forpligtes til at anskaffe en Cleanfeed-løsning som i
UK, eller noget andet som er mere vidtgående og dyrere.

--
Jesper Lund

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 16-02-09 22:26

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men ved at gå til en webside der hedder anonymouse.com og der indtaste
> pirate bays webadresse så stryger man lige ind på siden.

ja da :)

Det er først når du begynder at hente noget fra siden det er bedst du ikke
bliver taget :)

om du bruger den du bruger eller rellaks så er du rimeligt sikker - jeg
kender ikke din , men jeg ved at den svenske rellaks ikke videregiver
den oprindelige ip med mindre de skal og dvs. i.flg svensk ret så skal
straffen være på over 2 år s fængsel

så mao så længe det ikke er terror børneporno eller Narko så er han du
slappe af ..