klage over antenneforening
Fra : hamselv

Dato : 12-02-09 09:27

Er der monstro nogle herinde der ved hvor man kan klage
over en privat antenneforening

Jeg er medlem i en privat antenneforening i en mindre by, hvor jeg har et
parcelhus.

Problemet består i at flere af vedtægterne ikke er overholdt, og at
regnskabet halter gevaldigt.

Der udover at der ikke er referat fra møder, og at man ikke kan få at vide
hvor mange medlemmer der er.

De vil ikke ud med regnskabsbilag, så lige nu ligger der et såkaldt regnskab
(opgørelse) hos skattevæsenet.

Desuden har man helt op til 1 år og 10 måneders opsigelse fra medlemmets
side.

Har først fået vedtægterne efter 4 år

Og jeg kunne blive ved....

Hjælp ønskes meget gerne.

henrik

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-02-09 13:58

hamselv wrote:
> Er der monstro nogle herinde der ved hvor man kan klage
> over en privat antenneforening

I første omgang er du nok nødt til at møde op på en generalforsamling og
gøre indsigelse der. Har du ikke spurgt efter vedtængterne på en af de
tidligere generalforsamlinger?

Jan

Fra : hamselv

Dato : 12-02-09 21:30

.. Har du ikke spurgt efter vedtængterne på en af de
> tidligere generalforsamlinger?
>
> Jan

Joooh, men dem havde de ikke lige ved hånden

henrik

Fra : Jan Kronsell

Dato : 13-02-09 11:02

hamselv wrote:
> . Har du ikke spurgt efter vedtængterne på en af de

> Joooh, men dem havde de ikke lige ved hånden

Reagerede generalforsamlingen ikke på det? I så fald burde du nok stille et
forslag til næste års generalforsamling om at vedtægterne altid er fremlagt
ved generalforsamlingen. Også fordi dirigenten normalt skal bruge dem for at
kunne konstatere om generalforsamlingen er lovligt indvarslet.

Jan

Fra : Holst

Dato : 12-02-09 15:48

hamselv wrote:

> Hjælp ønskes meget gerne.

Du må tage det op på foreningens generalforsamling.

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 13-02-09 02:16

On Thu, 12 Feb 2009 09:26:37 +0100, "hamselv" <nomail@mail.com> wrote:

>Er der monstro nogle herinde der ved hvor man kan klage
>over en privat antenneforening
På foreningens generalforsamlingen.
Har foreningen begået egentligt lovbrud er det politiet du skal til,
og her tænkes ikke på om foreningen har forbrudt sig mod egne love,
men derimod forbrudt sig imod den danske lovgivning.

>Har først fået vedtægterne efter 4 år
Der må stå noget omkring regnskab, revision og fremlæggelse af samme.
Og så er det ellers op på generalforsamlingen og give lyd fra sig.

/Hans