huslejeret - moderniseringen - hjælp
Fra : Tabasco

Dato : 12-02-09 01:01

Hej,

Jeg har indsendt en klage til huslejenævnet da jeg mener min husleje
er utroligt høj og jeg er nu nået til den del i sagen hvor udlejer har
sendt dokumentations på hvorfor huslejen er så høj.

Alle udlejeres udgifter ser fine ud, men på listen over udlejeres
udgifter står der "modernisering" som er størstedelen af vores
husleje. Lejligheden blev moderniseret 2 år før vi flyttede ind så det
er ialt ca 4 år siden.

Mit spørgsmål er hvorfor kan der stå modernisering når det er 4 år
siden? er det mon fordi udlejer stadig betaler af på det? Skal jeg
spørge efter dokumentation omkirng moderniseringen og lade
huslejenævnet?

Håber nogen kan hjælpe lidt.

Lars

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 18-02-09 19:08

moderniseringsleje er fastsat for 4år siden det er din leje fastsat ud fra
og
huslejenævnet stiller selv spørgsmål hvis de finder det nødvendigt.
der er du representeret af lejerorg.Mærkeligt du flytter ind hvis lejen er
høj,
der speciel regler hvis ejendommen er eft 1990