Israel presse meddelse .
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 28-07-01 14:55

Jeg har modtaget følgende fra Moses Hansen.

--
Mange kærlige hilsener fra Børge i Viborg.
se ind på www.nydheder.subnet.dk eller www.oplevjesus.dk

PFORDRING/UDFORDRING

Nedenstående pressemeddelelse stilles til din disposition med henblik på:

1. ... at du bruger den over for den lokale presse i det omfang, du kan.
2. ... at du informerer din menighed/bedegruppe om arrangementet.
3. ... at du opfordrer til bøn for torsdag aften.
4. ... at du gør dit bedste for selv at være med.
5. ... at du evt. arrangerer fælles transport til ISRAELS PLADS i private
biler, bus, tog eller andet.

Med venlig hilsen,
Moses Hansen
********************************

PRESSEMEDDELELSE:

"Hadet til den jødiske stat"

I forbindelse med de seneste ugers anti-israelske manifestationer kaldes
"Alle der elsker Israel" til samling
torsdag den 2. august kl. 20.00 på Israels Plads i København.

En mørk Israel-fjendsk skygge har i de forløbne måneder og uger bevæget sig
fra Christiansborg i København til det øvrige land ­ og til udlandet. Den
danske anti-israelske manifestation har de seneste dage været så tydelig, at
den israelske udenrigsminister, Simon Pères, i Knesset i Jerusalem har
noteret sig at "Danmark nu må betragtes som et af de europæiske lande, der
viser den største modvilje mod vor hebraiske stat!"

Ifølge den israelske militærradio har den israelske præsident Moshe Katsav
erklæret, at "Danmark aldrig tydeligt har taget afstand fra den
palæstinensiske terrorisme."
(Kristeligt Dagblad 27. juli).

En betydelig del af den danske befolkning tager ikke del i de anti-israelske
synspunkter og ønsker under fællesbenævnelsen
"Alle der elsker Israel" at kalde til samling
torsdag den 2. august kl. 20.00 på Israels Plads i København.

Ledere og talsmænd fra forskellige organisationer, der står i et
venskabeligt forhold til Israel, ønsker ved denne lejlighed at give til
kende, at de stiller sig på linie med de røster, der også er kommet til orde
i TV, avisartikler, -læserbreve og lederspalter i den seneste tid.
Her skrives bl.a. om "hengemte anti-israelske paroler fra 1970¹erne, der alt
for ofte kammede over i ren antisemitisme".
"De bliver nu støvet af igen," hedder det. "Hadet til den jødiske stat er
uspoleret!"
(Jyllands-Posten 26. juli).

I et andet dagblad skrives: "Israel har ret i, at dobbeltmoral trives i
bedste velgående i Danmark. Den fyrstelige modtagelse af PLO-lederen Yasser
Arafat i sidste måned er bevis nok. Arafat er personligt ansvar for
omfattende, systematisk og nådesløs tortur ­ og så har vi slet ikke talt om
den PLO-terror, Arafat også har iværksat og sanktioneret."
(Berlingske Tidende 26. juli).
Ved samlingen på Israels Plads ønsker de tilstedeværende at stille sig bag
de ord, som blev udtalt ved Folketingets afslutningsdebat af
folketingsmedlem fra Færøerne, Oli Breckmann, der i sin tale bl.a. sagde:
"Som folkevalgte politikere har vi pligt til at støtte Israel, den eneste
demokratiske oase i Midtøstens muslimske og totalitære ødemark". "Husk på,
at den som skader Israel," (som Bibelen siger), "rører ved Guds øjesten!"

Ved samme lejlighed ønsker vi også at bede om tilgivelse for vort lands
"officielle" holdning og udtalelser, både fra Folketing, Regering og div.
medier.

Ved torsdags-tilkendegivelsen på Israels Plads vil Signe Walsøe m.fl. synge
hebraiske sange, og hun vil tillige synge en til anledningen forfattet sang:
"Skumringstider".
Teksten henvender sig direkte til statsministeren med spørgsmål om,
hvorledes han forholder sig til den spændte situation i Mellemøsten ­ og
følger en politisk lederskribents aktuelle erklæring:
"Det er på høje tid, at ikke kun udenrigs-, men også statsministeren viser
sig S!"
Sangens titel harmonerer med den hebraiske indskrift på den store sten, som
i 1975 blev anbragt på Israels Plads med ordet fra Bibelens
skabelsesberetning:
"Det blev aften og det blev morgen S!"

På vegne af arrangørerne af arrangementet "Alle der elsker Israel"

Johny Noer, Pilgrim Convoy - 20 88 58 00
Signe Walsøe, Foreningen "The Temple shall be built again" ­ 40 33 83 64
Moses Hansen, Vægterne - 20 88 88 89

Fra : Erik

Dato : 28-07-01 18:21

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har modtaget følgende fra Moses Hansen.

HI, Børge

Jeg ved ikke hvad jeg skulle bruge den til, med du oplyser mig, ikke

Og hvem er Moses Hansen ?

Erik

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 28-07-01 22:02

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> HI, Børge
>
> Jeg ved ikke hvad jeg skulle bruge den til, med du oplyser mig, ikke

¨å kan du se hvem han er.

Fra : Erik

Dato : 29-07-01 14:23

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> ¨å kan du se hvem han er.

Ham der bar korset for mig heder Jesus.

Har ham der Moses hansen gjort noget lignende for dig ??

Erik

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 29-07-01 14:36

oplysninger om ham får du på www.watchman.dk

Fra : Erik

Dato : 29-07-01 14:51

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nej men han er en Guds mand.

Salme 37 v 23 (GO)
Af Herren stadfæstes mandens skridt, når han har behag i hans vej.

Ordsprogenes bog 28 v 25 (GO)
Den vindesyge vækker splid,

Hvilket af disse passer bedst på din Guro ??

Erik

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 29-07-01 15:05

> [...]
>
> Erik
>
> Jeg er blevet beskyldt mange gange for at havde forskællige guro ermen jeg
har ingen jeg er frelst ved Jesus død på korst og det af nåde.
Men jeg råber op når Danmark går forket og det især angående Isral.
Undskyld jeg ikke har en guro.
beklager.

Fra : Erik Andersen

Dato : 28-07-01 22:17

Hej Erik!
Du skal bare troppe op på Israels Plads på torsdag for at vise din sympati
overfor Israel og for at fortælle de ærede medlemmer i Folketinget at mange
af dem er på gale veje.
"Husk på, at den som skader Israel," (som Bibelen siger), "rører ved Guds
øjesten!"

Med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : Erik

Dato : 29-07-01 14:36

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> af dem er på gale veje.
> "Husk på, at den som skader Israel," (som Bibelen siger), "rører ved Guds

Hej Erik!

Hvorfor skal jeg have mere sympati for Israel end Palistineserne, Hvis Gud
ønsker Jøderne i Israel er der ingen der kan stoppe Gud, eller være hans
stedfortræder i den sag, Jøderne vil få Israel når det er Guds tid, Hverken
Moses, dig eller mig kan ændre det.???

Men slå bare et par buler i luften, det hjælper altid med er par skuffelser.

Erik

Fra : Benjamin Greve'

Dato : 30-07-01 13:16

> [...]
> af dem er på gale veje.
> "Husk på, at den som skader Israel," (som Bibelen siger), "rører ved Guds

Hvis dagens Israel er "Guds øjesten", må gud enten være blind og døv, eller
helt utrolig usympatisk, og ligeglad med menneskers velfærd. Eller måske
slet ikke eksisterende?

Jeg har meget svært ved at få øje på, hvordan man kan have sympati med en
stat, der benytter udemokratisk og totalitære midler. Den nys udnævnte
israelske ambasadør, bør efter min bedste overbevisning, retsforfølges for
sin deltagelse i, og ikke bare accept af, men beordring til tortur i samme,
øjeblik han sætter sin fod på dansk jord. Israel har, som Danmark,
underskrevet FN's konvention mod tortur, men benytter sig, ikke desto
mindre, åbnelyst af tortur. De er tilmed ikke kede af at indrømme dette. Jeg
kan ikke se hvorfor forbrydere skulle undslippe retsforfølgelse, blot fordi
de kommer fra Israel. Israel er, som enhver anden stat, en politisk
konstruktion skabt af mennesker. Israel er nøjagtig lige så "hellig" som en
hvilken som helst anden stat i verden. Min sympati for staten Israel kan
ligge på et meget lille sted. De har flere gange overtrådt FN-konventioner
de selv har skrevet under på. De har åbenlyst accepteret masakre på
flygtninge og fører en, efter min mening, meget usympatisk politik. De har
endda valgt en dømt krigsforbryder som landets leder! Hvis det var sket i et
hvilket som helst andet land, havde det haft alvorlige diplomatiske
konsekvenser.

Israel er selv skyld i den uvenlighed, og kritik, der rettes mod dem. Israel
kan være meget glade for deres alliance med amerikanerne. Uden dem, var de
intet. Et hvert forsvar af Israels politiske og militære handlinger, ud fra
et bibelsk synspunkt, er en sammenblanding af religion og politik. At
forsvare Israels adskillige brud på FNs menneskerettighedskonvention, med et
religiøst argument har ingen steder hjemme. Det er en argumentation på samme
niveau, som når Irans gamle forstokkede "åndelige" ledere diktere nationens
politik. Retfærdiggørelse af en politisk handling gennem religiøse
argumenter, er en uholdbar argumentation.

Politisk argumentation ud fra et givent religiøst skrift, må man,
nødvendigvis se bort fra som ubrugeligt i politiske sammenhænge. Enhver, der
hævder, at deres politiske standpunkt er det "rigtige" fordi det står i et
givent religiøs skrift, kan jeg ikke tage seriøs. Det minder mere om
misforstået fanatisme, end et politisk standpunkt.

Derfor er det en misforståelse, at tro den menneskeskabte politiske
konstruktion, staten Israel udgør, er "hellig". Det er en misforståelse, at
staten Israel skulle være specielt guddommelig. Det er og bliver en politisk
konstruktion, skabt af Anden Verdenskrigs sejerherrer som et plast på såret.
Intet andet. Der er ikke nogen guddommelig magt, der diktere Israel at
benytte sig af masakre og tortur. Det er et politisk valg foretaget af nogle
højrefløjspolitikere, der tilsyneladende ikke skyer nogen midler. At
forsvarer Israels brug af tortur, er det samme som at forsvare Pinoches
handlinger i Chili. Det er uvederhæftigt. Der er intet forsvar for brug af
tortur og mishandling af mennesker. Derimod bør Danmark vise "mandsmod" og
indlede en straffesag mod Israels ambasadør, hvis han sætter sin fod på
dansk jord. Højrefløjsisraelernes brug og accept af tortur er lige så
usympatisk og ubehagelig som en hvilken som helst anden stats brug af samme
midler. Det bør naturligvis fordømmes af det internationale samfund. Hvis
Israel ønsker at se sig selv som en del af "Den demokratiske verden", bør
Israel ophører med at benytte metoder, der hører diktaturstater til. Her er
der dog et punkt hvor store dele af den israelske befolkning i langt højere
grad end Chiles befolkning gør sig medskyldige: De har frivilligt valgt
deres ledere, og dermed accepteret deres metoder!

Med venlig hilsen
Benjamin Greve

Fra : Live4Him

Dato : 28-07-01 19:53

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har modtaget følgende fra Moses Hansen.
~~~~~~~~~~~~~~
Nu findes der gudskelov kristne med en anden og (IMHO) mere nuanceret
opfattelse af Israels og dets politik end Moses Hansen. Jeg mener ikke at DK
har en speciel kritisk holdning til Israel, anden end den der er naturlig -
for hvis det ikke er naturligt at stille spørgsmålstegn ved en kommende
ambassadør der angiveligt har overtrådt menneskerettighederne ved at sige
god for tortur (og stadig har denne holdning) hvad er så naturligt ?

Bare fordi noget kommer fra Israel er det ikke endbetydende med at det skal
fredes i klasse A, uanset hvad det handler om. At altid klappe i hænderne
uanset hvad Israel gør, eller har tænkt sig at gøre, gavner hverken Israel
eller dets naboer. En naturlig og sund kritik af Israel, der hvor det er
nødvendigt, er med til at fremme fredsprocessen mener jeg.

jørgen.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 28-07-01 20:25

"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller dets naboer. En naturlig og sund kritik af Israel, der hvor det er
> nødvendigt, er med til at fremme fredsprocessen mener jeg.

Godt udtrykt, kunne ikke være mere enig.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik

Dato : 29-07-01 14:38

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> [...]
> skal
Israel

> Godt udtrykt, kunne ikke være mere enig.

Jeg troede Jøderne skulle have Inkariget tilbage ??

Erik

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 30-07-01 20:28

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Jeg troede Jøderne skulle have Inkariget tilbage ??

Hmmm, hvad mener du med det..?

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org

Fra : Erik

Dato : 30-07-01 22:07

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s@worldonline.dk> wrote in message

> Hmmm, hvad mener du med det..?

Jeg troede Mormonbogen klart fortalte at de ægte Israellitter er Inkerne

Erik

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 30-07-01 22:22

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Jeg troede Mormonbogen klart fortalte at de ægte Israellitter er Inkerne

Hvor står det henne i Mormons Bog at de er Inkaer...?

Desuden er folket i Mormons Bog omtalt som kvist af Israels folk og ikke
"ægte israelitter".

Fra : Erik

Dato : 31-07-01 07:34

> Hvor står det henne i Mormons Bog at de er Inkaer...?
>
> Desuden er folket i Mormons Bog omtalt som kvist af Israels folk og ikke
> "ægte israelitter".

Men på det tidspunkt dette Mormon folk levede i Amerika, kunne de
ikke værer et Guds folk, på grund af Templets beligenhed i Jerusalem i
mellemøsten. Der kunne ikke være tale om at de overholde Påsken og andre
tilbedelser ved Templet der var forbundet med Moseloven og nødvendige
for at træde frem og blive renset af Gud.

Erik

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 31-07-01 07:49

> [...]

> tilbedelser ved Templet der var forbundet med Moseloven og nødvendige
> for at træde frem og blive renset af Gud.

Hvorfor kører du videre i dine selvopfundne teorier istedet for at svare på
spørgsmålet. Jeg gentager endnu engang, hvor står det henne i Mormons Bog at
de er Inkaer...?

Fra : Kjaer

Dato : 29-07-01 09:40

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3b62c38a$0$2560$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har modtaget følgende fra Moses Hansen.
>
> --

Moses Hansen er medie fikseret. Han vil omtales! At det er kristendomen han bruger er helt tilfældigt.
villy

Fra : Erik

Dato : 29-07-01 14:40

"Kjaer" <villykn@greennet.gl> wrote in message

> "Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Moses Hansen er medie fikseret. Han vil omtales! At det er kristendomen
han bruger er helt tilfældigt.
> villy

Helt enigt

Erik

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 29-07-01 14:47

Fra : Erik

Dato : 29-07-01 14:52

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Nej, Børge det er ikke en påstand at være enig med en anden.
det kaldes *enighed*.

Erik

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 29-07-01 15:06