Hjælp til at finde gammel Sci-fi film
Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-02-09 23:40

Hvis ikke her hvilken gruppe så?

Men nu hvor jeg har opmærksomheden kunne jeg måske
lige lirke plottet af (eller det jeg husker af filmen).

Det drejer sig om nogle mennesker som skal bestige et
bjerg, men bliver ustandseligt stoppet af nogle "tingester"
der dukker op af jorden/bjerget) og beskyder dem.
Efter nogen tid finder de ud af at lave nogle "kæder" der
sørger for at de har jordforbindelse og derved kan komme
forbi disse "vagtposter".
Nu kan der være afvigelser i min oplevelse af filmen og
sådan som filmen virkelig udspiller sig, men det bunder
i at det er nok 30 år siden jeg så den.
Hvis jeg finder den og får set den, bliver jeg nok også
lige så skuffet som da jeg genså Månebase Alfa for få år
siden. Den stod ligeledes i min errindring som noget kult.
Men uanset hvad er al hjælp velkommen og modtages med tak.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Peter Knutsen

Dato : 17-02-09 05:30

Andersen [3650] wrote:
> Hvis ikke her hvilken gruppe så?
>
> Men nu hvor jeg har opmærksomheden kunne jeg måske
> lige lirke plottet af (eller det jeg husker af filmen).
[...]

Så du den på dansk TV, i starten af 1980'erne?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-02-09 19:20

Peter Knutsen forklarede:

> [...]
>
> Så du den på dansk TV, i starten af 1980'erne?

Det er meget muligt, uden jeg dog vil ligge
hovedet på blokken

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-02-09 16:29

Andersen [3650] wrote:
> Peter Knutsen forklarede:
>
> Det er meget muligt, uden jeg dog vil ligge
> hovedet på blokken

Tak for svar!

"Farlig planet" eller "Outpost Zeta", tror jeg den hed. Den har været
diskuteret herinde før, og formodentlig også i dk.kultur.sciencefiction.
Desuden kan jeg huske at den blev diskuteret på FidoNet i midten af
1990'erne.

Det passer ikke 100% med din forklaring, men det er muligt at det er den
film du husker alligevel. Jeg gad ikke komme med mit bud, hvis du ikke
var rimeligt sikker på tidspunktet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-02-09 17:43

Peter Knutsen har bragt dette til os:
> [...]
> du husker alligevel. Jeg gad ikke komme med mit bud, hvis du ikke var

Nej det var ikke den. Jeg har lige læst plottet og det ramte
langt ved siden af.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-02-09 19:10

Andersen [3650] wrote:
> Nej det var ikke den. Jeg har lige læst plottet og det ramte
> langt ved siden af.

Hvor har du læst plottet henne? Jeg forsøgte selv at finde et "plot
summary" men jeg kunne ikke umiddelbart finde noget ordentligt...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-02-09 20:52

Efter mange tanker skrev Peter Knutsen:

> Hvor har du læst plottet henne? Jeg forsøgte selv at finde et "plot summary"
> men jeg kunne ikke umiddelbart finde noget ordentligt...

http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=539
som iøvrigt var første hit via Google
http://www.google.dk/search?hl=da&q=farlig+planet&meta=

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-03-09 12:49

Andersen [3650] wrote:
> Nej det var ikke den. Jeg har lige læst plottet og det ramte
> langt ved siden af.

Du bliver nok nødt til at prøve i én af de internationale
usenet-grupper. Meld gerne tilbage herinde hvis du får svar fra den kant...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper

Dato : 21-02-09 10:24

<Andersen> wrote:

> [...]
> siden. Den stod ligeledes i min errindring som noget kult.
> Men uanset hvad er al hjælp velkommen og modtages med tak.

Kan være:
Forbidden Planet
http://www.imdb.com/title/tt0049223/
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Henrik Laursen

Dato : 21-02-09 11:34

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Kan være:
> Forbidden Planet
> http://www.imdb.com/title/tt0049223/

Det er bestemt ikke Forbidden Planet, der er handlingen en helt anden.

--
Henrik Laursen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-02-09 14:45

Henrik Laursen har bragt dette til os:
> Det er bestemt ikke Forbidden Planet, der er handlingen en helt anden.

Du har ret. Det er ikke den.