Stargate SG-1
Fra : Steen

Dato : 14-02-09 23:18

Jeg har lige taget hul på Stargate SG-1, men jeg savner en ordentlig
indledning til serien...første afsnit er "lige på og hårdt".

Er der ikke en pilot til serien, eller skal filmen med Kurt Russel ses
som pilot til serien?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-02-09 23:25

Hej!

Steen wrote:

> [...]
> indledning til serien...første afsnit er "lige på og hårdt".
>
> Er der ikke en pilot til serien, eller skal filmen med Kurt Russel ses

Har du set flg.?

http://www.mediadis.com/video/detail.asp?id=161418

Men ellers, der er ikke så meget til StarGate som ikke er afsløret i
filmen, så se du bare løs. Overvejer selv at se SG-1 (der er ikke mere
ST jeg ikke har set, pånær den nye film 0 til juni).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hans

Dato : 15-02-09 07:23

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> filmen, så se du bare løs. Overvejer selv at se SG-1 (der er ikke mere
> ST jeg ikke har set, pånær den nye film 0 til juni).

Det er afsnit 1 og 2 samt 20-22 af 1. sæson, så det er noget misvisende at
kalde det for Pilot.

Der er ikke noget pilotafsnit i SG-1, andet end filmen med Kurt Russel.

Fra : Per Z

Dato : 25-02-09 12:44

> Men ellers, der er ikke så meget til StarGate som ikke er afsløret i
> filmen, så se du bare løs. Overvejer selv at se SG-1 (der er ikke mere ST
> jeg ikke har set, pånær den nye film 0 til juni).

Som stor Star Trek fan (dog kun TNG og Voyager, resten var ikke godt) kan
jeg kun anbefale Stargate SG-1 og Atlantis.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 25-02-09 17:49

"Per Z" <no@spam.com> wrote in

> Som stor Star Trek fan (dog kun TNG og Voyager, resten var ikke godt)
> kan jeg kun anbefale Stargate SG-1 og Atlantis.

A man after my taste, dog kan TOS også accepteres i min bog, da den
startede det hele

--
Henrik Laursen

Fra : Per Z

Dato : 26-02-09 14:10

> A man after my taste, dog kan TOS også accepteres i min bog, da den
> startede det hele

Ja ok, den må jeg erkende jeg aldrig har set. Men jeg har forsøgt at se DS9
og Enterprise, men de var simpelt hen for kedelige og jeg måtte give op. Men
TNG og Voyager har jeg set alle afsnit flere gange :)

Fra : Per Z

Dato : 26-02-09 14:15

"Per Z" <no@spam.com> skrev i meddelelsen

> Ja ok, den må jeg erkende jeg aldrig har set. Men jeg har forsøgt at se
> DS9 og Enterprise, men de var simpelt hen for kedelige og jeg måtte give
> op. Men TNG og Voyager har jeg set alle afsnit flere gange :)

Glemte lige at jeg self har set alle filmene og ironisk nok står den første
(altså den med Vger) som en af de bedste kun overgået af First Contact.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 27-02-09 13:06

"Per Z" <no@spam.com> wrote in

> "Per Z" <no@spam.com> skrev i meddelelsen

> Glemte lige at jeg self har set alle filmene og ironisk nok står den
> første (altså den med Vger) som en af de bedste kun overgået af First
> Contact.

Så skal du se Directors Ed. versionen, meget bedre end den oprindelige.
Robert Wise overværede selv restaureringen og ny sammensætningen af den
som han oprindeligt have planlagt den og sikke en forandring.

Den er ikke længere så langtrukket, der er lagt nye scener ind og så
har en masse allerede eksistente scener fået sig en general overhaling,
så de nu ser ud som de ellers gjorde i Wise's oprindelige vision, inden
Paramount forhastede projektet i 1979.

Andet positivt ved den release: Den blev udgivet på guld DVD'ere (Reg-1).

--
Henrik Laursen

Fra : Mr. D

Dato : 11-03-09 07:58

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Robert Wise overværede selv restaureringen og ny sammensætningen af den
> som han oprindeligt have planlagt den og sikke en forandring.

Skulle der ikke komme en ny Star Trek film? Jeg synes jeg så optræk til den
for lang tid siden, men har da vist ikke hørt noget efter den tid. Er der
noget på vej?
simon

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-03-09 11:22

In news:gp7nca$17h2$1@newsbin.cybercity.dk,
Mr. D <sigri@detiparantesemail.dk> typed:
> [...]
>
> Skulle der ikke komme en ny Star Trek film? Jeg synes jeg så optræk
> til den for lang tid siden, men har da vist ikke hørt noget efter den

Ja det er der. Den nye Star Trek skulle komme i biograferne d. 8. maj

http://www.imdb.com/title/tt0796366/

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Henrik Laursen

Dato : 11-03-09 13:43

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> Ja det er der. Den nye Star Trek skulle komme i biograferne d. 8. maj
>

> http://www.imdb.com/title/tt0796366/

Og så dens hjemmeside med HD trailers (der er 3 oppe nu):

http://www.startrekmovie.com/

--
Henrik Laursen

Fra : Mr. D

Dato : 11-03-09 17:37

> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> Og så dens hjemmeside med HD trailers (der er 3 oppe nu):
> http://www.startrekmovie.com/

Hold fast hvor ser den god ud, og hold fast hvor trænger vi bare til en rum
scifi lige nu
Simon

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-03-09 18:55

In news:gp8pau$1jmc$1@newsbin.cybercity.dk,
> [...]
> "Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> Hold fast hvor ser den god ud, og hold fast hvor trænger vi bare til

Jeg glæder mig allerede, men venter nok til den kommer på DVD, og så kan man
altså også godt begynde at genudsende nogle af alle de gamle rumserier.
Mange af dem kan sagtens tåle at blive set nogle gange.

Jeg synes der er alt for lidt sci-fi på tv, men det er der sikkert også
nogle der er uenige med mig i.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 12-03-09 13:49

> [...]
> rumserier. Mange af dem kan sagtens tåle at blive set nogle gange.
>
> Jeg synes der er alt for lidt sci-fi på tv, men det er der sikkert

Jeg glæder mig dælme også til den kommer.
Best of all er at hverken Rick Berman eller Brannon Braga har fået lov til
at pille ved filmen og derved fået den ødelagt.

Men vi bliver lidt snydt her hjemme, for vi har kun et sted her i landet
der ville have muglighed for at vise netop den version.
Jeg tvivler lidt på at Tycho Brahe Planetarium slår dørerne op til
Star Trek filmen i IMAX, suk.

--
Henrik Laursen

Fra : ASKF

Dato : 02-03-09 23:41

Per Z ytrede sig i <Y-ednfWCBvdeCDvUnZ2dnUVZ8oaWnZ2d@giganews.com> med
dette:

>"Per Z" <no@spam.com> skrev i meddelelsen

>Glemte lige at jeg self har set alle filmene og ironisk nok står den første
>(altså den med Vger) som en af de bedste kun overgået af First Contact.

Den første StarTrek the Motion Picture blev ellers hurtigt omdøbt til
StarTrek the No-Motion Picture.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Henrik Laursen

Dato : 15-02-09 07:43

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote in

> [...]
> indledning til serien...første afsnit er "lige på og hårdt".
>
> Er der ikke en pilot til serien, eller skal filmen med Kurt Russel ses

Der er en pilot til SG1 serien, den følger med i Season 1 boksen.
Den hedder Children of the Gods og findes på Disk 1.

SG1 seriens pilot fortsætter hvor filmen slap, du ved filmen slutter med at
Daniel Jacksom bliver på Abydos og de andre tager tilbage til Jorden
igennem stargaten og lidt tid senere vender de så tilbage til Abydos i
piloten grundet det der sker med stargaten på Jorden.

Der henvises også nogle gange til filmen som "The Abydos Mission" i serien,
men man opdager hurtigt nogle fejl mellem filmen og serien, men det skal
man blot tage med et gran salt, da serien kun er basseret på filmen.

--
Henrik Laursen

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-02-09 12:07

In news:Xns9BB34E887D921loaded247@193.202.122.137,

> Der er en pilot til SG1 serien, den følger med i Season 1 boksen.
> Den hedder Children of the Gods og findes på Disk 1.

Jeg var så ikke klar over at "Children Of The Gods" er pilot til SG1, fordi
jeg kun har set serien på TV, og der er vi ikke blevet gjort opmærksomme på
det.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 15-02-09 23:43

> [...]
>>

> Jeg var så ikke klar over at "Children Of The Gods" er pilot til SG1,
> fordi jeg kun har set serien på TV, og der er vi ikke blevet gjort

Det er fordi at de på tv desværre valgte at dele piloten op i 2 afsnit.
Man kunne faktisk få piloten på VHS allerede tilbage i 1998 her hjemme.
Den video bix jeg lejede videoer hos dengang (Klaptræet, Odense) havde
den med danske undertekster.
Det var vist nok Scanbox der udgav piloten på VHS dengang.

--
Henrik Laursen

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-02-09 11:59

In news:4997432b$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
Steen <isteen+usenet@gmail.com> typed:
> [...]
> indledning til serien...første afsnit er "lige på og hårdt".
>
> Er der ikke en pilot til serien, eller skal filmen med Kurt Russel ses

Filmen med Kurt Russell har ikke noget med serien at gøre, selvom navnene i
filmen er de samme. Kurt Russell har den samme rolle som Richard Dean
Anderson (Jack O'Neill), og Daniel Jackson bliver spillet af James Spader.
Filmen hedder også kun "Stargate". Jeg foretrækker serien som er meget mere
spændende.

Jeg har set hele Stargate SG1 et par gange nu på sveriges 'TV6. Det er en
pragtfuld serie på 10 sæsoner med 20 afsnit i hver. Den kan jeg aldrig blive
træt af. Der er ingen pilotserie, men jeg synes ikke at det har den store
betydning, for det hele bliver klarlagt henad vejen.

Der er jo også Stargate Atlantis, hvor adskillige af personerne fra SG1 går
igen. Den er mindst lige så spændende og det ærgrer mig lidt at de to serier
er så dyre, for det er jo en mindre formue hvis man skal erhverve dem begge.

Atlantis er desværre kun på 6 sæsoner, og er lige afsluttet på sv. TV6, men
der er også en genudsendelse løbende, som jeg ser hver dag kl. 16.55
Der bliver så vidt jeg ved ikke optaget flere - og det er jeg altså ked af,
for den er meget svær at slippe.

Der findes desuden to film "The Ark of Truth" og "Stargate Continuum" som er
lavet for ligesom at afslutte Stargate serien, og samle de løse ender. Jeg
har bestilt dem begge når de udkommer.

Der er så for nuværende ved at blive indspillet en ny serie som hedder
"Stargate Universe" med bl.a. Robert Carlyle i en af hovedrollerne. Ham har
jeg aldrig brudt mig særligt meget om, men jeg har besluttet mig til, ikke
at være forudindtaget for det kan jo være at han er god i rollen.

Du har sikkert opdaget nu, at jeg er glødende Stargate-fan.

Fra : Steen

Dato : 15-02-09 14:02

On 2009-02-15 11:58:56 +0100, "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> said:

> Der findes desuden to film "The Ark of Truth" og "Stargate Continuum"
> som er lavet for ligesom at afslutte Stargate serien, og samle de løse
> ender. Jeg har bestilt dem begge når de udkommer.

Okay, jeg har set filmene på amazon etc. men var ikke klar over hvordan
de var placeret i forhold til serien.

Efter at have taget hul på første sæson af SG-1, så det lidt bekendt ud.
Har serien ikke været vist på danske tv, for nogle år siden.

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-02-09 14:14

In news:49981243$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
>
> Efter at have taget hul på første sæson af SG-1, så det lidt bekendt
> ud. Har serien ikke været vist på danske tv, for nogle år siden.

Det mener jeg ikke den har. Den serie er nok for dyr at købe hjem for danske
TV stationer. Bare TV2 kan vise BH90210 i en uendelighed, tror de at vi er
tilfredse. Skulle den mirakuløst nok komme på dansk TV bliver den optaget,
det er helt sikkert.

Stargate filmen mener jeg til gengæld er blevet vist på dansk TV, men kan
ikke helt huske hvornår, jeg optog den ihvertfald på video for en del år
siden.

Fra : Steen

Dato : 15-02-09 15:39

On 2009-02-15 14:14:05 +0100, "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> said:

> [...]
> de at vi er tilfredse. Skulle den mirakuløst nok komme på dansk TV
> bliver den optaget, det er helt sikkert.

Tror faktisk den kan købe den til omkring 160,- pr. sæson (med danske
undertekster). Uden undertekster kan den sikkert findes til en hund

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-02-09 17:59

In news:499828f7$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Steen <isteen+usenet@gmail.com> typed:

> Tror faktisk den kan købe den til omkring 160,- pr. sæson (med danske
> undertekster). Uden undertekster kan den sikkert findes til en hund

SG1 med danske undertekster til omkring 160,- pr. sæson. Hvor kan man få den
til den pris ?

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 15-02-09 15:30

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

>Efter at have taget hul på første sæson af SG-1, så det lidt bekendt ud.
>Har serien ikke været vist på danske tv, for nogle år siden.

Jeg har fulgt SG-1 til S3,E4 og Atlantis til S2,E20 på SBS net.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-02-09 22:51

"Steen" <> skrev i meddelelsen ...

> Efter at have taget hul på første sæson af SG-1, så det lidt bekendt ud.
> Har serien ikke været vist på danske tv, for nogle år siden.

Jo, for en 5-6 år siden. Vist nok på TV3, eller på de kanaler der kom til
at være under SBSnet. Men de stoppede ca midtvejs i serien.

mvh
Henning

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-02-09 12:51

In news:49988e41$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Henning Præstegaard <onkelhenning@not.vallid> typed:

> Jo, for en 5-6 år siden. Vist nok på TV3, eller på de kanaler der kom
> til at være under SBSnet. Men de stoppede ca midtvejs i serien.
>
> mvh
> Henning

Det er mærkeligt at jeg ikke har set den på TV3, hvis det var der blev
sendt. Vi har haft Viasat i 7 år, og jeg kan ikke mindes at de har sendt
den. Jeg har kun set den (et par gange efterhånden) på svensk TV6.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-02-09 13:58

> [...]
> sendt. Vi har haft Viasat i 7 år, og jeg kan ikke mindes at de har sendt
> den. Jeg har kun set den (et par gange efterhånden) på svensk TV6.

Den har heller ikke været vist på TV3, kun på SBS Net, nu kaldet 6'eren
og der kører den stadig væk om Søndagen kl.21, men det er snart slut.
Ifølje 6'erens hjemmeside viser de afsnit 213 (S10E19: Dominion) nu på
Søndag, det er seriens næst sidste afsnit.

Det der faktisk skete dengang, var at de løb tør for nye episoder, fordi
de næste sæsoner ikke var frigivet til Europæisk TV endu, så derfor valgte
de at starte forfra med serien og genudsende de første 5 sæsoner.
Da de så kom til 5de sæson, bang, så blev en ny stavl sæsoner pludselig
frigivet og de fortsatte så med dem bag efter.

Nu, ja der er de ved at være ved vejs ende, 2 episoder til og så har de
vist hele SG1 serien.

--
Henrik Laursen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-02-09 21:37

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote:

>Den har heller ikke været vist på TV3,

TV3 sendte sæson 1 for en del år siden (tror et års tid eller to efter
den var vist i USA).

Jeg var lidt ked af hvordan sæson 10 sluttede, men de får ryddet lidt
op i historien med arc of truth.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : ASKF

Dato : 18-02-09 17:15

Henrik Laursen ytrede sig i <Xns9BB48E0B4D4BAloaded247@193.202.122.139>
med dette:

> [...]
>Da de så kom til 5de sæson, bang, så blev en ny stavl sæsoner pludselig
>frigivet og de fortsatte så med dem bag efter.

Det er vist ikke helt korrekt, serien har fra start været vist løbende i
UK. Faktisk var USA først med at vise episoderne i efteråret, og efter
julepausen var det UK som var først med de nye episoder.

Det har derfor været SBS som ikke har købt rettighederne i tide.

Fra : Steen

Dato : 16-02-09 14:07

On 2009-02-15 22:50:54 +0100, Henning Præstegaard
<onkelhenning@not.vallid> said:

> Jo, for en 5-6 år siden. Vist nok på TV3, eller på de kanaler der kom til
> at være under SBSnet. Men de stoppede ca midtvejs i serien.
>
> mvh
> Henning

Så er det sikkert der, jeg har set noget af serien

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-02-09 14:21

In news:4997f55f$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> typed:

> [...]
> kl. 16.55 Der bliver så vidt jeg ved ikke optaget flere - og det
> er jeg altså ked af, for den er meget svær at slippe.

Rettelse.: Der er kun optaget 5 sæsoner af Stargate Atlantis, og der kommer
ikke flere desværre.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 15-02-09 23:53

> In news:4997f55f$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> typed:

> Rettelse.: Der er kun optaget 5 sæsoner af Stargate Atlantis, og der
> kommer ikke flere desværre.

Nej, men istedet kommer: Stargate Universe, den 3de Stargate serie hvor
de opdager "The Ninth Chevron" på stargaten, der ender med at gate dem
langt faens ud i universet på et Ancient rumskib kaldet: Destiny.
De er fuld igang med at caste til serien og de skulle begynde med at
filme her i 2009.

http://www.imdb.com/title/tt1286039/

Serien lydder meget Star Trek agtig, så der kommer vist til at være guf
for fans af den serie også, da serien foregår ombord på rumskibet og at
de møder den ene race efter den anden i hvert afsnit.

--
Henrik Laursen

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-02-09 12:57

In news:Xns9BB3F2EB7158Dloaded247@193.202.122.112,
Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> typed:
> [...]
> guf for fans af den serie også, da serien foregår ombord på rumskibet
> og at de møder den ene race efter den anden i hvert afsnit.

Den lyder (som du også skriver) godt nok en smule hen efter Star Trek som
jeg også er en stor fan af, men jeg bryder mig stadig ikke om Robert
Carlyle, så jeg vil håbe at han er god i rollen som rumskibets kaptajn, man
har jo lov til at have et standpunkt til man tager et nyt.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-02-09 13:25

> [...]
> Robert Carlyle, så jeg vil håbe at han er god i rollen som rumskibets
> kaptajn, man har jo lov til at have et standpunkt til man tager et

Jeg aner ikke engang hvem manden er
Jeg har kigget på IMDB efter hvad han har været med i og hans billeder,
men jeg må blankt indrømme at han ikke siger mig noget.

--
Henrik Laursen

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-02-09 13:39

In news:Xns9BB48889F29CEloaded247@193.202.122.129,
Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> typed:

> Jeg aner ikke engang hvem manden er
> Jeg har kigget på IMDB efter hvad han har været med i og hans
> billeder, men jeg må blankt indrømme at han ikke siger mig noget.

Han er såvidt jeg husker skotsk. Jeg har set 4-5 film med ham. Han spillede
bl.a. terrorist (IRA?) i en film hvor der skulle sprænges en bombe på et
fodboldstadion, og en anden film hvor han spillede Hitler (ikke særlig godt
efter min mening).

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-02-09 14:42

Tove Krieger skrev den 15-02-2009 11:58:
..
> [...]
> går igen. Den er mindst lige så spændende og det ærgrer mig lidt at de
> to serier er så dyre, for det er jo en mindre formue hvis man skal

ca. 2200 for hele SG1 i en samleboks. Er det meget?

Atlantis har jeg ikke set endnu.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Steen

Dato : 15-02-09 15:41

On 2009-02-15 14:41:38 +0100, Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> said:

> ca. 2200 for hele SG1 i en samleboks. Er det meget?

Jeg har set den (brugt) til 1000,- men det er også R2UK

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-02-09 15:45

In news:49981b8a$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> typed:
> Tove Krieger skrev den 15-02-2009 11:58:
> .
>>

> ca. 2200 for hele SG1 i en samleboks. Er det meget?

Jeg plejer at købe film hos Moviezoo, og der er prisen ca. 379,- pr. sæson.
Jeg kunne jo selvfølgelig købe hos Amazon.com, men selvom jeg taler engelsk
vil jeg alligevel gerne have undertekster så jeg får det hele med.

> Atlantis har jeg ikke set endnu.

Så kan du glæde dig. Den er virkelig god, men som sagt er der kun 5 sæsoner.
Jeg kunne sagtens have nydt 10 sæsoner

Vi overvejer p.t. at opsige vores mangeårige Viasat abonnement og gå over
til Canal Digital i stedet for, da jeg godt kunne tænke mig bl.a. sekseren
(med sci-fi serier) og de mange andre kanaler der ser rigtig gode ud. Man
kan få det helt store abonnement hos Canal Digital med HD boks med harddisk.
Det overvejer vi stærkt. Det er godt nok dyrt, men hvad er ikke det ? Vi
har p.t. en receiver med harddisk, og den vil vi meget nødigt undvære.

Fra : Steen

Dato : 15-02-09 15:50

On 2009-02-15 15:45:02 +0100, "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> said:

> [...]
> sæson. Jeg kunne jo selvfølgelig købe hos Amazon.com, men selvom jeg
> taler engelsk vil jeg alligevel gerne have undertekster så jeg får det

Homeenter har første sæson til 159,-
Derefter stiger den vist til 200,-

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-02-09 18:00

In news:49982b7c$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Steen <isteen+usenet@gmail.com> typed:

> Homeenter har første sæson til 159,-
> Derefter stiger den vist til 200,-

Ok tak, jeg så ikke dette indlæg da jeg spurgte lidt længere oppe i tråden.

Fra : Vidal

Dato : 19-02-09 21:27

Tove Krieger skrev:

> [...]
> over til Canal Digital i stedet for, da jeg godt kunne tænke mig bl.a.
> sekseren (med sci-fi serier) og de mange andre kanaler der ser rigtig

Måske er Boxen noget for dig, den har SBS kanalerne.
En HD optager er efterhånden ved at være nede i en
overskuelig pris.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-02-09 22:39

In news:499dc0a6$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Vidal <vidal@webspeed.dk> typed:

> Måske er Boxen noget for dig, den har SBS kanalerne.
> En HD optager er efterhånden ved at være nede i en
> overskuelig pris.

Jeg opsagde Viasat guldpakken for et par dage siden, og om et par måneder
går vi så over til Canal Digital, hvor jeg har bestilt den største af
pakkerne og en HD boks med harddisk (250 GB). Det er godt nok temmelig dyrt
på årsbasis, men da vi meget sjældent går i byen fordi vi hellere vil hygge
os herhjemme, så synes jeg ikke det er så galt. Jeg gider ikke betale en
halv bondegård for at komme i biografen, når vi har et dejlig stort 42"
plasma-tv med 2 digitunere, og oven i købet kan sidde i vores egen sofa og
nyde filmene.

Jeg sendte opsigelsen til Viasat anbefalet (det blev jeg rådet til), og
kortet skal også returneres anbefalet, så det bliver lige 150,- kr. oven i.
Det er godt nok en hamber pris der er for at sende anbefalet, men så er man
da sikret. Et bortkommet kort koster jo 1.000,- kr. hos Viasat.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 19-02-09 22:40

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote in

> Måske er Boxen noget for dig, den har SBS kanalerne.
> En HD optager er efterhånden ved at være nede i en
> overskuelig pris.

Kommer an på hvor Tove bor. Er hun Sjællænder, så kan hun overhovedet
ikke modtage Boxer's kanaler.

Bor hun det forkerte sted på Fyn eller i Jylland, så kan hun også godt
opgive. Boxer er ikke udbygget ordentligt endu i Danmark.

De Fynboere der kan modtage deres kanaler (acceptabelt) modtager det fra 2
forskellige sendere der står i henholdsvis Aabenraa (Sønderjylland) og den
i Hedensted (syd for Horsens). Fyn har ganske enkelt ikke en sender.

Jeg vil sige at med et sendenet der ikke er udbygget ordentligt endu i
Danmark, er det lidt for tidligt at give tips om Boxer.
Boxer forvents først helt udbygget til November.

--
Henrik Laursen

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-02-09 22:46

In news:Xns9BB7E69E81A35loaded247@193.202.122.133,
Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> typed:

> Kommer an på hvor Tove bor. Er hun Sjællænder, så kan hun overhovedet
> ikke modtage Boxer's kanaler.

Jeg bor i Nordvestsjælland.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-02-09 06:30

Carsten Riis wrote:
> ca. 2200 for hele SG1 i en samleboks. Er det meget?
[...]

Hvor mange timers underholdning får man så for de penge?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-02-09 07:17

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote in

> Tove Krieger skrev den 15-02-2009 11:58:
> .
>>

> ca. 2200 for hele SG1 i en samleboks. Er det meget?

Kommer an på hvordan man ser på det.
Altså er man ligeglad med hvilken region den kommer fra fordi ens afspiller
er regions fri og man er ligeglad med at der ikke er Danske undertekster
med, tja, så er det dyrt.
Den Amerikanske Region 1 release kan nemlig fåes for ca. 1278kr

En complete box til Atlantis varer det nok også et stykke tid endu, da det
ikke er så længe siden at serien stoppede i USA.

--
Henrik Laursen

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-02-09 13:22

In news:Xns9BB44A1DA366Cloaded247@193.202.122.143,
Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> typed:

> En complete box til Atlantis varer det nok også et stykke tid endu,
> da det ikke er så længe siden at serien stoppede i USA.

Atlantis sluttede med sæson 5 afsnit 19 for 3-4 uger siden på TV6 (Sverige).
Gæt lige hvem der blev skuffet ? Vi blev simpelthen snydt for afsnit 20
(Enemy At The Gate), som ganske vist først havde "original air date" i USA
d. 9/1 i år, og det var da kun 1 uge efter afsnit 19.

Jeg læste i episode guiden på hjemmesiden hvad der skete i afsnit 20, og var
meget forventningsfuld efter at se det, men det afsnit blev ikke sendt. De
er dog i gang med at genudsende hele serien, så man kan jo håbe på at afsnit
20 kommer med denne gang. Det er næsten som at læse en bog, hvor den sidste
side mangler.

Fra : ASKF

Dato : 18-02-09 17:20

Tove Krieger ytrede sig i
<49995a53$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>20 kommer med denne gang. Det er næsten som at læse en bog, hvor den sidste

Hvis du kan klare dig uden undertekster kan du hente de sidste afsnit
her: <http://eztv.it/shows/140/stargate-atlantis/>

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-09 17:55

In news:c7dop4l47h7357fs34kj93nv885uk1ev8s@4ax.com,
ASKF <nospam@askf.dk> typed:

> Hvis du kan klare dig uden undertekster kan du hente de sidste afsnit
> her: <http://eztv.it/shows/140/stargate-atlantis/>

Mange tak for oplysningen, men jeg gik ind på ONTV programmer, og så til
min glæde at afsnit 20 bliver vist d. 24/2, og så vidt jeg kan se bliver det
et kanonafsnit de slutter serien med. Jeg glæder mig meget.

Idag er det afsnit nr. 16, hvor McKay og dr. Keller er til demonstration
angående global opvarmning, og det er ved at gå grueligt galt. Ret spændende
afsnit.

Fra : ASKF

Dato : 19-02-09 13:36

Tove Krieger ytrede sig i
<499c3d67$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>angående global opvarmning, og det er ved at gå grueligt galt. Ret spændende

Shhhh, jeg har ikke set den sidste sæson endnu, den kommer først på DVD
til maj.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-02-09 14:37

In news:dckqp4tjld0asu4hbjgfiivcv96apot762@4ax.com,
ASKF <nospam@askf.dk> typed:

> Shhhh, jeg har ikke set den sidste sæson endnu, den kommer først på
> DVD til maj.

UPS Allan, det må du altså undskylde. Så var det da godt at jeg ikke fik
røbet mere. Jeg tænkte mig vist ikke om.

Fra : ASKF

Dato : 19-02-09 16:22

Tove Krieger ytrede sig i
<499d607c$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

>In news:dckqp4tjld0asu4hbjgfiivcv96apot762@4ax.com,
>ASKF <nospam@askf.dk> typed:

>UPS Allan, det må du altså undskylde. Så var det da godt at jeg ikke fik
>røbet mere. Jeg tænkte mig vist ikke om.

Det er nu heller ikke nemt at vide, især ikke efter at jeg lige har
henvist til et torrent-site som lægger nye afsnit til download få timer
efter de har været sendt i USA eller UK.

Jeg bruger selv sitet til at finde nye serier som jeg senere vil købe på
DVD, så jeg har ikke nogen dårlig samvittighed ved at bruge det

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-02-09 18:30

In news:49995a53$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> kan jo håbe på at afsnit 20 kommer med denne gang. Det er næsten som
> at læse en bog, hvor den sidste side mangler.

Jeg er næsten nødt til, supplerende at fortælle, at TV6 sendte det
uigenkaldeligt sidste afsnit af Atlantis (Enemy at the gate) her til aften.
ØV ØV, jeg kunne godt have klaret 5 sæsoner til. Det var bare så spændende
en afslutning, og lidt vemodigt at det er slut, men alting har jo en ende.
Den har været forrygende spændende at se, og helt sikkert min favorit blandt
sci-fi serier.

Fra : ASKF

Dato : 26-02-09 00:20

Tove Krieger ytrede sig i
<49a42e9a$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>Den har været forrygende spændende at se, og helt sikkert min favorit blandt

Du mener virkeligt at den slår Farscape?

Jeg var også ret vild med Andromeda, hvor næsten hvert eneste afsnit
havde en funktion i de fortløbende historier. Da SciFi channel havde
valget mellem SG og Andromeda var det faktisk Andromeda jeg håbede ville
fortsætte og folkene bag SG regnede vist også med at de blev sablet, så
derfor lod de jo en hoved-birolle dø.

Ingen af serierne overgår dog Farscape

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-02-09 10:47

In news:2kjbq45dos2mi8ocp05fouiatv1515o337@4ax.com,
ASKF <nospam@askf.dk> typed:

> Du mener virkeligt at den slår Farscape?

Atlantis er stadig min favorit. Jeg har set en smule af Farscape, og den
siger mig faktisk ikke noget, men jeg synes også at der er stor forskel på
de to serier, så en sammenligning er ikke helt fair.

> [...]
> ville fortsætte og folkene bag SG regnede vist også med at de blev
> sablet, så derfor lod de jo en hoved-birolle dø.

Jeg vil meget gerne se Andromeda på et tidspunkt, den skulle efter sigende
være spændende.

> Ingen af serierne overgår dog Farscape

Med al respekt Allan, det er der så delte meninger om. Man kan så
sige, at hvis vi allesammen kun interesserede os for én bestemt serie, hvor
ville serieverdenen så blive kedelig.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 26-02-09 13:46

> Med al respekt Allan, det er der så delte meninger om. Man kan
> så sige, at hvis vi allesammen kun interesserede os for én bestemt
> serie, hvor ville serieverdenen så blive kedelig.

Det kan jeg kun give dig ret i Tove.
Jeg kender Farscape, men den står slet ikke på den liste over scifi jeg
gerne vil gense, ikke engang som remake eller spin off hvis de fandt på det
på et eller andet tidspunkt.
De gjorde jo forresten også gæk med den serie i SG1 (eps. 200)

--
Henrik Laursen

Fra : ASKF

Dato : 03-03-09 00:17

Henrik Laursen ytrede sig i <Xns9BBE8C0B861E7loaded247@193.202.122.130>
med dette:

> [...]
>på et eller andet tidspunkt.
>De gjorde jo forresten også gæk med den serie i SG1 (eps. 200)

Farscape er en af de serier som ofte kan dele folk i to grupper, hadere
og elskere, så noget rigtigt må der være ved den. Det var så også
grunden til at jeg brugte en smiley.

Jeg er også enig i at jo mere alsidig serierne er, jo større er
sandsynligheden for at der dukker en op som man bliver begejstret for,
så det skal de endelig blive ved med.

Fra : ASKF

Dato : 15-02-09 20:45

Tove Krieger ytrede sig i
<4997f55f$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>der er også en genudsendelse løbende, som jeg ser hver dag kl. 16.55
>Der bliver så vidt jeg ved ikke optaget flere - og det er jeg altså ked af,

Der er også planlagt en SG Atlantis film for at runde serien af. Den
skulle udkomme her i år efter planen.

>Der findes desuden to film "The Ark of Truth" og "Stargate Continuum" som er
>lavet for ligesom at afslutte Stargate serien, og samle de løse ender. Jeg
>har bestilt dem begge når de udkommer.

Den tredje og sidste er på vej. Den er planlagt til at udkomme i 2010.

> [...]
>at være forudindtaget for det kan jo være at han er god i rollen.
>
>Du har sikkert opdaget nu, at jeg er glødende Stargate-fan.

Du glemte da Stargate Infinity som er en animeret serie. Den fik dog kun
26 episoder inden den blev droppet igen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-02-09 21:15

In news:9irgp49tt6uqh62ebofu4c6qns0bel00s4@4ax.com,
ASKF <nospam@askf.dk> typed:

> Der er også planlagt en SG Atlantis film for at runde serien af. Den
> skulle udkomme her i år efter planen.

Det lyder søreme' dejligt den må jeg have når den udkommer på DVD. Foreløbig
venter jeg på en e-mail fra Moviezoo når de to andre (Continuum og Ark Of
Truth") bliver "released". Vi fik jo heller ikke nogen afslutning på Ori
truslen.

> Du glemte da Stargate Infinity som er en animeret serie. Den fik dog
> kun 26 episoder inden den blev droppet igen.

Det kan være lige meget med den. Jeg vil helst have "den rigtige vare", men
jeg kunne da godt finde på at se den serie, hvis den kommer på TV.

Fra : ASKF

Dato : 18-02-09 16:36

Tove Krieger ytrede sig i
<499877ae$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>Truth") bliver "released". Vi fik jo heller ikke nogen afslutning på Ori

Kommer de da med danske tekster?

Jeg har selv begge serier og film uden danske tekster, men jeg kender da
flere som foretrækker at have en oversættelse.

>Det kan være lige meget med den. Jeg vil helst have "den rigtige vare", men
>jeg kunne da godt finde på at se den serie, hvis den kommer på TV.

Det tvivler jeg nu på, det er en børneserie og flere afsnit slutter af
med at fortælle om hvilken morale vi kan lære af episodens handling.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-09 17:06

In news:efaop4pansdhpvm60v1u72q9r7m0sb07tu@4ax.com,
ASKF <nospam@askf.dk> typed:

> Kommer de da med danske tekster?

Ja, det gør de når de kommer fra Moviezoo, det er derfor jeg hellere vil
vente lidt længere på at købe dem.

> Jeg har selv begge serier og film uden danske tekster, men jeg kender
> da flere som foretrækker at have en oversættelse.

Det gør jeg også, selvom jeg som sagt taler engelsk. Med undertekster er der
ikke noget der "smutter".

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 16-02-09 19:05

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Anderson (Jack O'Neill), og Daniel Jackson bliver spillet af James Spader.
> Filmen hedder også kun "Stargate". Jeg foretrækker serien som er meget

Arrrhh, en smule har den s'gu med SG-1 at gøre. Serien nævner hele tiden
hændelser fra filmen, og så'n. Jeg ser filmen som første kapitel og serien
som de efterfølgende - det er vist også den mest almene måde at se den på,
såvidt jeg kan læse mig til på diverse fan-sites. Personligt foretrækker jeg
helt klart serierne, men filmen er s'gu også go' underholdning, og jeg synes
det er en skam at de ikke lavede deres trilogi færdig dengang =(

HC

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-02-09 19:15

In news:4999aac9$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Hans Christian Vang <hcvang@vangcreative.dk> typed:
> [...]
> er s'gu også go' underholdning, og jeg synes det er en skam at de
> ikke lavede deres trilogi færdig dengang =(

Jeg tror også ved nærmere eftertanke at jeg er nødt til at give dig ret. Jeg
kom til at tænke på, at da O'Neill i serien første gang så Skaara lod det
jo til at han kendte ham fra tidligere på Abydos, hvor de jo også mødtes for
første gang i filmen, så nogen forbindelse mellem filmen og serien er der
vist alligevel.

Fra : Steen

Dato : 16-02-09 19:47

On 2009-02-16 19:15:00 +0100, "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> said:

> [...]
> Skaara lod det jo til at han kendte ham fra tidligere på Abydos, hvor
> de jo også mødtes for første gang i filmen, så nogen forbindelse mellem

Jamen så må det næste logiske spørgsmål så være: Kan SG Atlantis ses
uafhængigt, altså uden at have set hele SG-1?

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-02-09 21:44

In news:4999b4b6$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
Steen <isteen+usenet@gmail.com> typed:

> Jamen så må det næste logiske spørgsmål så være: Kan SG Atlantis ses
> uafhængigt, altså uden at have set hele SG-1?

Det ville nok være en stor fordel at vente med Atlantis til efter det afsnit
i SG1, hvor Stargate Command sender en ekspedition gennem stargaten til
Atlantis. Så hænger det mere sammen, hvis du forstår hvad jeg mener.

Vi havde set alle 10 sæsoner af SG1 førend vi så Atlantis, så der sker
absolut ikke noget ved at vente med at se den.

Fra : Klaus G.

Dato : 16-02-09 19:46

> [...]
> indledning til serien...første afsnit er "lige på og hårdt".
>
> Er der ikke en pilot til serien, eller skal filmen med Kurt Russel ses som
Det er vist blevet godt besvaret af alle de andre som har skrevet her i
tråden, MEN jeg vil alligevel bidrage med en smule :)

http://www.epguides.com/StargateSG1

og

http://www.epguides.com/StargateAtlantis

Man kan klikke videre på hvert afsnit og læse en del mere om det.

SG-1 sæson7 slutter der hvor Atlantis starter. Så du skal altså have set til
og med sæson7 af SG-1 for at gå igang med Atlantis :)

Nåja, www.epguides.com har oversigter over riigtig mange andre serier, så
bare slå dig løs :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Steen

Dato : 02-03-09 18:02

On 2009-02-14 23:18:19 +0100, Steen <isteen+usenet@gmail.com> said:

> [...]
> indledning til serien...første afsnit er "lige på og hårdt".
>
> Er der ikke en pilot til serien, eller skal filmen med Kurt Russel ses

Zulu sendte den i weekenden (filmen) - men vi skal nok ikke sætte næsen
op efter serien, i forlængelse af filmen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 03-03-09 13:17

> Zulu sendte den i weekenden (filmen) - men vi skal nok ikke sætte næsen
> op efter serien, i forlængelse af filmen

Man skal heller ikke serien som en fortsættelse af filmen.
Serien er kun baseret på filmen, for der er flere ting i serien der ikke
holder vand når man kigger på filmen:

Filmen: Jack O'Neil
Serien: Jack O'Neill

Jack's døde søn i filmen: Tyler
Jack's døde søn i serien: Charlie

Dr.Jackson's kone filmen: Sha'uri
Dr.Jackson's kone serien: Sha're

Anubis & Horus filmen: Ra's kumpaner, dræbt af O'Neil på Abydos
Anubis & Horus serien: Lever som Systemlords, er dødsens farlige.

Stargaten filmen: Sølv med ingen lys når chevrons aktiveres
Stargaten serien: Sort med lys når chevrons aktiveres

Der er sikkert flere jeg ikke har spottet, men dem er er lige de mest
åbenlyse der gør at man kun skal se serien som noget der er baseret på
filmen.

--
Henrik Laursen