Ford Ka
Fra : Steen

Dato : 14-02-09 20:28

Jeg var på messe i dag, hvor den nye Ford Ka var med.
Det var absolut ikke noget jeg blev imponeret at, så ville jeg hellere
have den nye Picanto...og så bruge resten af pengene på de næste par
års sommerferier.

Ka ka' ikke rumme meget mere end to personer + evt. deres madkasser.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 09:31

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sommerferier.
>
> Ka ka' ikke rumme meget mere end to personer + evt. deres madkasser.

Hvid du ikke blev imponeret over størrelsen i KA'en,
så skulle du måske overveje at gå en modelstørrelse op.

"But it's spacious - four adults should fit relatively contently for short
periods at least "
http://cars.uk.msn.com/Reviews/article.aspx?cp-documentid=10584984

Noget tyder på, en Picanto nødvendigvis ikke er større:

"A spacious interior betrays its exterior appearance. Huge drivers will feel
crammed though, and those with huge rear passengers can expect to feel like
pigeons in a bird cage."

http://www.sgcarmart.com/news/review.php?AID=6

Fra : Steen

Dato : 15-02-09 11:10

On 2009-02-15 09:31:27 +0100, ">> Eque <<" <-> said:

> [...]
> crammed though, and those with huge rear passengers can expect to feel like

Jeg prøvede at proppe et barn ind på bagsædet af den nye Ka, det var
svært - især hvis barnet skal bevare sin førlighed.
I Picantoen var der god plads på bagsædet (til børn),
plastic-interiøret var dog ikke af samme kvalitet som i Ka'en.

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-09 00:23

> Jeg prøvede at proppe et barn ind på bagsædet af den nye Ka, det var
> svært - især hvis barnet skal bevare sin førlighed.
> I Picantoen var der god plads på bagsædet (til børn),

Tror dig ikke.

1) KA har fint plads bagi (til børn især).
2) Børn kan sagtens finde plads i en KA uden
at miste førligheden...
3) KA'en er på alle måder en bedre
bil end en Picanto.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-02-09 06:12

">> Eque <<" skriver:

> Tror dig ikke.

Du er også Ford fanatiker.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 09:33

>">> Eque <<" skriver:

> Du er også Ford fanatiker.

KA' er uanset min
interesse for mærket,
en bedre bil end en Picanto.
Dermed ikke sagt, Picanto er
en dårlig bil i den lille klasse,
KA'en er bare bedre. Især den nye.
Kia er desuden nok det bedste
mærke fra Korea og har
en garanti, som er den
længste på markedet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-09 11:37

">> Eque <<" skriver:

> KA' er uanset min
> interesse for mærket,
> en bedre bil end en Picanto.

Hvem påstår andet?

Det var pladsen der var tale om. Vel at mærke fra en der på en
udstilling havde prøvet de to biler i forhold til hinanden.

Men det er jo så det du ikke "tror" på.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 10:01

Han skrev:
"Jeg prøvede at proppe et barn ind på bagsædet af den nye Ka, det var
svært - især hvis barnet skal bevare sin førlighed."

Et postulat som er hullet.
Hvor svært ?
Var sæderne i vejen eller
blot begrænset kvm2 på bagsædet ?
Hvordan mister de ligefrem deres førlighed ?

> Men det er jo så det du ikke "tror" på.

Jeg tror ikke på så hullede
og uuddybede postulater, det er korrekt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-02-09 10:49

">> Eque <<" skriver:

Og i linjen lige nedenunder du ike har medtaget skrev han:

I Picantoen var der god plads på bagsædet (til børn),

> Et postulat som er hullet.

Nej

> Hvor svært ?

Mere besværligt end i en Picanto

> Jeg tror ikke på så hullede
> og uuddybede postulater, det er korrekt.

Du tror kun på at Ford er bedst.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 11:21

>">> Eque <<" skriver:

> Og i linjen lige nedenunder du ike har medtaget skrev han:
>
> I Picantoen var der god plads på bagsædet (til børn),

Du overser den detalje, at i det jeg citerer, postulerer
han, at det er 'svært at få børn ind på bagsædet..'.
I det du citerer, ER børnene kommet ind på bagsædet.
Så faktisk diskuterer vi så adgangsforhold og den endelige
plads på bagsædet af begge biler.
Den forskel der må være de to biller imellem
er ikke så stor, det ligefrem er et problem
eller medgør, børn mister deres førlighed.
Det er dên detalje du missed'.

> Nej

Jo.

> Mere besværligt end i en Picanto

Det er så hans postulat som er bakket
op af generel dårlig beskrivelse mht.
før/efter børnene er placeret i bagsædet.

> Du tror kun på at Ford er bedst.

At jeg synes bedre om Ford end Kia
er også irrellevant, sålænge vi snakker
størrelse og tilgangen til bagsædet som
iflg. skribenten skader børns førlighed.
Men ja, KA'en er en langt mere færdig
bil end Picanto hvis vi skal snakke mærke
som sådan. Selv den gamle KA var bedre
end den nuværende Fox og sågar Polo
på en del punkter jfr. anden tråd tidligere...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-02-09 11:23

">> Eque <<" skriver:

> [...]
> Den forskel der må være de to biller imellem
> er ikke så stor, det ligefrem er et problem
> eller medgør, børn mister deres førlighed.

Insekterotik - intet andet.

> At jeg synes bedre om Ford end Kia
> er også irrellevant, sålænge vi snakker
> størrelse og tilgangen til bagsædet som
> iflg. skribenten skader børns førlighed.

Har du prøvet at være i en Picanto?

> Men ja, KA'en er en langt mere færdig
> bil end Picanto hvis vi skal snakke mærke
> som sådan.

Det skriver han også......

Nu er det jo også en FIAT.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 11:50

>">> Eque <<" skriver:

> Insekterotik - intet andet.

Åbenbart også årsagen til din forvirring.

> Har du prøvet at være i en Picanto?

Ja.

> Det skriver han også......

Han er en klog mand,
men havde et mindre uheld
mht. postuleringen af forholdene
mht. indstigningsforhold og endelig
bagsædeplads. Skal jeg gå lidt længere
vil jeg sige, KA'ens mulige 'problem'
for nogle på bagsædet kan være
hovedhøjden, og medmindre skribentens
børn er endog meget høje, så er der
ikke noget at komme efter.

> Nu er det jo også en FIAT.

Som så mange andre mærker også deler teknik, ja.
Men Ford formår at gøre det eksisterende endnu bedre.
Så det er sund fornuft i en tid, hvor indtjeningen på
småbiler ikke står mål med udviklingspriserne...
Måske derfor VAG har VW, Audi, Skoda, Seat
under vingerne, så kunderne kan vælge en ret
identisk bil til forskellig pris afh. af mærket på kølergrillen...
Den NyeKA er dermod sin egen og bedre end sin søster...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-02-09 22:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> ">> Eque <<" skriver:

> Og i linjen lige nedenunder du ike har medtaget skrev han:
>
> I Picantoen var der god plads på bagsædet (til børn),

Psttttttt:
Ka har 2(3) døre.
Picanto har 4(5) døre.

> Nej

> Mere besværligt end i en Picanto

Klart, når der er 2 døre mindre.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 23-02-09 01:33

On 22 Feb., 11:20, ">> Eque <<" <-> wrote:

> [...]
> som sådan. Selv den gamle KA var bedre
> end den nuværende Fox og sågar Polo
> på en del punkter jfr. anden tråd tidligere...

Hey I to.

Hvad med at få Steen til at uddybe hans udtallelse i stedet for at
smide med mudder.

Alle biler uanset mærke har fejl. Jeg fik fa.... ondt i ryggen pga. at
vi kun havde en 3 dørs Corolla da vi fik den første, men der var ikke
penge til mere (dem fik kiropraktoren).

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 21:22

<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hey I to.

> Hvad med at få Steen til at uddybe hans udtallelse i stedet for at
> smide med mudder.

Mudder ?
Jeg påtaler blot, børn ikke
normalt mister førligheden ved
at kravle om på bagsædet af selv
en mindre bil.
At andre variabler bør komme til
kan vi være enige om.

> Alle biler uanset mærke har fejl. Jeg fik fa.... ondt i ryggen pga. at
> vi kun havde en 3 dørs Corolla da vi fik den første, men der var ikke
> penge til mere (dem fik kiropraktoren).

Sierra'en har tjent som familiebil for 2 små børn, barnevogn
og hund uden ondt i ryggen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-02-09 00:02

> Mudder ?
> [...]
Det der først faldt mig ind var at sådan en KA KA'ik have meget plads
til den der skal om og spænde selen på dem små.

De bliver jo ikke født med evnen til selv at spænde selen, så indtil de
kan det skal den der står til klippet hvis det ikke er gjort jo om og
spænde.

> Sierra'en har tjent som familiebil for 2 små børn, barnevogn
> og hund uden ondt i ryggen.

Hvor mange døre er det lige der er i sådan en øse?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 20:49

> Det der først faldt mig ind var at sådan en KA KA'ik have meget plads til
> den der skal om og spænde selen på dem små.

Kan der være noget om.
Men så er det ikke børnene
som mister førlig'heden.

> De bliver jo ikke født med evnen til selv at spænde selen, så indtil de
> kan det skal den der står til klippet hvis det ikke er gjort jo om og
> spænde.

Korrekt.
Men børnene mister stadig ikke førligheden
og de har næppe svært ved at komme derom.
At en fuldfed voksen skal derom efterfl.g
er så en anden, men mulig snak.

> Hvor mange døre er det lige der er i sådan en øse?

3.