nye skiver til rundsav
Fra : Hr Jørgen

Dato : 14-02-09 18:41

Jeg skal bruge skiver til rundsav ø16 mm og diam 170 mm.

De skiver, jeg ser i byggemarkederne, koster 200 - 250 kr stykket. De er
også fine, men de er alt for fine til mig. Jeg er ude after den kvalitet,
der sidder på dem, når man køber dem.

Jeg skal bruge dem til at save gamle brædder til brænde til brændeovnen.
Rammer jeg en metalskinne eller et søm, fyger hårdmetalskærene af, og skiven
skal skiftes. Det gør de også, hvis skiven koster 250 kr.

Hvem ved, hvor jeg kan få disse billige skiver, som er rigtigt fine til bare
at skære brænde til ovnen?

Mvh Jørgen

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 14-02-09 18:56

kontroller hvordan murpappet er monteret, der er noget galt.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 14-02-09 18:59

undskyld se neden under

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-02-09 19:11

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> undskyld se neden under

Der ser du ulempen af toppostning. Du aner ikke hvad du svarer på. :)

- Martin

Fra : Hatting

Dato : 14-02-09 19:26

> [...]
> skiven skal skiftes. Det gør de også, hvis skiven koster 250 kr.
>
> Hvem ved, hvor jeg kan få disse billige skiver, som er rigtigt fine til

Hejsa.

Til det du skal bruge den til vil jeg sige harald nyborg. Tror nok jeg gir
en lille "hund" for en der

Mvh
Søren

Fra : Hr Jørgen

Dato : 15-02-09 14:42

> Hejsa.
>
> Til det du skal bruge den til vil jeg sige harald nyborg. Tror nok jeg gir
> [...]
****************************

Der har jeg været, men det MÅ være det rigtige sted
Jeg skal sikkert gå hårdere på dem derude. Jeg har tit erfaret, at når de
unge ikke er sikre, er det nemmere at sige "Det har vi ikke. Vi har kun dem
der".

Jørgen

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 14-02-09 19:31

> Jeg skal bruge dem til at save gamle brædder til brænde til brændeovnen.

Det er ikke lovligt at fyre med affaldstræ.

JJ

Fra : Klaus G.

Dato : 14-02-09 22:08

> Det er ikke lovligt at fyre med affaldstræ.
Åh lad nu være. Gamle gulvbrædder og lægter med lidt søm i sker der da
ingenting ved at brænde af i sin ovn?

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-02-09 23:21

> Åh lad nu være. Gamle gulvbrædder og lægter med lidt søm i sker der da
> ingenting ved at brænde af i sin ovn?

Jo der går ild i dem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus G.

Dato : 14-02-09 23:56

> Jo der går ild i dem.
Ja ok. Men udover det :)

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 15-02-09 08:20

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> Åh lad nu være. Gamle gulvbrædder og lægter med lidt søm i sker der da
> ingenting ved at brænde af i sin ovn?
>

> --
> Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
> www.seth-enoch.dk

Det er på grund af folk som Hr. Jørgen, at man fortiden snakker om at der
skal patikkel filter på alle brændeovne, fordi at det forurener meget mere
når man fyre med gammel affaldstræ.
Frysk brænde er CO2 neutral.
JJ

Fra : Per H

Dato : 15-02-09 10:35

On Sun, 15 Feb 2009 08:20:26 +0100, "Johannes Jørgensen"
<johs-jspam@mail.dk> skrev:

> [...]
>skal patikkel filter på alle brændeovne, fordi at det forurener meget mere

Og alt den snak om CO2 er da kørt fuldstændig af sporet, og nu har
man pludselig fundet ud af at det sikkert ikke aligevel har noget med
den globale opvarmning at gøre h ha. Til grin. Det næste bliver vel at
der skal et røjfilter på cigeretterne. Hvis man tror at lillebitte
danmark kan gøre en forskel på verdensplan, så mener jeg at man er
naiv.

Ps. Og jeg har ikke brændeovn. og brænder ikke malede vinduer af. Men
rent affaldstræ kan ikke betyde en skid at brænde.

per

Fra : Klaus G.

Dato : 15-02-09 10:47

> Ps. Og jeg har ikke brændeovn. og brænder ikke malede vinduer af. Men
> rent affaldstræ kan ikke betyde en skid at brænde.
Jeg kan godt forstå at man ikke vil have at folk brænder malet,
trykempregneret osv. af. Men "affaldstræ" er jo også gamle lægter man hiver
af huset når der skal lægges tag om f.eks.. Fraskær fra byggepladser osv..
Det fejler IMO ikke noget jo :)

Fra : Per H

Dato : 15-02-09 10:52

Lige præsis det jeg mener,

per

Fra : TGJ

Dato : 15-02-09 15:00

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ps. Og jeg har ikke brændeovn. og brænder ikke malede vinduer af. Men
> rent affaldstræ kan ikke betyde en skid at brænde.

Nu har partikelfilter ikke noget med CO2 at gøre, men partikler fra
afbrændningen.

Thomas

P.S. og jo jeg mener også at CO2 hysteriet er kørt helt af sporet

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-02-09 12:56

Johannes Jørgensen wrote:

> Det er på grund af folk som Hr. Jørgen, at man fortiden snakker om at
> der skal patikkel filter på alle brændeovne, fordi at det forurener
> meget mere når man fyre med gammel affaldstræ.

At fyre med ubehandlet affaldstræ forurener ikke. Faktisk er det en stor
fordel at træet er helt tørt.

Det er kun imprægneret og malet træ som giver problemer.

> Frysk brænde er CO2 neutral.

Hvor kommer frysk brænde fra?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Per H

Dato : 15-02-09 00:17

On Sat, 14 Feb 2009 19:30:30 +0100, "Johannes Jørgensen"
<johs-jspam@mail.dk> skrev:

>Det er ikke lovligt at fyre med affaldstræ.

Der er sku så meget der ikke er lovligt. Op i røven med de latterlige
love.

Sådan en gang gamle malede vinduer, brænder skønt...

per

Fra : Hatting

Dato : 15-02-09 08:42

> [...]
> love.
>
> Sådan en gang gamle malede vinduer, brænder skønt...

Hehe det var sku dagens griner

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-02-09 08:50

Hatting kom med denne ide:
> "Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hehe det var sku dagens griner

Ja Per H er og bliver en troll man ikke kan tage alvorlig

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Per H

Dato : 15-02-09 10:26

On Sun, 15 Feb 2009 08:49:49 +0100, Andersen [3650]
<FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev:

>Hatting kom med denne ide:

>Ja Per H er og bliver en troll man ikke kan tage alvorlig

Måske har det lidt at gøre med hvor og hvem man snakker med hr.
Andersen, og hvilke tossede indlæg.

per

Fra : Per H

Dato : 15-02-09 10:42

On Sun, 15 Feb 2009 08:49:49 +0100, Andersen [3650]
<FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev:

>Hatting kom med denne ide:

>Ja Per H er og bliver en troll man ikke kan tage alvorlig

Den linie vil jeg egentlig gerne have en uddybning på.

per

Fra : Hr Jørgen

Dato : 15-02-09 15:23

"Johannes Jørgensen" <johs-jspam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke lovligt at fyre med affaldstræ.
>
> JJ
***********************************

Jeg kan berolige den bekymrede Johannes med, at skorstensfejeren i vore dage
har fuldstændigt check på hvordan og med hvad der fyres i brændeovne.

Jørgen
..

Fra : TGJ

Dato : 14-02-09 19:45

> [...]
> skiven skal skiftes. Det gør de også, hvis skiven koster 250 kr.
>
> Hvem ved, hvor jeg kan få disse billige skiver, som er rigtigt fine til

Biltema.dk

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=81688

Fungerer super.
Har ikke brugt andet de sidste 2-3 år og jeg har savet meget !!!

Thomas

Fra : Hr Jørgen

Dato : 16-02-09 08:55

"TGJ" <somewhere@earth.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Fungerer super.
> Har ikke brugt andet de sidste 2-3 år og jeg har savet meget !!!

***********************

Denne tråd er løbet helt af sporet, og så kommer du med et relevant svar på
det, jeg egentlig spurgte om.
Tak for det. Jeg printer den ud. Nu har jeg noget at gå videre med.
Hilsen Jørgen.

Fra : Hr Jørgen

Dato : 16-02-09 15:45

> [...]
>
> Fungerer super.
> Har ikke brugt andet de sidste 2-3 år og jeg har savet meget !!!

**********************************

Foreløbig tak. Nu kender du åbenbart firmaet og klingerne. Der er ting, jeg
ikke forstår på deres detaljerede liste.

De enste krav, jeg har er, at hullet skal være 16 Ø og savens diameter skal
være 170 mm.

Dertil finder jeg på listen kun en med dia 170.
tykkelse 2,0/1,3 det forstår jeg.
Hul 30. Hvad er det for et hul?
Adapter ring 20-16. Hvad er mon det?
tænder 24. Den er fintandet. Det er OK.
Artikel nr. 16-170. Det lyder som noget jeg kender. Og det er lige den, jeg
skal bruge.
Pris 70 kr. Den passer mig rigtigt godt.

De andre tal forvirrer mig med hul på 30 og med en adapterring. Kan du svare
mig på det, for hvis jeg er sikker, vil jeg købe nogle stykker ad gangen.
Hvis de er forkerte, er det ærgerligt.

Hilsen Jørgen

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-02-09 18:38

"Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> svare
> mig på det, for hvis jeg er sikker, vil jeg købe nogle stykker ad gangen.

Hullet er 30, og der medfølger en ring så den kan bruges på 20 og 16 mm
aksler. Det er helt normalt til universalklinger.

- Martin

Fra : Hr Jørgen

Dato : 16-02-09 21:57

> Hullet er 30, og der medfølger en ring så den kan bruges på 20 og 16 mm
> aksler. Det er helt normalt til universalklinger.
>
> - Martin

***************************************

Ja, det er da indlysende - BAGEFTER.

Tak

Fra : Hr Jørgen

Dato : 18-02-09 17:08

> [...]
>
> Fungerer super.
> Har ikke brugt andet de sidste 2-3 år og jeg har savet meget !!!

********************

ÆRGERLIGT
Biltema har lige den savklinge, jeg har brug for
Men de har intet postordresalg, fortæller kundeservice.
Man skal komme ind i butikken og købe ved disken. Den nærmeste er i Næstved
og jeg bor i Valby
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 14:27

Den 15/02-2009 klokken 10:34, skrev
Per H <tramanden@gmail.com>
i <f1ofp4p9s5v8rbj9f9ehv3km7viauaua08@4ax.com>:

> Og alt den snak om CO2 er da kørt fuldstændig af sporet, og nu har man
> pludselig fundet ud af at det sikkert ikke aligevel har noget med den
> globale opvarmning at gøre h ha. Til grin.

Men der er mange penge i skidtet
F.eks. grønne afgifter til staten, hele isoleringsbranchen etc.

Uha, dette var vist politisk ukorrekt.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-02-09 14:50

> Den 15/02-2009 klokken 10:34, skrev

> Men der er mange penge i skidtet
> F.eks. grønne afgifter til staten, hele isoleringsbranchen etc.

Der er bestemt også penge at spare ved at efterisolere. Trods en omtrent
fordobling af olieprisen siden jeg købte huset for 5½ år siden sidder jeg
for ca. samme varmeudgift - har øget isoleringen på loftet fra 100 mm til
300 mm.

Erik Ginnerskov

Fra : Per H

Dato : 15-02-09 17:06

On Sun, 15 Feb 2009 14:50:07 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik.ginnerskov@live.dk> skrev:

> [...]
>for ca. samme varmeudgift - har øget isoleringen på loftet fra 100 mm til

jaja, men vi glemmer lige at trække udgifterne fra!

Man hører altid at man skal bruge sparepære, men de koster jo eb
formue, og så varrer det jo en del år, inden man begynder at spare
Overskud i kr, til sig selv.

per

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-02-09 18:48

Per H wrote:

> jaja, men vi glemmer lige at trække udgifterne fra!

Det er et relativt simpelt regnestykke at finde ud af, hvornår
oliebesparelsen har tjent efterisoleringen hjem. Men jo dyrere olien bliver,
des hurtigere går det.

> Man hører altid at man skal bruge sparepære, men de koster jo eb
> formue, og så varrer det jo en del år, inden man begynder at spare

Så slemt er det heller ikke. OK, de koster lidt mere end almindelige
glødelamper, men de bruger kun omkring en femtedel strøm til samme afgivne
lysmængde. Samtidig holder de sædvanligvis betydelig længere end
glødelamper, så det alene giver en besparelse - strømbesparelsen er altså
penge lige ned i foret.

Erik Ginnerskov