En billig omgang.
Fra : BJ

Dato : 14-02-09 15:00

Jeg havde pludselig intet nærlys på min potte !!

Så man starter naturligvis med at gå pærer og samtlige sikringer igennem
samt checker relæer (der er udskiftelige i min model).

Intet i vejen !!

Så måles der direkte i lygtehuset...ingen strøm på ledningerne ??

Så gås der i gang med Copernic for at søge på nettet.

Her dukker den ene rædselsberetning op om ny komplet CEM til spidsen af en
jetjager !!

Ét eneste sted står der dog at modstandsblokken til overvågning af udbrændte
pærer kunne være løsningen, da vedkommende netop havde fundet fejlen der og
således selv havde skiftet denne ud.

Vupti, her var også fejlen i min potte. Tog 2 ud af samme slags og målte på
den (5 ben) og fandt ud af, der manglede gennemgang i én af
konstantantrådene !

Da disse tråde ligger i synlige plastikriller, skulle weekendens kørsel jo
reddes.

Man tager 1 stk. dykker (søm) og klipper det til, så det kan presses ned i
rillen og bingo....der blev lys !!!

Har bestilt 2 nye modstandsblokke hos den autoriserede pusher (de havde dem
ikke på lager) som kommer hjem på mandag.

Udgift til modstandsblokke pr. stk. ......kr. 50,- (da jeg gerne vil have en
ekstra).

mvh/Bjørn J.
Volvo S80 T6 BSR

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-02-09 15:11

On Sat, 14 Feb 2009 15:00:28 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>reddes.
>
>Man tager 1 stk. dykker (søm) og klipper det til, så det kan presses ned i

Det var ikke godt.

Den slags klamphuggeri belønnes i reglen med en bil der udbrænder
totalt.

Og når vi er inde på emnet, vil din sjæl, om rigtigt mange år ligge og
småputre nede i skærsilden, hvis myndighederne dernede finder ud af at
du har gjort sådan noget.

Og mens der er ild i kaminen, så vil du her i gruppen blive
BRÆNDEmærket som en luset amatør.

>--

>Har bestilt 2 nye modstandsblokke hos den autoriserede pusher (de havde dem
>ikke på lager) som kommer hjem på mandag.

>--

Livrem og seler!!??

Du ville måske gøre det samme, hvis det var en reservedel til 25.000
kr.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 14-02-09 15:26

KLIP

> [...]
> du har gjort sådan noget.
>
> Og mens der er ild i kaminen, så vil du her i gruppen blive

Folmer, der sidder 2 stk. sikringer foran selve lyset, blokken er sikret i
hoved og ...hmmm.... bagdel..

Desuden så er der rigtig mange potter som ikke har den luksus at vise fejl
på lyset...så dig bare omkring, når du fører "lasterbil" i
lygtetændingstiden..

> Du ville måske gøre det samme, hvis det var en reservedel til 25.000
> kr.

Jeg har da både vinter og sommerfælge til potten i originale alu-bamser...så
ja..

mvh/Bjørn J.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-02-09 16:07

Folmer Rasmussen skrev:

> Og når vi er inde på emnet, vil din sjæl, om rigtigt mange år ligge og
> småputre nede i skærsilden, hvis myndighederne dernede finder ud af at
> du har gjort sådan noget.

Hvis han allerede ER dernede, kan det være han får nedsat straffen?

Fra : BJ

Dato : 14-02-09 16:12

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis han allerede ER dernede, kan det være han får nedsat straffen?

Jeg tror slet ikke Polisen ved hvad en CEM er, endsige ved hvor den sidder
og da slet ikke hvilken blok, de skal lede efter..

Burn baby....burn..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-09 15:19

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Ét eneste sted står der dog at modstandsblokken til overvågning af udbrændte
>pærer kunne være løsningen, da vedkommende netop havde fundet fejlen der og
>således selv havde skiftet denne ud.

Ret trælst at det, der holder øje med lamperne få dem til at slukke ;)

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 14-02-09 15:27

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Ret trælst at det, der holder øje med lamperne få dem til at slukke ;)

Det er vi ganske enige om for du får således ingen melding om, der mangler
lys på potten.

Virkelig en dårlig detalje ... made by Volvo !

mvh/Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 14-02-09 15:34

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er vi ganske enige om for du får således ingen melding om, der mangler
> lys på potten.
>
> Virkelig en dårlig detalje ... made by Volvo !

Til overflod kunne jeg da heller ikke forstå, de andre trafikkanter blinkede
med lyset til mig !!

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-09 16:04

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Til overflod kunne jeg da heller ikke forstå, de andre trafikkanter blinkede
>med lyset til mig !!

nej vel - sår'n nogle pralerøve (der har lys at blinke med ;)

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 14-02-09 16:09

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

KLIP

> nej vel - sår'n nogle pralerøve (der har lys at blinke med ;)

Netop !! .... men SÅ tændte jeg også tågelygterne ... så kan de lære
det..kan de..:)

mvh/Bjørn J.

Fra : claus.b.p.

Dato : 14-02-09 16:34

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Vupti, her var også fejlen i min potte. Tog 2 ud af samme slags og målte
> på den (5 ben) og fandt ud af, der manglede gennemgang i én af
> konstantantrådene !

Det minder mig om en anden form for tidsafhængig værkstedsopsøgerenhed jeg
engang oplevede: En videomaskine var udstyret med en pære der skulle lyse
gennem nogle huller for at se efter båndslut. Efter x måneder brænder pæren
over, og videomaskinen må på værksted... Senere, da videomaskinerne blev til
køb-og-smid-væk forbrugsgods satte man lysdioder i istedet. Men ideen står
åbenbart stadig åben. Synd for Volvo at du kan selv På den anden side,
så har de lige solgt dig 2 stykker konstantantråd á 10 øre til 100 kr...

/Claus

Fra : BJ

Dato : 14-02-09 17:26

"claus.b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ideen står åbenbart stadig åben. Synd for Volvo at du kan selv På den
> anden side, så har de lige solgt dig 2 stykker konstantantråd á 10 øre til

....med plastik og stikben samlet til en helstøbt enhed..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : claus.b.p.

Dato : 14-02-09 23:25

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "claus.b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> ...med plastik og stikben samlet til en helstøbt enhed..;)

Men stadig med begrænset levetid?
Nej, jeg synes ikke det er en absurd pris, det er vel nærmest den
næst-billigste komponent på deres lager. (Som de ikke har på lager) . Man
burde vel egentlig falde på sine grædende knæ og takke dem for at de ikke
monterede modstanden i en elektronisk blackbox til 10 kr, som man så skulle
betale 1000 kr for.

/Claus

Fra : BJ

Dato : 15-02-09 01:30

"claus.b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ikke monterede modstanden i en elektronisk blackbox til 10 kr, som man så

Så vidt jeg har kunnet finde frem til ved at bruge Copernic, så er de løse
relæer lavet om til elektronisk siddende på bagsiden af CEM fra 2005 af.

Her kan de ikke skiftes ud, så ja, det ser ud til Volvo har lavet 2
lysrelæer til 50 kr. om til at koste over 10.000 kr med arbejdsløn..

mvh/Bjørn J.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-02-09 14:08

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg havde pludselig intet nærlys på min potte !!

Er det natpotten du snakker om - det er jo ikke så godt. Så er det jo ikke
til at finde på potte

:)

--
Per

Fra : BJ

Dato : 16-02-09 16:16

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det natpotten du snakker om - det er jo ikke så godt. Så er det jo ikke
> til at finde på potte
>
> :)

Som jeg har sagt en gang i tidernes morgen her i NG. "Al bil til under 2
mill. kr. i Danmark...er en potte"...;)

mvh/Bjørn J.