Side spejl ødelagt i vaskehal :(
Fra : Lars

Dato : 14-02-09 10:17

hej, kæresten ville lige vaske Octaviaen, plejer altid at vaske hos den
lokale shell, da jeg får rabat der, men det var lang kø så hun valgte
texaco, da vasken var færdig ser hun at den har ødelagt venstre side
spejl.
Går ind til ham der har tanken og hører til hvad hun skal gøre, men han
siger at han ikke har en forsikring der dækker.
Bilen er fra midt i 08, så det er selvfølgelig meget ærgeligt.

Hvad nu... skal vi bare selv betale et nyt spejl, eller hvad er der at
gøre ?

ps. ved godt at vi burde vaske i hånden så det behøver i ikke skrive :)

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-02-09 10:23

Lars skriver:

> Går ind til ham der har tanken og hører til hvad hun skal gøre, men han
> siger at han ikke har en forsikring der dækker.

Står det ikke på vaksehallen at de ikke dækker både det ene og det
andet?

Det gør der de fleste steder. Så er de fri for at betale nye spejle til
dem der ikke kan finde ud af at parkere i midten af vaskehallen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian H

Dato : 14-02-09 10:49

> [...]
>
> Det gør der de fleste steder. Så er de fri for at betale nye spejle til
> dem der ikke kan finde ud af at parkere i midten af vaskehallen.

Så var det nok bedre at skrive at man skal parkere midt i hallen, men det
andet er selvf. meget nemmere

Fra : Lars

Dato : 14-02-09 10:54

Klaus D. Mikkelsen forklarede den 14-02-2009:
> [...]
>
> Det gør der de fleste steder. Så er de fri for at betale nye spejle til
> dem der ikke kan finde ud af at parkere i midten af vaskehallen.

Der er "rør" i bunden af vaskehallen, dem tror jeg aligevel ikke hun
har fået den presset op over :)

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : oz3bto

Dato : 14-02-09 11:26

"Lars" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
> Klaus D. Mikkelsen forklarede den 14-02-2009:

> Der er "rør" i bunden af vaskehallen, dem tror jeg aligevel ikke hun har
> [...]

Mindes at en octavia er næsten lige så bred som en passat.. En passat skal
ikke stå ret meget forkert før at spejlene er i fare.. Et par taxaer er set
skadet på den konto da taxas egen vaskehal er en af de smalle
Står også på porten "HUSK SPEJLE OG ANTENNER"
En ~45cm antenne midt på taget af en passat kan krølles TEMLIG meget

Fra : Thore Jensen

Dato : 14-02-09 11:49

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Lars skriver:
Om han er forsikret eller ej er ikke dit problem!

> [...]

> Det gør der de fleste steder. Så er de fri for at betale nye spejle til
> dem der ikke kan finde ud af at parkere i midten af vaskehallen.

De kan skrive lige hvad de vil, det fritager dem ikke for almindelige
forpligtelser overfor forbrugerne!
Det som er spørgsmålet her er om din kæreste har handlet groft uagtsom -
f.eks. ikke slået spejlene ind eller om det er en fejl på maskinen som
er skyld i skaden!

Thore

Fra : Brian H

Dato : 14-02-09 13:19

"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i meddelelsen
> Det som er spørgsmålet her er om din kæreste har handlet groft uagtsom -
> f.eks. ikke slået spejlene ind eller om det er en fejl på maskinen som er
> skyld i skaden!

Jeg har en ældre model Octavia end den omtalte, men her skal jeg ikke nyde
noget af at slå spejlene ind! Det er prøvet med det resultat at børsterne
"flåede" spejlet 180gr. den "modsatte" vej så spejlet pegede fremad i stedet
for bagud. Det lød ikke særligt godt. Kort tid efter opdagede jeg at varmen
i sidespejlet ikke fungerede, men det har muligvis ingen sammenhæng.
Heldigvis skete der ikke andet en psykiske skader ;)

Fra : KimH

Dato : 15-02-09 10:01

> [...]
> f.eks. ikke slået spejlene ind eller om det er en fejl på maskinen som er

Er det groft uforsvarlig ikke at slå spejlene ind ? det har jeg da aldrig
gjort ,og der står heller ikke i instruktionsbogen at man skal på VW Golf V
KimH

Fra : Thore Jensen

Dato : 15-02-09 13:21

KimH skrev:

> Er det groft uforsvarlig ikke at slå spejlene ind ? det har jeg da
> aldrig gjort ,og der står heller ikke i instruktionsbogen at man skal på
> VW Golf V
> KimH

Man vil nok forsøge at gå efter det i mange tilfælde, fordi det regnes
for almindelig kendt at der er stor chance for at få en skade på spejlene.

Står der i instruktionsbogen at man ikke skal eller står der blot ikke
noget om at man bør gøre det?

Thore

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-09 12:02

Lars <lcbfjern@dettemail.dk> wrote in

> Går ind til ham der har tanken og hører til hvad hun skal gøre, men han
> siger at han ikke har en forsikring der dækker.

At de ikke har en forsikring der dækker er bare ærgeligt for dem. Det har
de nu nok alligevel uanset hvad ekspedienten siger.

Meld det til din egen forsikring og håb på det bedste. Sandsynligvis vil
tanken afslå hvis ikke du har en underskrift fra tankpasseren eller
billeder af at vaskehallen er ved at ødelægge bilen (ja, så nemt er det for
en tankstation at løbe fra ansvar). Evt. lav en aftale med forsikringen om
at hvis ikke tanken vil dække så skal det ikke være en forsikringssag, så
sparer du selvrisiko og prisstigning hvis du ellers vil blive udsat for den
slags.

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 14-02-09 14:01

On 14 Feb 2009 11:02:29 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Lars <lcbfjern@dettemail.dk> wrote in

Hvilket er et forkert svar, de skal svare at de intet ansvar har på de
opståede skade med henvisning til deres ansvarsfraskrivelse (som er
meget tydelig i de fleste vaskehaller).
Det er lige før at man kan påstå at de ved at svare så dumt har
påtaget sig ansvaret, men den ender meget hurtigt i "påstand mod
påstand".

> [...]
>tanken afslå hvis ikke du har en underskrift fra tankpasseren eller
>billeder af at vaskehallen er ved at ødelægge bilen (ja, så nemt er det for
Alle vaskehaller har skiltning med at de ikke dækker skader på lister,
spejle, antenner og evt. andet udstyr.
Det er en ansvarsfraskrivelse de har opbygget igemmen lang tid lige
præcist fordi den er dækkende.
De har prøvet at folk vil have erstatning for alt muligt der er gået i
stykker i en vaskehal, de har også måtte tage flere retsager (og det
er lige her at de har lært hvad ansvarsfraskrivelsen skal indeholde
for at den dur).
Tror du ikke at de har prøvet "turen" flere gange end bilisten har ?

> [...]
>sparer du selvrisiko og prisstigning hvis du ellers vil blive udsat for den
Den aftale er der pr automatik, man bliver stillet overfor muligheden
for selv at betale skaden hvis men hellere vil det.

/Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-02-09 00:25

Hans Kjærgaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in

> Alle vaskehaller har skiltning med at de ikke dækker skader på lister,
> spejle, antenner og evt. andet udstyr.

Nu skal du passe på du ikke falder i samme hul som tankpasseren ;) Det er
ikke alle stationer der har den besked - der hvor jeg plejer at vaske står
der at de ikke dækker skader på eftermonteret ekstraudstyr (husker ikke om
der står uoriginalt eller om det er alt eftermonteret udstyr). Mao, udstyr
der er standard på bilen tager de ansvar for.

Fra : Henning

Dato : 14-02-09 14:06

On Sat, 14 Feb 2009 10:17:16 +0100, Lars <lcbfjern@dettemail.dk>
wrote:

> [...]
>siger at han ikke har en forsikring der dækker.
>Bilen er fra midt i 08, så det er selvfølgelig meget ærgeligt.

Oplevede noget tilsvarende med min Mazda for nogle år siden. Her var
det dog vinduesviskeren, som børsten fik fat i og den rev hele armen
skæv. Q8-indehaveren afviste, mit eget forsikringsselskab afviste
også. Jeg kørte til mit Mazda-værksted, og bad dem sende regningen til
Q8. Siden har jeg ikke hørt fra dem, så den er sikkert betalt.

Fra : Brian H

Dato : 14-02-09 14:44

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> også. Jeg kørte til mit Mazda-værksted, og bad dem sende regningen til
> Q8. Siden har jeg ikke hørt fra dem, så den er sikkert betalt.

Utroligt at værkstedet gik med til det :)

Fra : Henning

Dato : 14-02-09 15:34

On Sat, 14 Feb 2009 14:44:08 +0100, "Brian H" <brian@something.com>
wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

>Utroligt at værkstedet gik med til det :)

Tja, de kendte mig i forvejen. Hvis Q8 ikke havde betalt den var de
kommet til mig, bare rolig. Men i og med en viskerarm koster ~400,-
gad Q8 nok ikke engang diskussionen?

Fra : Peter Fischer

Dato : 14-02-09 20:00

Lars skrev:

> [...]
> Bilen er fra midt i 08, så det er selvfølgelig meget ærgeligt.
>
> Hvad nu... skal vi bare selv betale et nyt spejl, eller hvad er der at

Seriøse servicestationer plejer at have politik om at så længe
vejledningen er fuldt ... dvs. antenner afmonteret, sidespejle foldet
ind osv ... så dækker servicestationen ved evt. skader.

Kan sidespejle ikke foldes ind plejer de også at dække ved skader med
mindre det lugter af forsikringssvindel.

Jeg tør ikke vaske bil hos forpagter, dealer, franchisetager eller hvad
de nu hedder

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-02-09 20:17

"Lars" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> gøre ?
>
> ps. ved godt at vi burde vaske i hånden så det behøver i ikke skrive :)

Bare vær glad for at det kun var et sidespejl:
http://www.youtube.com/watch?v=45lkvjX7VPs&feature=related

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Pallejc

Dato : 15-02-09 20:55

> Bare vær glad for at det kun var et sidespejl:
> http://www.youtube.com/watch?v=45lkvjX7VPs&feature=related
>

> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Noget for pladesmeden:
> http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f

Det mest åndsvage ved den video er at manden lige har vundet 10.000$ i et
hjemmevideoprogram, der fortalte han at en ny dør kostede 3500$

Palle

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-02-09 21:09

Pallejc wrote:
> [...]
>
> Det mest åndsvage ved den video er at manden lige har vundet 10.000$
> i et hjemmevideoprogram, der fortalte han at en ny dør kostede 3500$

Hvem er det der udleverer de der overvågnings videoer.
Har tit og ofte undret mig over at de i det hele taget kommer ud til
offentligheden.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henning

Dato : 16-02-09 17:57

>Hvem er det der udleverer de der overvågnings videoer.
>Har tit og ofte undret mig over at de i det hele taget kommer ud til
>offentligheden.
For et par måneder siden, da Finn Nørbygaard kørte fra en
benzin-regning, var det en (nu tidligere) ansat der afleverede
billeder til pressen. Så mon ikke det er det samme her?