skærmen går i 'koks' på iMac.
Fra : Erling Hansen

Dato : 14-02-09 18:40

Min iMac G5 er begyndt at gå i 'koks'. Den starter med nærmest at
bryde op i mange striber, lidt senere også i små blokkke og så ryster
hele skærmen og kan ikke bruges !
Så kommer der en opfordring til at slukke computeren ved at trykke nogle
sekunder på power-knappen. Når jeg så starter op igen kan jeg godt
risikere, at den virker helt OK - en gang eller to. Der dukker i hvert
fald en meddelelse op som siger noget om 'unsolved kerned problem' og så
en hel masse tal og linier o.s.v.

Nu spørger jeg så nogle af de her kloge folk, om jeg kan nøjes med at
geninstallere OS X, eller om jeg bliver nødt til at entrere med f.eks.
Humac - som jeg kan forestille mig skal have en mindre bondegård.
mvh
Erling

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-09 18:46

On 2009-02-14 18:39:49 +0100, fxeh-dh@mail.dkfx (Erling Hansen) said:

> [...]
> geninstallere OS X, eller om jeg bliver nødt til at entrere med f.eks.
> Humac - som jeg kan forestille mig skal have en mindre bondegård.

Der er tale om en kendt fejl. Desværre er du for sent ude mht garantien
på denne fejl som Apples ellers havde forlænget med 2-3 år, sidste
mulighed var 15/12/2008. Du kan selvfølgelig fedte for din forhandler
eller Apple selv, men min erfaring siger mig at det er et dødfødt
projekt.

http://www.apple.com/dk/support/imac/repairextensionprogram/

IMHO kan det ikke svare sig at reparere den i og med du selv skal betale.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Erling Hansen

Dato : 15-02-09 15:04

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> skrev:

> [...]
>mvh. Morten Reippuert Knudsen
>
>"Besides, if you can't get a decent kernal panic
> or two in a month, what's the point of living?"
Jeg har mailet på mine knæ - så må vi se hvor
blødhjertede de er på Apple. Ellers har du nok
ret: Det bliver en ny, hvis jeg selv skal betale.
mvh Erling Hansen