Bliv dog hjemme (Dem med sommerdæk)
Fra : oz3bto

Dato : 13-02-09 09:59

Kørte fra Billund kl 06.30 mod Kolding (ca 36km) pga. vejret vælger jeg
turen over Vingsted (for de lokal kendte) .. Mødte adskellige biler der
sneglede sig afsted med 40kmt elller mindre.. Der var ellers godt med bid i
sneen... 7.30 var jeg endelig i Kolding

På turen retur var der kommet en del mere trafik.. Turen tog nu næsten 1½
time

Nu ved jeg at der her i gruppen er en del der køre på sommer/helårs dæk og
siger at i lader bilen stå når det giver sne.... Lod i bilen stå idag ? ..
Eller var det jer jeg måtte ligge og nosse bagefter ?

Da vi nåede motor trafik vejen ved lufthavnen fik jeg ihvertfald nok
Overhalede 3 biler og havde så de næste 7 km for mig selv.. 80kmt INGEN
problemer med hverken styre eller bremse selvom der lå en del sne på vejen

Fra : Knut

Dato : 13-02-09 10:57

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message
> [...]
> Overhalede 3 biler og havde så de næste 7 km for mig selv.. 80kmt INGEN
> problemer med hverken styre eller bremse selvom der lå en del sne på

I hvert fald ikke før du evt. måtte møde en forhindring, hvor du måtte have
behov for at styre og bremse!!!

Du har tilsyneladende ingen fornemmelse for, hvad der sker NÅR du har behov
for stoppe - alle kan du køre (for hurtigt) så laænge det går godt - men
ikke alle satser som du!

Knut

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-02-09 11:15

Knut skrev:
> "oz3bto" <no@in.dk> wrote in message

Inden der er en der bevæger sig for meget ud på den tynde is tror jeg I
to skulle prøve at sammenligne km kørt/år.

Ok, jeg ved godt at der er visse der ikke tæller km kørt erhvervsmæssigt
med i det spil, men alligevel.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 13-02-09 12:41

> Inden der er en der bevæger sig for meget ud på den tynde is tror jeg I to
> skulle prøve at sammenligne km kørt/år.

Så har man kørt rigtig mange kilometer står ens bil bedre fast i sneen,
eller hvad er det lige du hentyder til?

Martin Kaltoft

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-02-09 17:43

Martin Kaltoft skrev:
> Så har man kørt rigtig mange kilometer står ens bil bedre fast i sneen,
> eller hvad er det lige du hentyder til?

Eller man har en lille bitte smule mere erfaring i hvordan man behandler
en bil.

Jeg ved så godt at erfaring er ugleset herinde. Men man kan jo ikke bare
tage den af og hænge den væk som en overfrakke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-02-09 21:51

Finn Guldmann wrote:

> [...]
>
> Jeg ved så godt at erfaring er ugleset herinde. Men man kan jo ikke
> bare tage den af og hænge den væk som en overfrakke.

Indtil videre har det da ikke voldt meget besvær for en del herinde

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 13-02-09 11:31

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du har tilsyneladende ingen fornemmelse for, hvad der sker NÅR du har
> behov for stoppe - alle kan du køre (for hurtigt) så laænge det går godt -

Knut - du skriver som er du vant til 2-hjulstræk og sommerdæk i seen.
Altså har du ingen forudsætning for at blande dig.

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : oz3bto

Dato : 13-02-09 11:37

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Knut - du skriver som er du vant til 2-hjulstræk og sommerdæk i seen.
> Altså har du ingen forudsætning for at blande dig.

Kørte nu i taxaen som for tiden er en passat ...skuikke meget 4wd over den
:P

Fra : Knut

Dato : 13-02-09 11:43

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> wrote in message

> "Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Knut - du skriver som er du vant til 2-hjulstræk og sommerdæk i seen.
> Altså har du ingen forudsætning for at blande dig.

Jeg kender ikke noget til snefaldet i det sydjyske - men er der sne af
betydning er det ikke ansvarligt at køre 80 km/t uanset hvilke dæk du
anvender.
Du skal både tage hensyn til din egne sikkerhed og ikke mindts dine
medtrafikanters.

Knut

Fra : Klaus G.

Dato : 13-02-09 11:51

> [...]
> anvender.
> Du skal både tage hensyn til din egne sikkerhed og ikke mindts dine
Store lige landeveje, ingen biler i miles omkreds. Så sker der ikke noget
ved at køre 80kmt på nyfalden sne. Det står man trods alt ok fast i. I lande
hvor folk er vant til at køre i sne, der er 80kmt ikke noget problem.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-02-09 19:06

"Knut" krev
> Jeg kender ikke noget til snefaldet i det sydjyske

Nej det ...
203 mellem Vejle og Kolding brugte ca 10 min ekstra på turen i morges
80 km/t på motorvej med de rigtige dæk er sikkert ikke så galt endda
Latbilerne holdt til gengæld på kryds og tværs op ad Mølholmbakken (Vejle
mod Fredericia)) i morges
Temperaturen er for lav til at saltet virker effektivt så bliver det hele
til brun sæbe :(

Hvornår begynder man at indse at der skal andre boller på suppen mht
glatførebekæmpelse når temperaturen dratter under de 10 grader om natten?

- Peter

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-02-09 21:52

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
>
> Hvornår begynder man at indse at der skal andre boller på suppen mht
> glatførebekæmpelse når temperaturen dratter under de 10 grader om

Glatføre bekæmpelse på Thule foregik med grus.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Henrik B.

Dato : 13-02-09 23:10

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kender ikke noget til snefaldet i det sydjyske - men er der sne af
> betydning er det ikke ansvarligt at køre 80 km/t uanset hvilke dæk du
> anvender.

Ok, så størstedelen af alle svenske bilister er totalt uansvarlige i
sneperioderne af vinterhalvåret?

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 14:22

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse

> Altså har du ingen forudsætning for at blande dig.

I glemmer ALLE sammen det faktum, at sneen
sjældent ligger permanent på de gode hovedveje.
Idag var der 2 fede spor på udturen, og hele
vejen hjem var blot våd pga. salt.
1 time kan gøre rigtig meget hvis bare
vejfolket gør deres arbejde med rettidig omhu.

Så hvad er i ræd for ?

Fra : Klaus G.

Dato : 13-02-09 11:24

> Nu ved jeg at der her i gruppen er en del der køre på sommer/helårs dæk
> og siger at i lader bilen stå når det giver sne.... Lod i bilen stå idag ?
> .. Eller var det jer jeg måtte ligge og nosse bagefter ?
Selvfølgelig gjorde de det, det er jo "alle de andre" som er fejlen her.

Jeg sad i dag og ventede bagved en som ikke kunne komme igang over et
fartbump herude hvor jeg bor. Jeg måtte ud at hjælpe med at skubbe, det
måtte ham bagved mig også. Hans dæk lignede den type mønster her:
http://www.discounttiredirect.com/product/tires/gdyhzm.ang.jpg

Jeg prøvede for sjov selv lige at stoppe på det lille bump, ingen problemer
overhovedet med vinterdæk.

Det blev ikke bedre inde i byen(Holstebro). På Frøjkvej ved
Tankstationen(ikk den ved Netto). Der måtte man igen vente på folk og deres
sommerdæk. De kunne simpelthen ikke få bilen igang opad den lillebitte
bakke.

Fra : Knut

Dato : 13-02-09 11:44

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Tankstationen(ikk den ved Netto). Der måtte man igen vente på folk og
> deres sommerdæk. De kunne simpelthen ikke få bilen igang opad den

Det fortæller vist mere om folkets køreevner end om dæktypen!

Knut

Fra : Klaus G.

Dato : 13-02-09 11:48

> Det fortæller vist mere om folkets køreevner end om dæktypen!
Når antispind kontrol ikke kan styre bilens igangsætning, så er der
ingenting der kan.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-02-09 12:32

On Fri, 13 Feb 2009 11:47:34 +0100, "Klaus G."

Jaså?!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 13-02-09 19:13

Isang tao pinangalanan, Klaus G. nagsulat:

>Når antispind kontrol ikke kan styre bilens igangsætning, så er der
>ingenting der kan.

Virkelig?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-02-09 10:40

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i meddelelsen
> Isang tao pinangalanan, Klaus G. nagsulat:

> Virkelig?

Topgear .. man prøvede at køre op ad en svag stigning med og uden antispin
.... kun med antispin på lod det sig gøre.

Det var så Clacksons test - og din?
--
Per

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-02-09 13:34

"Per Henneberg Kristensen" <> skrev i meddelelsen ...

> Det var så Clacksons test - og din?

Hvem påstår at Clarckson er troværdig?
Det er jo kun underholdning han laver og langt fra dokumentar.

mvh
Henning

Fra : Klaus G.

Dato : 15-02-09 13:58

> Hvem påstår at Clarckson er troværdig?
> Det er jo kun underholdning han laver og langt fra dokumentar.
http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
4:35

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-02-09 00:18

Klaus G. skrev:
> http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
> 4:35

Hvordan mon de kom op af en 10% stigning før ESP?

Op kom de.

Jeg er rimelig overbevist om at de nok godt kunne finde en nordmand der
var kommet op uden ESP.

Men selvfølgelig nok også uden at træde klampen i bund.

--
Mvh Finn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-02-09 00:20

Finn Guldmann skrev:
> Hvordan mon de kom op af en 10% stigning før ESP?

Antispin og ikke ESP, selvfølgelig. :-$

--
Mvh Finn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-02-09 18:34

Finn Guldmann wrote:

> Antispin og ikke ESP, selvfølgelig. :-$

Kæder + sand kan nogen gange gøre underværker

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-02-09 18:26

Isang tao pinangalanan, Per Henneberg Kristensen nagsulat:

>Topgear .. man prøvede at køre op ad en svag stigning med og uden antispin
>... kun med antispin på lod det sig gøre.
>
>Det var så Clacksons test - og din?

Der er antispin på vores dobbeltdækkerbusser. Det er konstrueret så
"Åndsvagt" at det bremser ALLE hjulene når det aktiveres. Det er noget
af et problem ved to af mine stoppesteder når der er is på vejen.
Den løsning jeg har fundet frem til at snyde Antispinsystemet er, at
trække håndbremsen- træde speederen i bund- og så hurtigt slippe
håndbremsen så bussen "hopper" frem.
Det svarer lidt til at man "pumper" koblingspedalen for at få
køretøjet til at flytte sig når det er kørt fast i sne eller is.
Det er lidt svært at beskrive med ord, men det er gammel lærdom fra
tiden før forhjulstræk og abs,alb,esp,trc osv.osv...

I min egen bil med baghjulstræk, trækker jeg blot håndbremsen så det
spinnende hjul bremses ned og der kommer lige meget træk på begge
baghjul... det er også gammel lærdom...
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-02-09 21:13

Claus Frørup wrote:

> abs,alb,esp,trc osv.osv...

abs,alb,esp,trc er kendte forkortelser, men hvad pokker er osv for noget?
Synes ikke jeg har set det på nogen bil.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-02-09 22:12

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>abs,alb,esp,trc er kendte forkortelser, men hvad pokker er osv for noget?
>Synes ikke jeg har set det på nogen bil.

Overdrive Speed Verification.
Obnoxious Solicitation venue.

Det er specifikt anvendt på det Nordamerikanske markede i
forsikringssammenhæng
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : oz3bto

Dato : 13-02-09 22:31

> Når antispind kontrol ikke kan styre bilens igangsætning, så er der
> ingenting der kan.
>

> --
> Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
> www.seth-enoch.dk

JO!!!!

f.x. mercedes vito rwd.. Den kan sidde fast på en dugvåd græsplæne (næsten)
... Slår man så antispin fra så kan man få den til at arbejde sig ud .. en
går ikke med antispin slået til

Passaterne sidder nu også ret nemt fast hvis esp er slået til

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-02-09 12:51

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Tankstationen(ikk den ved Netto). Der måtte man igen vente på folk og
> deres sommerdæk. De kunne simpelthen ikke få bilen igang opad den

Jeg synes det er helt utroligt, at du overhovedet tør køre bil.
Det eneste du har øje for, er om hvilken dækmontering andre bilister kører
med.
Vejskilte og, gud ved hvad andet, det overser du derimod i din iver, efter
at se på gummi.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-02-09 12:53

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> i sneen... 7.30 var jeg endelig i Kolding
>
> På turen retur var der kommet en del mere trafik.. Turen tog nu næsten 1½

Og du er helt sikker på, at alle de langsomme havde sommerdæk på?

> Nu ved jeg at der her i gruppen er en del der køre på sommer/helårs dæk
> og siger at i lader bilen stå når det giver sne.... Lod i bilen stå idag ?
> ..

Jeg har ikke været på gaden i dag (selvom der ikke er faldet sne her).

> Eller var det jer jeg måtte ligge og nosse bagefter ?

Du ska' ikke ligge og "nosse" bag mig, jeg er strait

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : ShutEye

Dato : 15-02-09 11:38

> Og du er helt sikker på, at alle de langsomme havde sommerdæk på?

Hehe ja den har jeg lige gang i i en anden tråd :)

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 14:19

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sneglede sig afsted med 40kmt elller mindre.. Der var ellers godt med bid
> i sneen... 7.30 var jeg endelig i Kolding

Det er cotume i vejrudsigte at de siger, man skal tage
hjemmefra i god tid.
Måske netop fordi farten aldrig er som på
en varm sommerdag når der er cm-tykt sne.
Intet unormalt i dêt.

> Nu ved jeg at der her i gruppen er en del der køre på sommer/helårs dæk
> og siger at i lader bilen stå når det giver sne.... Lod i bilen stå idag ?
> ..

Nej. Der var saltet der vi kørte og vejen blot våd.

> Eller var det jer jeg måtte ligge og nosse bagefter ?

'Nosse' ?
Du må acceptere, nogle tar' deres forholdsregler
når der ligger sne...
Træls når visse typer vil mase sig frem og dermed
skabe unødig stress på vejene.

> [...]
> Overhalede 3 biler og havde så de næste 7 km for mig selv.. 80kmt INGEN
> problemer med hverken styre eller bremse selvom der lå en del sne på

Vi lå så kun på ca. 70 på vores sommerdæk.
Vi nåede dog både at få 'jobbet' turen krævede
klaret og nå hjem til frokost.
Mertid ialt modsat en sommerdag ?
Ca. 10 minutter effektivt...

Fra : JK

Dato : 13-02-09 18:54

> [...]
> Overhalede 3 biler og havde så de næste 7 km for mig selv.. 80kmt INGEN
> problemer med hverken styre eller bremse selvom der lå en del sne på
Tja jeg lå med 60 km/t på en sneglat landevej i sydjylland, og syntes nu det
var en fin fart, men det gjorde ham der stod forsent op ikke han overhalede
nok med en 80-90 km/t ca. et par kilometer længere henne havde han så valgt
at "parkere" sin bil i grøften kunne se han stod ude og gloede på sin bil og
tog sig til hovedet så kørte ind til siden og spurgte om han var ok det
sagde han ja til og han så ikke skadet ud, så sagde jeg pænt farvel til ham
og kørte videre, hvem kom mon forsent på arbejde.

PS. havde ikke plads på forsædet i bilen da den var stoppet til med var, så
kunne ikke tilbyde ham et lidt, og tror heller ikke jeg hävde gjort det
alligevel han kunne bare have kørt efter forholdene

Hilsen

Johnny

Fra : oz3bto

Dato : 13-02-09 22:41

"JK" <jkp6670haderspamsaasletbaredetfraspamoghertil@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4995b3b7$0$1849$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> [...]
> så kunne ikke tilbyde ham et lidt, og tror heller ikke jeg hävde gjort det
> alligevel han kunne bare have kørt efter forholdene

Det betyder meget hvordan bilen køres og bestemt hvilke dæk man har på.. Et
vinterdæk er ikke bare et vinter dæk

Fejlen 90% af danske billister gør når bilen skrider ud er enten at rive
umotiveret i rattet med dertilhørende udskridning.. Når bilen så skrider ud
hugger de bremsen i også har vi balladen.. Man kan ha alt det ABS ESP ATS og
hvad et nu alt sammen hedder hjælper nada hvis man reagere sådan

Nej hold fast i ratttet knald koblingen ned også vælg om du vil bremse
eller styre.. Kun en af tingene virker af gangen...

Jeg kørte selv 80-90kmt imorges hvor jeg kunne komme til det men gider sku
ikke ligge tæt på og presse folk .. i sådan en vejr overhaler man jo ikke
lige så hurtig

Fra : Martin Bak

Dato : 13-02-09 22:46

> Nej hold fast i ratttet knald koblingen ned også vælg om du vil bremse
> eller styre.. Kun en af tingene virker af gangen...

Ja, og når det rigtigt er sjovt, og driverne ligger i metershøjde, så er det
vigtigt at have gode vinterdæk og aldrig tabe farten, for så sidder man
først fast, og så kan det blive farligt når de næste kommer. Et fornuftigt
omdrejningstal i 2. eller 3. gear, og godt fast tag i rattet . Den
mindste tøven, så sidder man der.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Tom

Dato : 13-02-09 20:01

> [...]

> og siger at i lader bilen stå når det giver sne.... Lod i bilen stå idag ?
> .. Eller var det jer jeg måtte ligge og nosse bagefter ?

Nej jeg lader aldrig bilen stå....hvorfor skulle jeg også det. Kommunen har
strøet så meget salt her at vejene er knastørre og ikke så meget som et
snefnug.

Hvorfor overhalede du ikke bare?

--
Tom

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 13-02-09 22:22

oz3bto wrote:
> [...]
> problemer med hverken styre eller bremse selvom der lå en del sne på vejen

Jeg kører dagligt fra NØ-fyn til Århus for at komme på arbejde (og retur).

Her til morgen oplevede jeg rigtig mange der nossese sig afsted med
meget moderat hastighed på den vestfynske motorvej og hele vejen op til
Vejle-fjord broen - mig selv inclusive - FORDI FØRET IKKE VAR TIL MERE.

Vinterdæk er en god ting men de kan ikke erstatte omtanke samt at følge
trafikken.

En anden pointe: Det kan godt være at DU kan kan køre hurtigere i
smattet føre og kan standse i en nødsituation men hvad gavn har du af
det når ham bag dig knalder op i dig fordi du står bedre fast på vejen
end ham??? Ingen tvivl om at du har retten helt på din side - men du har
også en bulet bil...

/Lars

Fra : Martin Bak

Dato : 13-02-09 22:38

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:4995e468$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> bag dig knalder op i dig fordi du står bedre fast på vejen end ham???
> Ingen tvivl om at du har retten helt på din side - men du har også en

Hvor vil du hen med det? Hvis man som forankørende bliver mødt af en
forhindring, så stopper man sgu da eller undviger. Hvis ham bagved ikke kan
det samme fordi han har glemt at få sutskoene af, så er det da helt og
holdent hans problem, og det skal da slet ikke influere på den forankørendes
kørsel eller fodtøj. Den bagvedkørende har kørt for tæt hvis det giver
anledning til problemer, men det er jo nærmere reglen end undtagelsen, at de
bagvedkørende kører for tæt. Hvad enten det er sommer eller vinter.
Dit argument kan ikke bruges til noget. Enhver har pligt til at sørge for
sin egen kontakt med asfalten. Og en afstand der er afstemt hermed til den
forankørende.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-02-09 10:44

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kan det samme fordi han har glemt at få sutskoene af, så er det da helt og
> holdent hans problem, og det skal da slet ikke influere på den

Det kan du jo så fortælle forsikringsselskabet, når du står med piskesmæld
og hovedpine i resten af dit liv.

Og det hjælper ikke at argumentere at du har hovedpine i forvejen, fordi det
bliver med garanti ikke bedre.

--
Per

Fra : Kåre

Dato : 15-02-09 09:26

> [...]
> Overhalede 3 biler og havde så de næste 7 km for mig selv.. 80kmt INGEN
> problemer med hverken styre eller bremse selvom der lå en del sne på

Tjekkede du med en katastrofeopbremsning?

Din irritation skyldes vel flere faktorer, som jeg mener du ikke kan "se":

Forestil dig at du helt vildt gerne vil ud at stå på skøjter på den
nærliggende sø.
Du er den første på søen, og du er squ ikke helt sikker på om isen er
sikker.
Så du prøver den lige så forsigtigt af, mens du ligner en der har skidt i
bukserne, mens du på stive ben stavrer hen over isen, og mærker efter om
vandet "er helt stift".
Samtidig dukker der et par unger op som var ude at skøjte i går, de ved at
isen er sikker. Så på med skøjterne og derudaf. Og mon ikke de får et godt
grin af dig der render rundt på isen, een fod af gangen?
Det jeg mener er bare, at du tilsyneladende er taxi chauffør, og har været
"på isen" hele dagen, og har fået en fornemmelse af om der er glat under
sneen, eller hvordan vejgrebet i det hele taget er.
Forestil dig en person som er mere forsigtig end dig (det må man gerne
være), som lige er kørt ud af garagen, og har fået det første chok fordi der
var mega glat hjemme på villavejen. Han vil naturligvis være ekstra
forsigtig ude på vejen, fordi han lige skal "prøve isen af", og blive
fortrolig med den.
Accepter det, ligesom andre må acceptere at du har valgt at "køre efter
forholdene".
Hvis ikke du kan acceptere at der findes lige så mange vurderinger af "efter
forholdene", som der findes biler på vejene, så burde din arbejdsplads IKKE
være på offentlig vej....

Samtidig gætter jeg på at din taxi har abs, asr, esp, og i øvrigt er en stor
slæde.
Hvis man puttede dig ind i min 20 år gamle Corolla, så ville du nok også
lige overveje om ikke forholdene er til lidt lettere speederfod end på en
sommerdag.

Og sådan lige en sidebemrkning, så består denne gruppe af mange indlæg om
sommerdæk/vinterdæk. Hveranden påstår at sommerdæk er det bedste året rundt.
Og den sidste halvdel skælder den gruppe ud som lytter til dem som anbefaler
sommerdæk/helårsdæk.......

mvh
Kåre