Hjælp til WordPress
Fra : Hugo

Dato : 13-02-09 12:17

Hej, jeg er blevet henvist til denne gruppe som den rigtige for følgende:

Jeg har overtaget en hjemmeside der er lavet i WordPress og som ligger hos
en udbyder.
Nu er det meningen jeg skal ændre og tilføje nye oplysninger/undersider, som
altså skal laves i WordPress. Har fået login til systemet/siden, men syntes
det er lidt svært at gå til, uden kundskab til andet end et støvet html.

Derfor, - er der nogle af jer der kan henvise mig til dansksproget
vejledning/bog om WordPress ?
Har selv søgt på Google uden det store resultat undtagen WP-forum:
http://wordpress.dk:80/forum/
som jeg har prøvet at registrere mig i, dog uden tilbagemelding så dette
forum eksisterer måske ikke mere ?

Venligst Hugo

Fra : Hugo

Dato : 13-02-09 12:22

Undskyld, der var fejl i foregående:
http://wordpress.dk:80/forum/ er forkert
det skal være http://wordpress.dk/forum/
---
Hogo

Fra : Leif Neland

Dato : 13-02-09 15:14

> Undskyld, der var fejl i foregående:
> http://wordpress.dk:80/forum/ er forkert
> det skal være http://wordpress.dk/forum/

Bare for et syns skyld: Det er ligegyldigt om du skriver :80 eller ej, da
port 80 er standard for http

Leif

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-02-09 18:51

Hugo wrote:
> Hej, jeg er blevet henvist til denne gruppe som den rigtige for følgende:

Tjah - det var vidst mig der henviste dig.

> [...]
> det er lidt svært at gå til, uden kundskab til andet end et støvet html.

Well - det bedste jeg kan sige er - gå i krig med manualen. WordPress
kan opbygges på en del forskellige måder - så der findes ikke en
"one-fits-all" løsning.

> Derfor, - er der nogle af jer der kan henvise mig til dansksproget
> vejledning/bog om WordPress ?

Desværre ikke - udover at bruge translate.google.com til at oversætte
guides du finder rundt omkring på google. Så får du formentlig noget
rimelig forståeligt dansk (eller alternativt et godt grin over dårligt
maskinoversat tekst).

> Har selv søgt på Google uden det store resultat undtagen WP-forum:
> http://wordpress.dk:80/forum/

Hvis man blot forespørg en manual - er det lidt svær. Du får heller ikke
de bedste brugbare svar ved at gå ned på et autoværksted og spørge om
hvordan du reparerer en Toyota - de kræver nok også du er mere specifik
om hvad problemet er.

> som jeg har prøvet at registrere mig i, dog uden tilbagemelding så dette
> forum eksisterer måske ikke mere ?

Aner det ikke :) Der sidder helt sikkert nogle brugere herinde der har
erfaring med WordPress (mig selv inklusiv). Men vi kan ikke skrive en
helt guide - men stil et spørgsmål her når du får et mere specifikt
problem - så er det nemmere at hjælpe.

Alternativt må du bruge nogle sekunder, minutter eller timer på google -
og lede efter danske guides. De fleste bruger de engelske guides - tror
desværre ikke der er stor forespørgsel på guides oversat til dansk.

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk