Slet knappen i formmail sender til takside~
Fra : Hans Andersen

Dato : 13-02-09 22:21

På min hjemmeside (alhagrafisk.dk) har jeg en formmail (fungerer)
med en send og en slet knap.
Send knappen sender godt nok mailen og går derefter til
tak-siden. Slet knappen sletter måske teksten, men det kan jeg
ikke se, for den går også til tak-siden.
Sen og slet koden har jeg lavet sådan inde i formen:
<input name="send" type="image" alt="Send mailen"
src="image/send.gif" border="0" />
<input name="reset" type="image" alt="Slet det indtastede"
src="image/slet.gif" border="0" />
Desuden kommer der en stiplet ramme på knapperne efter
aktivering.
Jeg har studeret Jørgen Farum Jensens Webdesign grundigt, men kan
ikke finde svaret.
mvh
Hans

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-02-09 11:57

Den Fri, 13 Feb 2009 21:20:31 +0000 skrev Hans Andersen:

> [...]
> Desuden kommer der en stiplet ramme på knapperne efter aktivering.
> Jeg har studeret Jørgen Farum Jensens Webdesign grundigt, men kan ikke

Du må jo et eller andet sted have oplyst hvad der skal ske når der
trykkes på knapperne?
Altså en "action". Ved slet knappen skal "action" måske være "Form reset"

---
Karl Erik.

Fra : Dan Storm

Dato : 14-02-09 17:27

Hans Andersen skrev:
> <input name="reset" type="image" alt="Slet det indtastede"
> src="image/slet.gif" border="0" />

input type="image" vil altid submitte formen.
Det er kun type="reset" der vil nulstille formen.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Hans Andersen

Dato : 15-02-09 09:09

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> input type="image" vil altid submitte formen.
> Det er kun type="reset" der vil nulstille formen.

Ja, men når jeg fjerner "image" er det standard knappen og ikke
den knap jeg har lavet.

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-02-09 17:39

Hans Andersen skrev:

> Slet knappen sletter måske teksten, men det kan
> jeg ikke se, for den går også til tak-siden.

En simpel måde at gøre det på, er at lade Slet
indlæse samme side igen, så bliver formen tømt.

På den måde skal du ikke involvere noget script.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Hans Andersen

Dato : 15-02-09 09:12

> En simpel måde at gøre det på, er at lade Slet
> indlæse samme side igen, så bliver formen tømt.

OK, det virker, men det må dog også kunne gøres - måske mere
rigtige - ved at bruge et script.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 23:29

On Sat, 14 Feb 2009 17:39:12 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

> En simpel måde at gøre det på, er at lade Slet
> indlæse samme side igen, så bliver formen tømt.
>
> På den måde skal du ikke involvere noget script.

Det er smartere at fjerne slet knappen, så folk ikke kommer til at
slette det indtastede, for det kan være ret irriterende!!!