Flere sider. "knapper" virker ikke
Fra : Maria Lanther

Dato : 13-02-09 19:18

Heej

Jeg har et kæmpe problem. troede at jeg kunne mit html men lige
på den her punkt er jeg helt lost. jeg er ved at lave en
hjemmeside har fået lavet design og sat nogen sider op. men jeg
kan ikke gøre så jeg kan komme ind på andet end forside.. Min
knapper ude i siden virker ikke.. ved simpelhen ikke hvordan jeg
får dem til det.. Håber nogen gider hjælpe mig..

link til min hjemmeside så i bedre kan se hvad jeg snakker om.

www.maanebi.tk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-02-09 19:51

Maria Lanther skrev:

> link til min hjemmeside så i bedre kan se hvad jeg snakker om.
> www.maanebi.tk

Jeg stilles videre til denne side:
http://phpnet.us/notify/1.php
som viser pop op-reklamer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-02-09 20:13

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Jeg stilles videre til denne side:
> http://phpnet.us/notify/1.php
> som viser pop op-reklamer.

Og den åbner flere af dem. Endda sådan at det tilsidesætter browserens
popupblokering.
Jeg skyndte mig at lukke siden igen.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-02-09 20:21

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

>Jeg stilles videre til denne side:
>http://phpnet.us/notify/1.php
>som viser pop op-reklamer.

Nej.

Det er pop-under, som har afløst pop-ups lige netop p.gr.a
pop-upblokkerne.

Men lige så irriterende.
--
Kerim

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 13-02-09 19:55

Maria Lanther skrev:
> [...]
> får dem til det.. Håber nogen gider hjælpe mig..
>
> link til min hjemmeside så i bedre kan se hvad jeg snakker om.

Fra en anden Newbie på området.

Mens jeg venter på at din side skal dukke op, lavede jeg lige en
revision af omkring 10-15 sider på mit eget site.

Jeg ved ikke hvad jeg skal bruge de eventuelle data eller lignende fra
swiftphp.com til ?

Og hvad skal jeg med en reklame for Travian, et online spil + at min
browser har lukket for min. 2 popup-vinduer. ?

--
Venlig hilsen
Ib K. Jensen

Fra : Maria Lanther

Dato : 13-02-09 22:30

Ib K. Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Og hvad skal jeg med en reklame for Travian, et online spil + at min
> browser har lukket for min. 2 popup-vinduer. ?

Jeg kan virkelig ikke forstå i får popups. for det gør jeg ikke selv (har
prøvet på 3 computere)
Her virker siden som den skal på nær selvfølgelig knapperne...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-09 22:37

Maria Lanther skrev:

> Jeg kan virkelig ikke forstå i får popups. for det gør jeg ikke selv (har
> prøvet på 3 computere)

Jeg har lige prøvet at hente din side. Der er ikke noget med
popopvinduer eller omdirigering.

> Her virker siden som den skal på nær selvfølgelig knapperne...

Det samme her.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-09 23:14

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg har lige prøvet at hente din side. Der er ikke noget med
> popopvinduer eller omdirigering.

Der står dog i koden til framesettet:

    <frame src="http://www.maria.noadsfree.com/Maria/" name="dot_tk_frame_content" scrolling="auto" noresize>

Dine links peger alle undtagen det første på

   http://www.maria.noadsfree.com/Maria/#

og det er den side man kikker på. Her er et eksempel fra koden:

Hvis du har en underside der hedder 'kontakt.htm', skal du lave
linket sådan her:

og så skal undersiden ligge i samme mappe som indgangsfilen.

--
Bertel

Fra : Maria Lanther

Dato : 14-02-09 00:45

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> linket sådan her:

> og så skal undersiden ligge i samme mappe som indgangsfilen.

Tusind tak.. Jubii det virker har godt nok brugt lang tid på det :D

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-02-09 06:39

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev

> Jeg har lige prøvet at hente din side. Der er ikke noget med
> popopvinduer eller omdirigering.

Underligt! Nu ser det også rigtigt ud hos mig.
Kan der have været DNS-fejl eller hackere inde over på det tidspunkt hvor
Kim Ludvigsen og jeg prøvede?

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 13-02-09 23:45

Maria Lanther skrev:

> Jeg kan virkelig ikke forstå i får popups. for det gør jeg ikke selv (har
> prøvet på 3 computere)
> Her virker siden som den skal på nær selvfølgelig knapperne...

Hej igen.

Jeg har lige været inde og kigge igen, og nu virker det åbenbart.

Jeg var lige inde og kigge på din kode ?

<head>
<title>Maria</title>
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" />
</head>

   Her : erstat # med navnet på den fil du vil vise
      kontakt.html

Til slut på siden ?

Fra : Maria Lanther

Dato : 14-02-09 00:38

> [...]
> <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" />
> </head>

>    Her : erstat # med navnet på den fil du vil vise

fik af vide af en klog en at hvis jeg satte blockquote ind så ville den ryggen
siden ind i Internet explore. for det gjorde ikke. men min browser ligger den
i midten..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-02-09 07:21

Maria Lanther skrev:

> fik af vide af en klog en at hvis jeg satte blockquote ind så ville den ryggen
> siden ind i Internet explore. for det gjorde ikke. men min browser ligger den
> i midten..

Det var et rigtigt skidt råd. Centrering skal løses på en helt
anden måde.

Der må ikke stå noget mellem </head> og <body>.

--
Bertel