arkivskab - smøring
Fra : Peter Holm

Dato : 12-02-09 19:26

Hej

Jeg har sådan et gammelt stål arkivskab af de helt tunge klassiske.
Skufferne er desværre begyndt at gå noget trægt.
Er det normalt man smører udtrækssystemerne på sådan nogle skabe indimellem
?

Mvh
Peter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-02-09 19:38

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skufferne er desværre begyndt at gå noget trægt.
> Er det normalt man smører udtrækssystemerne på sådan nogle skabe

Stearin(lys) er løsningen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-02-09 16:41

Preben Riis Sørensen har bragt dette til verden:
> "Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse

> Stearin(lys) er løsningen.

Da kun hvis det er træ der glider på træ.
Er det metal vil jeg bruge noget (tykt) fedt i et tyndt lag.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 15-02-09 00:14

Andersen [3650] <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> writes:

> Preben Riis Sørensen har bragt dette til verden:

> Da kun hvis det er træ der glider på træ.
> Er det metal vil jeg bruge noget (tykt) fedt i et tyndt lag.

Det vil nok ret hurtigt komme til at samle så meget parpirstøv, at
det bliver en rimelig gummiagtig substans, der virker stik mod
hensigten. Hvis spørgeren vælger at følge dette råd, vil jeg anbefale
at starte med en grundig afrensning, for at se om det ikke er
fedtbundet parpirsmuld der er det egentlige problem.

--
/Wegge