Skur til kolonihaven
Fra : Annipanni

Dato : 12-02-09 09:10

Jeg har et gammelt skur i min have, som trænger til fornyelse. Der
skal være plads til plæneklipper, redskaber + æbler i den ene ende og
et særskilt lille aflukke til das/muldtoilet. Kolonihaven befinder sig
i Århus.

Når jeg kigger hos Silvan virker skurene papagtige og jeg har hørt, at
de kan være besværlige at samle - ikke passer ordentligt sammen m.m.

Er der nogen der kender til et skur, jeg kan købe og evt. selv stille
op, som er bedre end discount og billigere, end at skulle hyre en
tømrer til at bygge det fra bunden? Jeg synes ikke at metalskurene
virker særlig rare, men de er måske O.K. i brug?

Jeg kan godt gøre noget selv, men er bestemt ikke nogen handykvinde.

Venlig hilsen A

Fra : Lars

Dato : 12-02-09 17:47

Annipanni skrev:
> [...]
> virker særlig rare, men de er måske O.K. i brug?
>
> Jeg kan godt gøre noget selv, men er bestemt ikke nogen handykvinde.

Min bror har banket sådan et Silvan-skur med platicglas i vinduet osv. i
sin nyttehave - med et separat rum, som kan bruges til das. Han bruger
så den en del til ophold og den anden del til redskaber.
Det var et af dem med såkaldte blokhusbrædder. Silvan har nogle endnu
dårligere skure, hvor man får det leveret i færdige sektioner.

To mand kunne sætte det med en hammer, en sav og en skruemaskine på en
weekend inkl. tagbelægning (følger ikke med).

Det passede ikke 100 pct. sammen alle steder, og noget af var noget
klejnt i det, bl.a. gulvet. Men nu står det, ser oven i købet nogenlunde
pænt ud, og det skal nok holde sine 15-20 år, hvis ikke der kommer en
storm som i 1999.

Jeg mener han gav 7.000-8.000 for det (ca. 10 kvm) - og han var rundt
hos adskillige byggemarkeder, carportforhandlere, for at finde et bedre
i samme prisklasse, men uden held. Han kunne sagtens få noget bedre i
såkaldt bjælkehytte-kvalitetkvalitet, men så var prisen også næste 3
gange så høj.

Han overvejede at bygge et selv og selv save træ til osv. ud fra nogle
tegninger fra nettet (se links), men konkluderede, at hverkan hans eller
mine evner, tålmodighed og værktøj (ingen strøm i haven!) ikke rakte til
det.

http://www.frede-plesner.dk/hytt97.htm

http://www.svenskttra.org/byggbeskrivningar/