Halogenpære med E14 sokkel
Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-02-09 16:44

Pæren i min udendørslampe er sprunget. Den er desværre ikke helt
almindelig, da den ligner en halogenpære til stiftmontage, der er
Frankensteinet sammen med en alminde E14 skruesokkel. Hverken mit
lokale byggemarked eller elektrikeren ville vedgå sig at have set
sådan en før, så jeg vil lige høre om der er nogen der har et bud
på hvem der kunne tænkes at have fremstillet den. Der er desværre
ikke hverken firmanavn eller type-nummer på den. Den eneste tekst
er "240V/75W".

Der er et billede af den på
<http://blog.wegge.dk/2009/02/12/hvad-er-det-for-en-paere/>

--
/Wegge

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-02-09 17:09

http://www.lampspecs.co.uk/Light-Bulbs-Tubes/JD-240-Volt-M7-SES-E14/JD-240V-75W-M7-SES-Clear-E14-Iwasaki

http://www.lamps-on-line.com/cgi-bin/gl_products.pl?HALOGEN|SINGLEENDEDHALOGEN-JD

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-02-09 17:13

Benny Nissen <benny@bennynissen.dk> writes:

> http://www.lampspecs.co.uk/Light-Bulbs-Tubes/JD-240-Volt-M7-SES-E14/JD-240V-75W-M7-SES-Clear-E14-Iwasaki
> http://www.lamps-on-line.com/cgi-bin/gl_products.pl?HALOGEN|SINGLEENDEDHALOGEN-JD

Tak for links, men de er desværre for lange til at kunne være i
lampen, hvis dækglasset også skal kunne skrues på igen :(

--
/Wegge

Fra : apollo14

Dato : 12-02-09 17:32

Anders Wegge Keller skrev:
> [...]
> på hvem der kunne tænkes at have fremstillet den. Der er desværre
> ikke hverken firmanavn eller type-nummer på den. Den eneste tekst

Kan du bruge sådan en
http://www.agenlys.dk/Stykliste.asp?Varenr=LYSKASTER%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20&produkt=LYSKILDER

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-02-09 17:38

apollo14 <apollo14dk@gmail.com> writes:

> Kan du bruge sådan en
> http://www.agenlys.dk/Stykliste.asp?Varenr=LYSKASTER%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20&produkt=LYSKILDER

Hvis den var 2-3 cm kortere, kunne den nok gå an. Der er ikke ret
meget mere end 5-6cm fra bunden af soklen til dækglasset, så den skal
ikke afvige ret meget fra den gamle, hvis den skal kunne være der.

--
/Wegge

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-02-09 18:23

Anders Wegge Keller sendte dette med sin computer:
> [...]
> på hvem der kunne tænkes at have fremstillet den. Der er desværre
> ikke hverken firmanavn eller type-nummer på den. Den eneste tekst

Det er vel bare en GU10 pære der er forsynet med
en e14 fatning.
Har kigget lidt i div kataloger og intet fundet

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Daniel P

Dato : 12-02-09 18:28

"Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i meddelelsen

> er "240V/75W".

Har nu ikke se sådan en fætter før, men en søgning på google efter "75w E14"
giver da lidt forskelligt
http://www.agenlys.dk/Stykliste.asp?Varenr=LYSKASTER%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20&produkt=LYSKILDER

Mvh Daniel

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-02-09 18:35

"Daniel P" <danielp@danielp.dk> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i meddelelsen

> Har nu ikke se sådan en fætter før, men en søgning på google efter
> "75w E14" giver da lidt forskelligt

Ja.

> http://www.agenlys.dk/Stykliste.asp?Varenr=LYSKASTER%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20&produkt=LYSKILDER

Fælles for dem alle, incl. den du har fundet ovenfor, er at de er for
lange :(

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-02-09 18:36

Andersen [3650] <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> writes:

> Anders Wegge Keller sendte dette med sin computer:

> Det er vel bare en GU10 pære der er forsynet med en e14 fatning.

Det er ikke meget galt at beskrive den som sådan.

> Har kigget lidt i div kataloger og intet fundet

Kedeligt, men tak fordi du tog dig tid til det. Jeg prøver at se om
der er en i vores indkøbsafdeling der kan genkende den.

--
/Wegge

Fra : Carsten

Dato : 12-02-09 18:45

"Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> wrote in message
> Pæren i min udendørslampe er sprunget. Den er desværre ikke helt
> almindelig, da den ligner en halogenpære til stiftmontage, der er
> Frankensteinet sammen med en alminde E14 skruesokkel.

vi har en indedørs lampe (m/lysdæmper) med sådan en fætter i. Der sad en
150w i da vi købte den men da den skulle skiftes købte vi en 75w istedet.
Jeg var i den lokale elforretning og der skulle den bestilles hjem. Konen
fandt den så et par dage senere i bilka til den halve pris naturligvis. Den
vi fandt hedder en Paulmann.

Carsten

Fra : Max

Dato : 12-02-09 18:59

Hej Anders

> på hvem der kunne tænkes at have fremstillet den. Der er desværre
> ikke hverken firmanavn eller type-nummer på den. Den eneste tekst
> er "240V/75W".

Der hvor de har solgt dig lampen, ja der har de vel også pærer ?

--
Mvh Max

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-02-09 19:07

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Hej Anders

> Der hvor de har solgt dig lampen, ja der har de vel også pærer ?

Jeg tvivler på at den gennemsnitlige ejendomsmægler gør i pærer, men
jeg skal da gerne forhøre mig hos ham imorgen, hvis du mener det er en
mulighed :)

Det er en lampe der er overtaget sammen med huset, og jeg vil ikke
til at ulejlighe sælger for sådan en detalje.

--
/Wegge

Fra : Max

Dato : 12-02-09 19:09

Hej Anders

> Det er en lampe der er overtaget sammen med huset, og jeg vil ikke
> til at ulejlighe sælger for sådan en detalje.

SÃ¥dan noget pjat :)

--
Mvh Max

Fra : Leonard

Dato : 12-02-09 19:20

Max wrote:

> SÃ¥dan noget pjat :)

nej, nej, så hellere sætte 100 usenetbrugere i sving med at gætte
sig frem, det er da alt for nemt at sende en mail til sælger med et
simplet spørgmål om hvor lampen er købt.

--
Leonard

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-02-09 19:25

"Leonard" <piper28a@gmail.com> writes:

> nej, nej, så hellere sætte 100 usenetbrugere i sving med at gætte
> sig frem, det er da alt for nemt at sende en mail til sælger med et
> simplet spørgmål om hvor lampen er købt.

Når jeg nu ikke har en mail-adresse, er det unægteligt temmeligt
svært.

--
/Wegge

Fra : Claus

Dato : 12-02-09 19:45

Hejsa,

> ikke hverken firmanavn eller type-nummer på den. Den eneste tekst
> er "240V/75W".
>
> Der er et billede af den på
> <http://blog.wegge.dk/2009/02/12/hvad-er-det-for-en-paere/>

Prøv at søge efter 'Halogen JD E14'

(JD er keyword)

/Claus

Fra : Poul Erik

Dato : 12-02-09 20:04

> [...]
> på hvem der kunne tænkes at have fremstillet den. Der er desværre
> ikke hverken firmanavn eller type-nummer på den. Den eneste tekst

Hej

Jeg mener den hedder Halolux Ceram http://www.rafa.dk/halolux_ceram.6

Prøv at søge på dette navn

Mvh. - Poul Erik

Fra : Poul Erik

Dato : 12-02-09 20:05

> [...]
> på hvem der kunne tænkes at have fremstillet den. Der er desværre
> ikke hverken firmanavn eller type-nummer på den. Den eneste tekst

Fandt dem her http://www.elvvs.dk/category.2591

Mvh. - Poul Erik

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 13-02-09 18:18

"Carsten" <carsten@noexists.dk> writes:

> Jeg var i den lokale elforretning og der skulle den bestilles
> hjem. Konen fandt den så et par dage senere i bilka til den halve
> pris naturligvis. Den vi fandt hedder en Paulmann.

Bilka havde den ikke, men Bauhaus på den anden side af vejen havde
heldigvis en. Og den jeg fandt der, hed også Paulmann.

--
/Wegge

Fra : JBH

Dato : 13-02-09 19:52

"Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på hvem der kunne tænkes at have fremstillet den. Der er desværre
> ikke hverken firmanavn eller type-nummer på den. Den eneste tekst

Hvis du f.eks Googler på "e14 75w" dukker der flere op, f.eks

http://www.lampspecs.co.uk/Light-Bulbs-Tubes/JD-240-Volt-M7-SES-E14/JD-240V-75W-M7-SES-Clear-E14-Iwasaki

Ps. husk at checke at spændingen passer (USA = 120v)

mvh
JBH