Kan man selv smørre en bærekugle ?
Fra : Peter

Dato : 12-02-09 13:40

Hej NG!

Jeg har været til syns og fået bilen kasseret

Et af problemerne var m.h.t. "selvopretningen" og en god ven har fortalt mig
at det måske kan være bærekuglerne der er "tørre". Der var ingen "slør"
eller slidtage i styrtøjet. Kan man selv smørre nogle sådanne bærekugler ?
Sidder de "frit" eller er de "pakket" ind ?

hilsen
Peter

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-02-09 13:51

Peter skrev:

> Kan man selv smørre
> nogle sådanne bærekugler ?

Normalt ikke.

> Sidder de "frit" eller er de "pakket" ind ?

Det er en enhed som man skifter samlet; sidst jeg købte nogen lå prisen på
en uoriginal på omkring 100 kr.

De kan dog godt være bøvlede at skifte hvis man ikke er vant til det.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Søren

Dato : 12-02-09 15:14

Peter skrev:
> [...]
> eller slidtage i styrtøjet. Kan man selv smørre nogle sådanne bærekugler ?

Snildt. En gang syrefrifrit fedt og en kanyle - så kan du give kuglerne
et skud fedt igennem gummimanchetten.

-Søren

Fra : Jens Andersen

Dato : 12-02-09 15:49

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "slør" eller slidtage i styrtøjet. Kan man selv smørre nogle sådanne
> bærekugler ? Sidder de "frit" eller er de "pakket" ind ?

Du for den hurtigste virkning ved at smøre med tynd olie til feks.
automatgearkasse. Der er andre muligheder for for dit problem feks. led i
ratakselen der går lidt tungt.

mvh.Jens

Fra : Armand

Dato : 12-02-09 21:59

Jens Andersen skrev:
> [...]
>>
> Du for den hurtigste virkning ved at smøre med tynd olie til feks.
> automatgearkasse. Der er andre muligheder for for dit problem feks. led i

Hvad med bare at bruge et par hundrede kroner på at få
kontrolleret/rettet sporingen?

Det koster at holde bil, og det er bilejeres dybe ønsker om at køre
gratis og springe lettest over gærder som disse der berettiger periodisk
syn :-|

--
Armand.

Fra : JBH

Dato : 12-02-09 20:20

> [...]
> "slør" eller slidtage i styrtøjet. Kan man selv smørre nogle sådanne
> bærekugler ? Sidder de "frit" eller er de "pakket" ind ?

Jeg tvivler på at at en bære eller styrekugle kan yde så megen modstand uden
at der hurtigt ville opstå slør. Et bud kunne være et defekt tårnleje

mvh
JBH

Fra : Torben E

Dato : 13-02-09 14:41

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> uden at der hurtigt ville opstå slør. Et bud kunne være et defekt tårnleje

Enig

Torben E

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-09 22:03

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> "slør" eller slidtage i styrtøjet. Kan man selv smørre nogle sådanne
> bærekugler ? Sidder de "frit" eller er de "pakket" ind ?

Der ville måske komme lidt mere hjælp, hvis du fortalte hvilken bil det
drejede sig om.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter

Dato : 12-02-09 22:49

> Der ville måske komme lidt mere hjælp, hvis du fortalte hvilken bil det
> drejede sig om.
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport