Ny bil til ca. 200k
Fra : Rane

Dato : 12-02-09 11:36

Hey hey.

Planlægger at købe en helt ny diesel bil i prislejet 200-220.000 med
plads til barnevogn og 2 autostole osv. Har kigget på følgende indtil
videre men er der andre gode alternativer i prisklassen?

- Ford Focus
- Skoda Roomster og Fabia
- Kia Cee'd SW
- Opel Astra Classic st.

4 ret forskellige biler mht. motor, udstyr osv. som der sikkert er
ret forskellige meninger om - og dem vil jeg gerne høre :)

Hvor meget kan man mon prutte om prisen på ovenstående modeller hos en
forhandler? (Han skal helst tage en Skoda Octavia 12/2000 1.9 TDI
90hk i bytte)

Rene

Fra : Anders Majland

Dato : 12-02-09 14:40

> Hvor meget kan man mon prutte om prisen på ovenstående modeller hos en
> forhandler? (Han skal helst tage en Skoda Octavia 12/2000 1.9 TDI
> 90hk i bytte)

Overvejet at sælge den privat - det får du samlet set nok mere ud af ...

(Forhandlerne står vist ikke ligefrem i kø for at tage "gamle" biler i bytte
....)

Fra : Rane

Dato : 16-02-09 11:04

On Thu, 12 Feb 2009 14:40:07 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Overvejet at sælge den privat - det får du samlet set nok mere ud af ...
>
>(Forhandlerne står vist ikke ligefrem i kø for at tage "gamle" biler i bytte
>...)

Hmm jeg synes bare at have læst mig frem til at prisen man kan få ved
at sælge den privat..er noget mindre end en forhandler ville tage i
bytte med. Det er alt andet lige noget nemmere med forhandleren.

Fra : Anders Majland

Dato : 17-02-09 11:21

> Hmm jeg synes bare at have læst mig frem til at prisen man kan få ved
> at sælge den privat..er noget mindre end en forhandler ville tage i
> bytte med. Det er alt andet lige noget nemmere med forhandleren.

Det har jeg så ikke læst.

Nu handler jeg så ikke bil så tit men i 2007 havde jeg en fabia jeg skulle
af med i forbindelse med skiftet til c5'en.

Ved forhandlere stod fabia'er i den årgang/model til salg til 115-120kkr og
jeg kunne få 85-90kkr i bytte. Jeg solgte den så privat for 100kkr og fik
større afslag på den nye. Den nye ejer fik så en bil der ikke var klargjort
men sparede 15-20kkr og jeg jeg fik mere end 10kkr ekstra ud af den handel.

Forrige bil blev byttet ind ved forhandleren - for tagbøjler og anhængertræk
til fabia'en

/A