Så lige at der er opdateringer.
Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-02-09 01:18

se subjekt.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-02-09 08:51

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> se subjekt.

og husk at vente 24 timer med at installere så Apple kan nå at trække
dem tilbage hvis der er nye bugs ;)

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-02-09 12:47

> og husk at vente 24 timer med at installere så Apple kan nå at trække
> dem tilbage hvis der er nye bugs ;)

Enig, men fx MRP foretrækker en kernelpanic a day,
men jeg valgte at gøre det alligevel på grund af sikkerhedsopdateringen,
da jeg i forvejen var i færd med at gennemgå sikkerhed på mit udstyr.
(bl.a vha. secunia.com).

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-02-09 13:18

Flemming Rubini wrote:

> Enig, men fx MRP foretrækker en kernelpanic a day,
> men jeg valgte at gøre det alligevel på grund af sikkerhedsopdateringen,

Jeg tror ikke, der er nogen grund til at male en vis perosn på
væggen. - Jeg kan ihvertfald godt mærke, at visse programmer, der
bentter sig meget af Java, er blevet hurtigere...

> da jeg i forvejen var i færd med at gennemgå sikkerhed på mit udstyr.
> (bl.a vha. secunia.com).

Uak.!?! - Stol ikke på det firma - hverken det, de skriver eller
siger i andre medier! Det er galt nok med det, de generelt kommer med,
men når det gælder Mac, så er de direkte løgnagtige. - Bl.a. har én fra
deres danske afd. i radioen og på TV påstået, at OS X er det est hullede
system, så enhver børnehavebarn vil kunne bryde ind på en computer, der
bruger det system.

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-02-09 14:58

> Jeg tror ikke, der er nogen grund til at male en vis perosn på
> væggen. - Jeg kan ihvertfald godt mærke, at visse programmer, der
> bentter sig meget af Java, er blevet hurtigere...

Pas på Java-kaffe er et hallucinogen.

> [...]
> deres danske afd. i radioen og på TV påstået, at OS X er det est hullede
> system, så enhver børnehavebarn vil kunne bryde ind på en computer, der

Det minder mig om at mange mennekser er optaget af om verden går under
på grund af finanskrisen.

Jeg tror jeg ville stille det retoriske spørgsmål op, om
spejderbevægelsen går under fordi jorden går under? Nej vel.

Nåh, tilbage til den hvad jeg glæder mig over, de små gratis glæder her
i tilværelsen: Secunia (på Win-platformen) oplyser mig at jeg skal huske
at opdatere diverse programmer, og udstyrer mig samtidigt med et link
til dem som har brug for det. Og det er gratis for private. Det er da
kært.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-02-09 18:55

Flemming Rubini wrote:

> Pas på Java-kaffe er et hallucinogen.

Det véd jeg ikke, men jeg véd, det er stærkt vanedannende...

> [...]
> at opdatere diverse programmer, og udstyrer mig samtidigt med et link
> til dem som har brug for det. Og det er gratis for private. Det er da

Jeg véd snart ikke... Jeg stoler ikke på det firma over en dørtærskel! -
Og jeg er absolut ikke tryg ved, at installere deres eller af dem
anbefalet software. - På den måde kan de jo gå ind og checke alt på din
computer, hvis det er det, de vil.

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-02-09 20:13

> Jeg véd snart ikke... Jeg stoler ikke på det firma over en dørtærskel! -

Her lidt info:

(Kilde: http://secunia.com/corporate/information/)
"
History of Secunia

It is Secunia's ambition to be the leading vulnerability intelligence
provider and distributor in the world - second to none.
Today, our community reaches more than 5 million unique visitors
annually!

In Autumn 2002, Secunia was established and set upon this ambition.
Today, our community and network of security professionals, system
administrators, and network administrators reaches more than 5 million
unique visitors annually and our services are integrated in thousands of
businesses and governmental institutions.

Challenging huge industrial security players, Secunia has managed to
gain a very strong position within the industry of Vulnerability
Assessment, Remediation, and Management. Not only has Secunia managed to
attain the status of a highly respected player in the industry, we are
also highly regarded and frequently acknowledged by software vendors,
security institutions, and the global media.

Secunia is a privately held, financially profitable company with a
strong track record. Secunia has expanded as a company by organic growth
and its services and solutions have been developed continuously by
re-investment of company's earnings. Due to our visions, strategy, and
track record, Secunia has been awarded as one of the three best Danish
start up's during the period of 2000-2005.
"

CVR:
Startdato: 22.10.2002

Adresse: Hammerensgade 4 2
1267 København K

Telefon: 70205144
Fax: 70205145

Branche: 631100 Databehandling, webhosting og lignende
serviceydelser

Virksomhedsform: 80 Anpartsselskab

Antal ansatte: 20-49 (2. kvartal 2008)

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-02-09 20:23

> Jeg stoler ikke på det firma over en dørtærskel! -

Apple gør .. Hvis du chekker deres KB artikler om sikkerhedsopdatering
så bliver de nævnt en gang imellem som dem der har opdaget og
rapporteret en "brist"

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-02-09 22:28

Erik Richard Sørensen:

> Flemming Rubini wrote:

<snip>

> [...]
> - Og jeg er absolut ikke tryg ved, at installere deres eller af dem
> anbefalet software. - På den måde kan de jo gå ind og checke alt på

Som det eneste jeg har set, så gav Secunias tekniske direktør det råd i
pressen i forbindelse med de 8.000 netbankkunder der fik lukket deres
adgang fordi der var fare for misbrug: "lad være med at gå på
internettet, mens du er logget på din computer på en
administrator-konto."

<http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article647362.ece>

Hvor alle de andre bare ville sælge mere anti-virus software.

Hatten af for ham.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.