kamp simulator
Fra : kasper

Dato : 12-02-09 15:26

Heey allesammen
er der nogen af jer der ved hvor, eller hvordan man kan lave en
kamp simulator, den skal være til et browser spil jeg er ved at
lave der er 5 spiller mod 5 spillere har alle spilleres skills i
en db men ved ikke hvordan jeg skal finde ud af hvem der
vinder...
//Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-02-09 17:13

Den Thu, 12 Feb 2009 14:26:11 +0000 skrev kasper:

> [...]
> spiller mod 5 spillere har alle spilleres skills i en db men ved ikke
> hvordan jeg skal finde ud af hvem der vinder...

Smid en Pit-Bul terrier ind til dem.

---
Karl Erik.

Fra : kasper

Dato : 12-02-09 19:10

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Smid en Pit-Bul terrier ind til dem.
>
> ---
> Karl Erik.

Tak for dette meget ubrugelige svar..
jeg tænkte på et php script...

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-02-09 19:15

kasper wrote:
> [...]
> lave der er 5 spiller mod 5 spillere har alle spilleres skills i
> en db men ved ikke hvordan jeg skal finde ud af hvem der

Forstår ikke helt hvad du vil have.

Hvis det erden spiller med højst antal point ( i databasen ) der vinder,
er det vel let at finde det største tal i db'en.

--
Benny

Fra : kasper

Dato : 12-02-09 19:30

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> Hvis det erden spiller med højst antal point ( i databasen ) der vinder,
> er det vel let at finde det største tal i db'en.

Det er fordi jeg er ved at lave et web-browser spil af COD har sagt hvad
deres aim og sårn noget er...
det skal se ud som om de har spillet 24 runder, men det er jo ikke sikkert
at det ene hold vinder alle runderne...
og vil også gerne have så man kan se hvad den enkelte spiller's statistik er
fx KPD (kill pr death) og hvor mange han dræber, og hvor mange gange han
dør...

ved godt det er meget men vil bare gerne have det til at køre

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-09 20:15

kasper <zejekasper@hotmail.com> wrote in

> ved godt det er meget men vil bare gerne have det til at køre

Det er simpel matematik det meste af det - det lyder som om dit problem er
at du ikke ved hvordan du skal få dataene ud af databasen og præsentere
dem. For du kan jo sagtens regne tingene ud hvis du har tallene stående på
et papir ikke sandt?

Fra : kasper

Dato : 12-02-09 22:04

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> dem. For du kan jo sagtens regne tingene ud hvis du har tallene stående på

ja måske, ved ikke hvordan jeg skal gøre det
alle spillerne har de her værdier, og de ligger mellem 1 og 100
Aim, Teamplay, Våbenhåndtering, Spilforståelse, Hurtighed, Beslutsomhed,
Opmærksomhed, Kreativitet, Tålmodighed, Rolighed
kan du måske hjælpe med et script?
//Helstedxd

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-09 23:02

> alle spillerne har de her værdier, og de ligger mellem 1 og 100
> Aim, Teamplay, Våbenhåndtering, Spilforståelse, Hurtighed, Beslutsomhed,
> Opmærksomhed, Kreativitet, Tålmodighed, Rolighed

Du har sådan set flere opgaver, den første er at beskrive dine data - det
er det du er gået igang med herover sådan set - og stille det op som det
står (eller skal stå) i databasen (bare på et ark papir, du behøver ik
sende det til gruppen). Så har du overblik over hvad dit udgangspunkt er.
Du skal også danne dig et overblik over hvad det er du vil have ud, hvad
skal brugerne se, hvor meget skal de se, hvilke beregninger skal der til
for at komme til det resultat. Kort sagt, du skal have analyseret og
designet din opgave så du ved hvad du har, hvad du skal have og hvordan du
kommer frem til det (logisk, ikke programmeringsmæssigt).

Den næste opgave bliver så at kunne lave tingene. Databasetabellerne har du
beskrevet, dem sætter du så op i et administrationsprogram til databasen.
Det skulle du gerne få stillet til rådighed af det webhotel du har siden
på, ligger den hjemme skal du selv installere et. Når du har gjort det skal
du igang med at finde ud af dit SQL, hvordan får du de data ud du skal
bruge - vil du lave beregningerne i databasen eller vil du trække data ud
og så beregne i dit script? For SQL spørgsmål er der en nyhedsgruppe der
omhandler databaser - dk.edb.database - jeg er ikke sikker på du kan få fat
i den via html.dk men det ville absolut heller ikke skade hvis du opdager
hvor meget du kan på usenet som de ikke viser dig ;)

Når du nu har skrevet i PHP gruppen går jeg ud fra du bruger PHP ;) PHP har
en rigtig god manual - http://www.php.net/manual/en/index.php - hvor du kan
slå op når du har fundet ud af hvilken PHP funktion du skal bruge. Hvis du
googler lidt med nogle velvalgte søgeord kan du som regel finde det du skal
bruge på diverse hjemmesider. Som sagt er det i høj grad et spørgsmål om
simpel matematik tilsat lidt præsentation. Præsentationen er HTML og lidt
PHP til at vise de data du har hentet fra databasen. Det du lærer mest af
er at prøve dig frem og spørge - hvis du gør et forsøg er det som regel
nemt at få hjælp. Fremgangsmåden er i så fald enkel: Prøv dig frem, google
dit problem, spørg på usenet: beskriv hvad du vil opnå, hvad du har gjort
og hvad der sker (f.eks. at tallet er regnet forkert, vises forkert, ikke
vises, der kommer en fejl osv).

Held og lykke med projektet :)

> kan du måske hjælpe med et script?

Det er for længe siden jeg har lavet PHP til at jeg kan fremtrylle et sådan
lige, du lærer også meget mere ved at prøve selv :)

Fra : kasper

Dato : 12-02-09 23:29

> [...]
>
> Det er for længe siden jeg har lavet PHP til at jeg kan fremtrylle et sådan
> lige, du lærer også meget mere ved at prøve selv :)

tak for det meget gode og præcise svar, men jeg er nok den lidt værre
programmør da jeg kun er 18 år og er 100% selvlært...
jeg har ikke den fjerneste anlese om hvad jeg skal gøre :S
jeg er ok sikker når jeg programmere men jeg kan ikke regne ud hvad jeg skal
gøre... :S
jeg vil rigtig gerne hvis der er en anden der kan hjælpe med bare nogen
sampels jeg kan kigge efter...

Fra : Dan Storm

Dato : 13-02-09 09:16

kasper skrev:
> [...]
> gøre... :S
> jeg vil rigtig gerne hvis der er en anden der kan hjælpe med bare nogen

Nu kan Henrik selvfølgelig rette mig hvis jeg tager fejl, men jeg tror
du skal tage Henriks indlæg som en hjælp til selvhjælp. Din opgave er
for unik til at kunne løse via standardsvar og scripts.
Det ville kræve at vi skal sidde og gætte på dit databasedesign, din PHP
kode og, slutteligt, hvad du præcist gerne vil opnå.

Du bliver nok nød til at bide i det sure æble og selv løse opgaven, bid
for bid, ligesom Henrik skriver; støder du på problemer vil gruppen her
hjertens gerne forsøge at hjælpe dig med at overkomme de forhindringer
du støder.

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-02-09 19:26

> tak for det meget gode og præcise svar, men jeg er nok den lidt værre
> programmør da jeg kun er 18 år og er 100% selvlært...
> jeg har ikke den fjerneste anlese om hvad jeg skal gøre :S

Hehe, 18 år og 100% selvlært er rigtig dårlige undskyldninger indenfor IT
og programmering ;)

Men lyt til Dan - det her er hjælp til selvhjælp, det værste der kan ske
ved at du prøver selv er jo at du lærer en hel masse - og det er da ik så
tosset :)