Billige 3 - 4 dage på ski!
Fra : Uffe Møller

Dato : 11-02-09 18:07

Hej NG

Vi er nogle gutter der gerne vil afsted en 3 - 4 dage på ski. Ikke noget
fancy, men bare for lige at komme afsted sammen, få lidt øl og hygge sammen.

Nogen der kender/har nogle forslag til hvor man kan komme afsted inden for
en behørig afstand samt til en fornuftig pris.

Vi kører selv...

Ser frem til svar

Med venlig hilsen

Uffe

Fra : michael

Dato : 11-02-09 18:20

Uffe Møller skrev:
> [...]
>
> Nogen der kender/har nogle forslag til hvor man kan komme afsted inden for
> en behørig afstand samt til en fornuftig pris.

http://www.skiliftkarussell.de/

Ligger cirka 500 km fra den dansk/tyske grænse. Har ikke været der selv,
men på stedets webcams ser der ud til at være pænt med sne.

/michael

Fra : oz3bto

Dato : 12-02-09 18:30

"Uffe Møller" <uffe_m@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der kender/har nogle forslag til hvor man kan komme afsted inden for
> en behørig afstand samt til en fornuftig pris.

Tag til norge og led efter restpladser på bla colorline.dk og skistar.com

Vi fik 3 dage på ski for 2190

Fra : Elmand

Dato : 12-02-09 19:56

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> "Uffe Møller" <uffe_m@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tag til norge og led efter restpladser på bla colorline.dk og skistar.com
>
> Vi fik 3 dage på ski for 2190

Og i Norge kan man rigtig hygge sig med en drink til 80 kr glasset
Vh
Kurt Espersen

Fra : oz3bto

Dato : 14-02-09 10:07

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Og i Norge kan man rigtig hygge sig med en drink til 80 kr glasset
> Vh
> Kurt Espersen

Tager du afsted for at drikke eller for at stå på ski ? Vi tager afsted
for skiløbet og evt. alkoholiske drikke der skal indtages på turen
medbringes fra DK

Fra : Elmand

Dato : 14-02-09 13:16

> Tager du afsted for at drikke eller for at stå på ski ? Vi tager afsted for
> skiløbet og evt. alkoholiske drikke der skal indtages på turen medbringes fra
> DK
Ok´, du ramte nok den forkerte. jeg har været 54 gange på Norefjell. Et par
gange 2 gange på en vinter. Det begyndte da jeg var 15 år.- Men afterskiieng,
som jeg forstod man satte pris på er ikke sagen på et norsk hotel.-
I dag tager jeg til Andorra . Fly til Barcelona - Dejligt lille hotel med
halvpension og
"gratis" rødvin til maden samt toldfrit område. Liftkort inclosive.- Og prisen
ca 5000 for en uge - 200 km dejlige pister at kører på. -- Og fra næste år
falder prisen med 1000 kr. Man betaler nemlig ikke liftkort når man er 70.
Så skihader og afterskihader er jeg bestemt ikke.

Med venlig hilsen
Kurt Espersen

Fra : oz3bto

Dato : 14-02-09 10:20

> [...]
>
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Og i Norge kan man rigtig hygge sig med en drink til 80 kr glasset

Nå ja så er køreturen noget kortere med en 3½ times spisepause

Til et af de nærmeste steder i alperne (Schaffau tyskland)
er der 1088km .. Elendig tøsne hele dagen og yderst sjældent at man kan køre
helt til bunden

Til Norge (Hemsedalen) har vi under 600km 270km i DK og 290 i norge Der er
frost døgnet rundt masser af FROST pudder sne (Enhver snowboarders drøm)
og åben hele vejen ned af bjerget... Også kan man jo ligefrem forstå de
lokale i modsætning til i Alperne (Fatter ikk en brik tysk)

I ren køretid tager det 2½ time i DK og 4½ i norge mindre hvis føret er
perfekt

dvs. 7 timer .. på 7 timer med en max hastighed af 100kmt (4WDer) Når man
IKKE de 1088 km.. tager nærmere 10-12 timer (Vi tog 12timer da vi køte til
schaffau) også er der ikke indlagt pauser.. Vist de færreste normale
mennesker der klare 1000km i et hug
Selvom jeg er vant til at køre langt og længe så trækker 1000km altså
tænder ud hvis man tager dem i et hug

10½ time tager det os i effiktiv rejsetid incl færge turen